Szukaj

Informacje o Mitsubishi ASX I SUV 1.6 MIVEC 117KM 86kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2010, MItsubishi ASX to pierwszy kompaktowy crossover (segment I) w ofercie japońskiej marki. ASX zajął miejsce obok większego brata Outlandera, uzupełniając tym samym ofertę "uterenowionych" modeli marki. Tak jak Outlander, ASX (którego pierwowzorem był prototyp z roku 2007, noszący nazwę Concept-cX) zaprojektowany został zgodnie z nową filozofią stylistyczną Mitsubishi o nazwie „Jet Fighter”. Nazwa ASX ma być skrótem (zmodyfikowanym) od słów „Active Sports Crossover”. W Stanach Zjednoczonych Mitsubishi ASX jest oferowany pod nazwą Outlander Sport. Między innymi w Kanadzie i Japonii ASX znany jest jako RVR (nie mając przy tym nic wspólnego z produkowanym w latach 1991-2002 - vanem RVR).
czytaj więcej
Powagosław

„Rekinopodobny” wygląd nowych Mitsubishi jest wciąż na tyle świeży, żywotny i drapieżny zarazem, że bezpiecznie można przeszczepiać go na kolejne modele marki. ASX robi znakomite wrażenie i zasługuje na plusy również za ładny tył i całkiem dynamiczny profil.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem trochę jak z oswojonym, znudzonym tygrysem w zoo. Porykuje w klatce, rzuca złowrogie spojrzenia, ale interesuje go tylko to, co przyniosą mu w wiaderku do jedzenia, bo sam nie upolowałby nawet kiełbasy w sklepie mięsnym. ASX też wygląda groźnie (fakt: rekin, nie tygrys), ale to milusi familycar. Choć dość ciekawy, przy okazji.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1590 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 117 KM (86 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Ptaku_94
Mitsubishi ASX I
SUV 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Auto pełne sprzeczności... Gdyby miał mocniejszy silnik i lepsze wyciszenie to byłoby idealnym samochodem dla mnie (mógłby być jeszcze automat- wiem, powinienem wziąć w takim razie wersję US, ale mój ówczesny budżet na to nie pozwalał, poza tym trochę bałem się kupić auto z niewiadoma historią). Ale pomijając te niedogodności to w swojej kategorii cenowej auto praktycznie bezkonkurencyjne. Ja zastanawialem się między nim a Dacia Duster oraz Nissanem Qashqaiem (oba po liftingu). Z tej trójki zdecydowanie najbardziej podobał mi się ASX ze swoim przodem w stylu jet fighter (wielu moich znajomych potwierdza moją opinię i podpytują czy nie chce go sprzedać :D). Dacia ma kilka niedociągnięć które mi nie pasują (np. Brak automatycznych wycieraczek lub podłokietnika z tyłu) a Nissan był za drogi, poza tym i tak musiałbym do niej zakładać LPG (brałem pod uwagę wyłącznie silnik 2.0) co generowałoby dodatkowe koszty. Tutaj musiałem zrezygnować z kilku rzeczy, ale w zamian mam auto, które nigdy (odpukać!) się nie zepsuło, zawsze dowiezie mnie z punktu A do punktu B i oprócz wymian płynów eksploatacyjnych nic się z tym autem nie dzieje. Kupując to auto kupiłem sobie święty spokój, dlatego też kupiłbym to auto ponownie (choć tym razem chyba skłoniłbym się ku wersji 2.0 z CVT)
4,3
~lookoff
Mitsubishi ASX I
SUV 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Idealne auto przeciętne. Tak bym określił ASXa. Ostatnio zacząłem rozglądać się za nowym samochodem i porównując różne auta do Miśka zawsze coś znajdę na plus u niego, czego brakuje w innych samochodach. ASX ma szereg zalet, o których się nie myśli, dopóki nie przyjdzie nam zmienić pojazd. Silnik? 150 tys. km. bez awarii. Dosłownie tylko wymiana oleju, płynów i filtrów. Nic poza tym. Pancerne zawieszenie, do tej pory w ogóle nie ruszane. Wystarczająco przestronny, funkcjonalny, ale wciąż kompaktowy. Łatwo nim parkować i manewrować w mieście. Duży prześwit (jeden z największych w tej klasie) pomaga wjechać albo zaparkować tam, gdzie osobówką już nie podjedziesz (bo Ci szkoda zderzaka;)). Wygląd - mi się tam bardzo podoba a jego sylwetka w ogóle nie zestarzała się. Panuje w nim klimat typowych aut japońskich (prostota) ale to trzeba zaakceptować przed zakupem. Ja przekładam niezawodność nad wyrafinowanie i przez to bardzo doceniam mojego Miśka. Nie jest ani szybki, ani luksusowy (słabo wyciszony), ani największy (w kabinie czy bagażnik), ani tani (serwisowanie/naprawy w ASO to spory wydatek, chociaż bez problemu można go serwisować poza ASO z uwagi na prostą konstrukcję). Mimo wszystko jest świetnym kompanem na co dzień, dobrze sprawdza się na wycieczkach w 4 osoby i ogólnie jest bezstresowym pojazdem :) Idealny przeciętniak :)
4,8
~galaar
Mitsubishi ASX I
SUV 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Naprawdę nizły samochód. Myślę że za kwotę 70000 PLN nic lepszego w tej klasie i z takim wyposażeniem nie dostaniemy. Komfortowe fotele, całkiem fajna deska szczególnie dla roku modelowego 2015 dodali kilka wstawek chromowanych, niezła widoczność, spalanie OK, silnik na łańcuszku więc praktycznie nie do zniszczenia. Jeden z najwyższych prześwitów w swojej klasie!. Jeden z ostatnich samochodów składany wyłącznie w Japonii a to ważne :) Dodatkowo jeszcze wygląd - lekko agresywny trochę podobny do Audii :)
Średnie spalanie dla Mitsubishi ASX I SUV 1.6 MIVEC 117KM 86kW 2010-2013
6,8
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Mitsubishi ASX I
SUV 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Samochód z dedykowaną instalacją firmy STAG. Silnik sprawuje się na gazie bardzo dobrze - i ekonomicznie. Zrobiłem na gazie 17 000 km średnie spalanie LPG 8,3l,a koszt przejechania 100 km 24PLN - jest w tą kwotę wliczone również Pb, którego zużycie widoczne jest tylko w zimie. Do wskazań komputera musimy doliczyć średnio 1 litr LPG ale nie należy tych wskazań brać poważnie pod uwagę. Przy prędkościach w przedziale 140 km/h - 160 km/h spalanie oscyluje w przedziale 9,8 - 10,3 litrów z włączoną klimatyzacją.
6,3
Mitsubishi ASX I
SUV 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Po całym roku eksploatacji i przejechaniu prawie 11 000 kilometrów - kilka tysięcy po autostradzie, kilka tysięcy na trasie ok. 200 km po drogach krajowych i wojewódzkich, reszta (5 razy w tygodniu) 3 km do pracy 3 km z pracy w mieście - spalanie średnie wyniosło 6,14 litra na 100 km. Bardzo dużo zależy od stylu i kultury jazdy. Jestem człowiekiem w średnim wieku, samochód służy mi do w miarę przepisowej jazdy. Zdaję sobie sprawę, że przy bardziej agresywnej jeździe spalanie byłoby od 0,5 do 1,0 litra większe, ale i tak jestem pod wrażeniem - samochód nie jest mały i nie jest lekki.
6,1
Mitsubishi ASX I
SUV 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Podane spalanie w większości osiągnięte przy codziennych dojazdach do pracy ok 20 km, w okresie jesień/zima/wiosna. Obecnie tendencja spadkowa, ale dojdzie klimatyzacja to się pewnie wyrówna. Jazda bez szaleństw, w trasie maksymalnie 120km/h. Ogólnie średnie zużycie z 10tys. kilometrów zarówno z komputera jak i liczone kalkulatorem wyniosło 6,7 l/100km, co przy jedynie dwóch dłuższych trasach ok. 500 km wydaje się być wynikiem całkiem dobrym. Przy bardzo dynamicznej jeździe myślę, że osiągnięcie 10 l/100km nie będzie stanowiło dla tego samochodu problemu, jednak ceny paliwa skutecznie powstrzymują takie zapędy :(.
Mitsubishi ASX I SUV