Szukaj

Informacje o Mitsubishi Colt

Lata produkcji: 1978 – teraz
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany w latach 1978-2012. Przez wiele lat najpopularniejszy samochód Mitsubishi w Europie. W ofercie japońskiej marki Colt zastąpił model Precis. Początkowo był blisko powiązany z modelami Mirage i Lancer, które stanowiły czterodrzwiowe odmiany Colta. Do 1993 roku zaliczano go do klasy kompaktów (segment C). Swoją nazwą samochód nawiązywał do linii Colt (modele 600, 800, 1000, 1100 i 1500) z lat sześćdziesiątych. Po siódmej generacji Colt został wycofany z rynku i zastąpiony nowym modelem Space Star, który poza Europą oferowany jest pod nazwą Mirage.
czytaj więcej
Powagosław
Colt jeszcze nigdy nie był tak zgrabny, jak ostatni z jego przedstawicieli. Jego sylwetka mogła by służyć jako przykład poglądowy dla początkujących designerów. Poza tym, to pojazd znakomicie sprawdzający się w miejskiej jeździe. ~Powagosław
Luzacjusz
Na Dzikim Zachodzie bez Colta albo innego Winchestera można było co najwyżej czyścić spluwaczkę w saloonie. Na ulicach dzisiejszych miast Dziki Zachód miesza się z afrykańska dżunglą. Więc warto czasem mieć pod ręką jakiegoś Colta. ~Luzacjusz

Oceny Mitsubishi Colt

Liczba ocen: 772
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Staszek
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.1 i 12V 75KM 55kW
Kupiłem ten samochód 8-9 lat temu, był wówczas 10-letni i miał ok. 115.000 km przebiegu. Teraz samochód ma prawie 19 lat. Auto jest proste, ale zapewnia minimum komfortu (klimatyzacja półautomatyczna, dobre wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, dobre radio z dobrymi głośnikami). Przejechałem nim ponad 100.000 km i samochód nigdy mnie nie zawiódł. Wszystkie serwisy zawsze robiłem na bieżąco; gdy coś się psuło, od razu jechałem do mechanika. Ale te wszystkie usterki zawsze wynikały z konieczności wymiany wyeksploatowanych części. Zjeździłem nim całą Polską i nie miałem nigdy problemów. Silnik jest mały, ale gdy zredukuje się bieg i wciśnie gaz do dechy, to potrafi przyspieszyć. Oczywiście, to nie jest samochód na autostrady i przy prędkościach ok. 120 km/h robi się głośno i męcząco, ale od biedy daje radę. Jedyny minus to skrzynia biegów z zgrzytającym wstecznym, ale da się do tego przyzwyczaić. Czasami biegi ciężko wchodzą, no ale to już taka klasa samochodu. W środku bardzo dużo miejsca! Na tylnej kanapie jest bardzo wygodnie. Klimatyzacja działa świetnie i efektywnie.
Dodane 25 dni temu
4,8
~Andrzej
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 3d 1.1 DOHC 75KM 55kW
Posiadam to auto od 2 lat, kupiłem z przebiegiem 150000km, przejechałem ok 40000km , jest to auto absolutnie bezawaryjne mimo swoich lat i sporego przebiegu, a wiem co mówię bo miałem w życiu kilkanaście samochodów. Korozja w przeciwieństwie do Mazd i Hond jest mu nieznana. Silnik pomimo 3 cylindrów jest bardzo dynamiczny i elastyczny, jedynie na postoju odczuwasz że to 3-cylindrowiec, w czasie jazdy nie ma to Żadnego znaczenia. Jazda nawet po autostradzie z dużymi prędkościami to żaden problem, przy tym niskie spalanie. Kupiłem to auto z pewnymi obawami sprowadzone z Niemiec przez handlarza, i wreszcie zapomniałem o warsztatach samochodowych. Jak nie jakiś ulep, to brać w ciemno!!!
Dodane 2 lata temu
4,8
~Andrzej
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 3d 1.1 DOHC 75KM 55kW
Posiadam to auto od 2 lat, kupiłem z przebiegiem 150000km, przejechałem ok 40000km , jest to auto absolutnie bezawaryjne mimo swoich lat i sporego przebiegu, a wiem co mówię bo miałem w życiu kilkanaście samochodów. Korozja w przeciwieństwie do Mazd i Hond jest mu nieznana. Silnik pomimo 3 cylindrów jest bardzo dynamiczny i elastyczny, jedynie na postoju odczuwasz że to 3-cylindrowiec, w czasie jazdy nie ma to Żadnego znaczenia. Jazda nawet po autostradzie z dużymi prędkościami to żaden problem, przy tym niskie spalanie. Kupiłem to auto z pewnymi obawami sprowadzone z Niemiec przez handlarza, i wreszcie zapomniałem o warsztatach samochodowych. Jak nie jakiś ulep, to brać w ciemno!!!
Dodane 2 lata temu
Średnie spalanie dla Mitsubishi Colt
5,3 – 11,4
l/100 km
5,1 – 5,9
l/100 km
6,3 – 12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.5 DI-D HP 95KM 70kW
Auto potrafi spalić mało, w trasie (nie na autostradzie) jadąc dynamicznie ale przewidywalnie komputer pokazuje średnie spalanie 4.2 litra. Średnie spalanie miasto /trasa / krótkie odcinki/ dynamiczna jazda oraz częste ostre przyśpieszanie od kilku miesięcy wychodzi 5,2 litra sprawdzone tankowaniem pod korek. Na początku palił dużo na pełnym zbiorniku 47 litrów 600km ponieważ blokowały tylne hamulce - wina przewodów hamulcowych (warto sobie ogarnąć) Obecnie na pełnym zbiorniku robię 950 km a w ciągłej trasie możliwe, że da się przejechać ponad 1000km Opony 195/55R16 wielosezonowe Auto jest bardzo elastyczne jak na tą moc i mało pali polecam.
Dodane 5 lat temu
5,4
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 Cleartec MIVEC 95KM 70kW
Nie mam ciężkiej nogi, ale czasami lubię sobie dynamicznie przyspieszyć, bo silnik przyjemnie wkręca się na obroty. Mimo tego średnie spalanie, na poziomie 5,2 l/100km jest dla mnie zadziwiające. Auto użytkuję 20% miasto, 40% krajówki, 40% autostrada (najczęściej 120km/h)
Dodane 11 miesięcy temu
8,7
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.3 i 16V 82KM 60kW
Jak na fakt, że auto często jeździ do pracy odcinek 10 km z włączoną klimą i pokonuje ten dystans w ciągu 15 minut jestem bardzo zadowolony z spalania. Butla wystarcza na ok. 400 km w cyklu mieszanym. Autostrada 140-160 km/h to już ok. 10 litrów lpg. Spokojna trasa 660 km to średnia 7,6 l. W związku z tym na wakacje raczej się nie pojedzie, ale wokół komina wystarcza.
Dodane ponad rok temu

Usterki Mitsubishi Colt

Liczba wpisów: 52
Silnik przy odpalaniu, gdy jest zimno albo mokro szarpie.
  • Mitsubishi Colt V 1.3 i 75KM 55kW 1996-2003
  • silnik
Problem pojawił się tydzień temu, gdy rano przed wyjazdem do pracy odpalam silnik owszem odpalił ale trzymał obroty ok. 500rpm i nie wiem jak to nazwać ale "burczał" jakby się dławił albo coś zaraz po odpaleniu jak lekko dodałem gazu i go potrzymałem chwile na ok 3000rpm to po dłuższej chwili sie uspokoił. A jak się śpiesze gdzieś i nie mam czasu by go rozgrzać to wogule nie jedzie. Przeczytałem już podobny artykuł na tej stronie i tam pomogła wymiana aparatu obrotowego, czy u mnie też pomoże?
Dodane 12 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Szarpanie podczas jazdy, kontrolka check-engine, problemy z odpalaniem, brak iskry.
  • Mitsubishi Colt IV 1.3 GLi 12V 75KM 55kW 1992-1996
  • silnik
Witam Od 2009 roku jestem posiadaczem Mitsubishi Colta IV (1992). Do tej pory samochód sprawował się dobrze, jednak zimą zaczął strasznie szarpać podczas jazdy, świeciła się kontrolka check engine i były problemy z odpalaniem. Mechanik wymienił wszystkie świece, przewody zapłonowe, kopułkę i palec od zapłonu i przez 2 dni wszystko działało. Po 2 dniach problem powrócił. Z ogromną trudnością odpaliłem samochód, a kiedy wreszcie ruszyłem pojechałem na stację benzynową LOTOS i wlałem świeżego paliwa (Benzyna98). Ponownie były problemy z uruchomieniem pojazdu, jednak po ok. 5-10 minutach kręcenia samochód odpalił i chodził bez zarzutów przez 20 km jazdy ze stcji do domu. Podczas powrotu zatrzymałem się na chwile, zgasiłem silnik i odpaliłem go ponownie bez zarzutów (na dotyk) - i tak kilka razy. Następnego dnia problem powrócił. Przypomnę że był wtedy środek zimy i temperatury w nocy spadały do ponad -25 stopni Celsjusza. Następne dni przyniosły kolejne problemy z odpalaniem. Pewnego dnia kiedy nie mogłem odpalić samochodu postanowiłem wlać do baku 1 litr denaturatu. Kilka minut później samochód odpalił, jednak obroty wciąż szalały. Po kilku dniach samochód całkowicie przestał odpalać. Mechanik powiedział że to najprawdopodobniej aparat zapłonowy. Ale zastanawia mnie fakt, dlaczego po wlaniu świeżego i w miarę ciepłego paliwa problem szarpania podczas jazdy i niemożliwość odpalenia znikały. W chwili obecnej samochód nie odpala, ale kręci. (BRAK ISKRY). Proszę o pomoc. ...
Dodane 14 lat temu
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Zacinający się pierwszy bieg.
  • Mitsubishi Colt VII
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 1
Trudności z włączeniem 1 biegu.Średnio zdarza się to trzy, cztery razy podczas ok.godzinnej jazdy.Usterka ta objawia się tym,że przy wciśniętym sprzęgle 1 bieg blokuje się całkowicie.Trzeba wtedy puścić sprzęgło i jeszcze raz je wcisnąć wtedy jedynka wchodzi.Jest to niezwykle stresująca sytuacja w przypadku gdy np.trzeba szybko ruszyć.Można się też ratować ruszając z 2 biegu.Mój Colt ma dopiero 3 mce.Mam przez to popsutą całą radość z jazdy.Zgłaszałem ten problem do serwisu.Serwis po obserwacji uznał,że jest wszystko ok.
Dodane 15 lat temu
9 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
5,0
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.1 i 12V 75KM 55kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 144 tys. km
użytkowana przez: 27 tys. km
Auto mające na prawdę bardzo ekonomiczny silnik, a zarazem kopa i odpowiedni poziom mocy. Instalacja gazowa jaką montowałem to Brc Kit Alba - nie mam do czego się przyczepić. Nic nie zamula, silnik pracuje równo i poprawnie. Spalanie lpg około 7-8l.
Dodane 8 lat temu
5,0
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 3d 1.3 Cleartec MIVEC 95KM 70kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Ja jestem bardzo zadowolony niskie spalanie..- niewiele niższe od spalania na benzynie... Ale jak planujecie zakup tego samochodu bez instalacji i chcecie ją założyć, to warto sprawdzić w salonie na podstawie numeru VIN, czy jest to wersja z "podwyższoną wytrzymałością"- "durability up" z komorą silnika wykonaną z wytrzymalszych materiałów.-przystowowanych do gazu...- wtedy...
Dodane 11 lat temu
4,5
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Montowałem dwa Mitsubishi Colt w tym samym czasie,autka prawie fabrycznie nowe.Na gazie jeżdżą super,instalacja założona bardzo profesjonalnie.Spalanie ciut wyższe od spalania benzyny,przełącza bardzo płynnie,nie szarpie.I tu ciekawostka,ostatnio będąc na przeglądzie w market Polu widziałem Mitsubishi Lancera prosto z salonu,bez nr.rejestracyjnych ,do którego mechanicy...
Dodane 12 lat temu
Mitsubishi Colt

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów