Szukaj

Informacje o Mitsubishi Lancer VIII Sedan 1.6 i 16V 98KM 72kW 2003-2007

Lata produkcji: 2003 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia
Ósma generacja Lancera debiutowała na rynku w 2000 roku. W Europie pojawiła się jednak dopiero trzy lata później, zastępując i wypierając model Carisma, na bazie którego został zresztą zbudowany. W Japonii Lancer VIII był oferowany pod nazwą Lancer Cedia, samochód różnił się od swojej europejskiej wersji. W 2004 roku model został poddany modernizacji, po której przód auta upodobnił się do tego znanego m.in. z Galanta i Pajero (słynny „diamond cut nose”). W 2008 roku Lancer VIII został zastąpiony przez model najnowszej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Większość konkurencji wyprzedza o klasę, jeśli chodzi o poziom stylistyczny, pomysłowość i werwę w projektowaniu nadwozia. To samo można powiedzieć, gdyby porównać tego Lancera z jego poprzednikami. Ta dziewiątka przejdzie do historii. ~Powagosław
Luzacjusz
Można mieć Lancera, można też mieć Lancera Evo. Różnica jest mniej więcej taka, jak w posiadaniu myszy i myszołowa. Ale akurat ta mysz to pancerna mysz, przestraszy kota. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1584 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 98 KM (72 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Borys
Mitsubishi Lancer VIII
Sedan 1.6 i 16V 98KM 72kW
Samochód ten ejst w rodzinie od nowości, czyli 7 lat, 6 lat jezdził nim mój ojciec, teraz ja go przejąłem, jednak znam jego historie od nowości.Pierwsze 2-3 lata były neistety serią zaskakujących niespodzianek, na początek, po pol roku użytkowania zardzewiały wszystkie znaczki i emblematy, wymieniano je oczywiscie na gwarancji, jednak jeżdżenie co chwila do ASO (które swoją drogą wykazalo sie brakiem choćby kszty fachowości) jest bardzo denerwujące. Poźniej po 60 tyś km zaskoczył, katalitator, po prostu padl i zapalila sie kontrolka check engine. Na szczescie został wymieniony na gwarancji. Po tym wszystkim robiło sie jednak coraz bardziej kolorowo, oprocz bardzo szybko zużywającego sie zawieszenia. Z rzeczy zaskakujących na nie: warstwa lakieru cieńsza chyba niż na paznokciach większości pań, po 100 tyś wytarke klamki do białego. Na tak: kultura pracy silnika, po ponad 200 tys nadal jest cichutki.
4,9
~Tomas_KRK
Mitsubishi Lancer VIII
Sedan 1.6 i 16V 98KM 72kW
Postanowiłem napisać dłuższą opinię gdyż myślę, że jestem to winien mojemu Lancerkowi. Powiem szczerze, że po przygodzie z VW maiłem już dość niesprawdzających się historii o niezawodności niemieckich konstrukcji, które kończyły się dokładem co kilka miesięcy do skarbonki bez dna. Prawda jest taka, że niezawodnych samochodów już prawie nie ma- ostanie niezawodne Mercedesy/Golfy/Hondy/Suzuki zjechały z linii produkcyjnych lata temu. Koncerny motoryzacyjne już sobie skalkulowały, ze lepiej jest wypuścić co roku nowy model niż sprzedać samochód który pozbawi ich klienta na kilkadziesiąt lat. Teraz wszystko naszpikowane jest tak elektroniką, że poczciwy Pan Henio mechanik jak podniesie maskę to pot mu po czole spływa jak widzi tą plątaninę kabli, czujników, komputerów ukrytych pod masą plastiku. Teraz bez pięciu interfejsów diagnostycznych można nawet nie podchodzić do naprawy najmniejszej usterki w samochodzie. Są jeszcze jednak wyjątki, ale nie łatwo na nie trafić gdy jest się ogłupianym przez sponsorowane komentarze ekspertów, których pełno w Internecie i nie tylko. Jednym z ostatnich „ludzkich” Japończyków (i nie tylko) jest właśnie Lancer VIII. Jeżdżę nim już dwa lata (zrobiłem prawie 20 000 km) i zero wydatków poza materiałami eksploatacyjnymi. Jeżeli regularnie wymamiania się olej/paski/filtry to ten samochodzik odwdzięcza się prawdziwą niezawodnością i wiernością. Z zewnątrz nie jest tak opływowy i nowoczesny jak jego następca i inne konstrukcje wypuszczane po 2007 roku ale może właśnie dzięki temu nie jest kolejną Hondą Civic, które rzeczywiście przejeżdżają po kilkaset tysięcy kilometrów pod warunkiem ,że nie są pięć razy kręcone i dorżnięte przez poprzednich właścicieli. W tych pieniądzach samochód ten nie ma obecnie dla mnie konkurencji na rynku. Lata doświadczeń konstruktorów spod znaku trzech diamentów znalazły odzwierciedlenie w tym modelu. Jak powiedział mój mechanik „tu się po prostu nie ma co zepsuć”. Kolega który w tym samym czasie zakupił Mazde 3 za podobne pieniądze tylko, że z przebiegiem 150 000 km (pięć lat starszą) dołożył już swoje i powiedział mi krótko: „Ty to jednak na tym zakupie najlepiej wyszedłeś”. Kto lubi adrenalinie i samochód traktuje jak inwestycję ten niech pcha się w przygody z nowymi dieselkami i elektronicznymi zabawkami natomiast temu, kto rozglądają się za porządnym samochodem i zastanawiają się co to jest ten „Lancer” powiem tylko: „WARTO!”
4,6
~Rafał N :)
Mitsubishi Lancer VIII
Sedan 1.6 i 16V 98KM 72kW
całokształt jest bardzo dobry, autko wyróżnia się z tłumu, gdyż na naszych drogach nie ma zbyt dużo Lancerów, są mało popularne. dojeżdżając do skrzyżowania masz pewność że nie spotkasz takiego auta jak twój lancer:) ( a nie jak w przypadku np:golfa na skrzyżowaniu jest 10 takich samych aut jak twoje :P ) autko zwraca na siebie uwagę, dynamiczna linia, ładne kształty, dobre światła zarówno przednie jak i tylne, sporo miejsca, wygodne, ciche i w nawet ekonomiczne przy odpowiedniej jeździe:) polecam w 100 procentach ocena 5/5
Średnie spalanie dla Mitsubishi Lancer VIII Sedan 1.6 i 16V 98KM 72kW 2003-2007
7,4
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Mitsubishi Lancer VIII
Sedan 1.6 i 16V 98KM 72kW
Zacznijmy od podstawowej sprawy. Auto otrzymałem w spadku po ojcu. Ostatni model z 2004 roku doposażony w tylne halogeny a´la lexus, spoiler i pakiet sportowy (dekoracyjny). Auto zrobiło ponad 186000 km, a od 2011 dostało gaz. W 2013 w październiku, pod naciskiem rodziny musiałem zdecydować o sprzedaży tego auta i do teraz bardzo żałuję, że nie można było go zostawić. Spalanie na benzynie w mieście wynosiło nieco ponad 8l. Patrząc na obecne wymagania wydawać by się mogło, że jest to dużo, ale i tak uważam, że 98km i taka dynamika muszą jednak coś zabierać w zamian. W trasie spalanie na paliwie potrafiło spaść do 6,0-6,5l. To nadal całkiem porządny wynik, a wspominam tutaj tylko o jeździe dynamicznej. W 2011 roku zainstalowano gaz - stag 300. Spalanie z wiadomych względów wzrosło do 10l przez pierwsze 1000km. Potem do 12l przez kolejne 2000km, ale po przejechaniu około 5000-7000km zaczęło gwałtowanie spadać, w końcu doszło do 6,7-8,5l. Jazda wyłącznie miasto, a potem dłuższa trasa około 800km. Wtedy osiągnąłem spalanie rzędu 6,5l nie przekraczając prędkości 120km/h. Autko bardzo dynamiczne. W 2004 roku z częściami, a jeszcze bardziej z zamiennikami sporo problemów. Obecnie już łatwiej dostać zamienniki, a i oryginały. Polecam ten samochód każdemu, a gaz naprawdę daje wiele komfortu. Jedyne na, co można narzekać to częsty błąd kontrolki silnika. Przejściówka OBD 2.0 + laptop i sam skasujemy ten błąd.
7,9
Mitsubishi Lancer VIII
Sedan 1.6 i 16V 98KM 72kW
To jest jego mocna strona. Jakbym nie jeździł to nie przekracza 8.5 l/100km. Na trasie spalanie około 7.2 -7.5 l/100km. Wszystkie części eksploatacyjne łatwo dostępne w standardowych cenach (to już nie te czasy gdy Japończyki to były wynalazki dla hobbystów z zasobnym portfelem). O cenach napraw nie będę się wypowiadał bo nic się w nim nigdy nie zepsuło :) Jak pytałem mojego mechanika (który specjalizuje się w Japończykach) przed zakupem co w nim może być do roboty to powiedział, że lanie benzyny.
9,3
Liczba komentarzy: 1
Mitsubishi Lancer VIII
Sedan 1.6 i 16V 98KM 72kW
Jest to auto paliwozerne .Pali w trasie 7,5l i po mieście 11,0. przy OSTROZNEJ jezdzie. A na trasie powyżej 130km to widac jak ubywa w zbiorniku paliwo -pali wtedy okolo 15-18 L.Szybko koroduje i jak na japonczyka JEST TO ZLOM-to beznadzieja i szkoda pieniedzy na taki pojazd .Mówie o lancerze z silnikiem 1,6 2005r.,bezwypadkowym o przebiegu 84 tys,km.Ostatnia moja VECTRA Z 94 R Z SIL 1,6 PO 180 TYS NA TRASIE SPALALA MI 5,5 L NIE ZALEZNIE OD SZYBKIEJ JAZDY.Lancer ma parametry podobne do poloneza a cena wysoka ,miałem kilka japonczykow ale i aut niemieckich tez i juz w zyciu nigdy nie kupie japonskiego auta .ZNAM SIE NA SAMOCHODACH BO JUZ OD 1960 R JEZDZE SAMOCHODAMI ( ja bzdur nie wypisuje tylko fakty bo mam takie autko -to w dobie dzisiejszego drogiego paliwa jet to wielki japonski NIEWYPAŁ !!!!!!średnie to 11 l
Mitsubishi Lancer VIII Sedan