Szukaj

Informacje o Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 85kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2015 Nissan Pulsar to przedstawiciel segmentu C (klasa niższa średnia). Tym modelem Nissan powrócił do segmentu kompaktów na europejskim rynku. Wycofał się z niego wraz z pierwszą generacją modelu Tiida, która w Europie została zastąpiona właśnie przez Pulsara (jedynie na rynku rosyjskim Pulsar funkcjonuje jako Tiida). Nissan Pulsar powstał na platformie podłogowej Nissan V Platform. Dostępny jest wyłącznie w jednym wariancie nadwozia – jako pięciodrzwiowy hatchback. W odmianie sedan oferowany jest jedynie w Nowej Zelandii oraz Australii pod nazwą Nissan Sylphy. W tychże krajach jako Pulsar sprzedawano model Tiida drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Nissan nie wyważa otwartych drzwi – skoro udało mu się znakomicie z Qashqaiem, nowy kompakt wystylizował na podobną modłę. Nie jest to jednak żadna zabójcza stylizacja. Na coś bardziej efektownego trzeba chyba poczekać do drugiej generacji. ~Powagosław
Luzacjusz
W „Pulp Fiction” Marcellus Wallace mówi do Butcha: „Wyjedziesz, a kiedy cię nie będzie, to cię nie będzie”. Nissan wyjechał z segmentu C w Europie i patrząc na to, co zmajstrowano pod nazwą Pulsar, można przypomnieć słowa ze słynnego filmu. Nie wiem, na co komu taki powrót. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,2 x 73,1 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Silnik

Wybrane oceny

4,3
~Seba
Nissan Pulsar
Hatchback 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Ilością miejsca z tyłu bije na głowę nie dość, że swoją klasę to jeszcze nawet auta większe. Wygodnie jest bardzo. A do tego spory jak na te klasę bagażnik. Komfortowe siedzenia, fantastyczne wyciszenie (w czasie jazdy silnika prawie w ogóle nie było słychać). Jeździ się przyjemnie i wygodnie. Co wpłynęło na obniżenie oceny: po 1. najważniejsze - silnik, o 1,2 historii chodziło już dużo i też się o tym przekonałem. Po 1. brał olej - między 0,25 a 0,33 l na 1000 km, co sprawiło, że lepiej zalewać go olejem średnio lub niskopopiołowym, bo nagar na tłokach zbierać się solidny, co może narobić problemów - o czym zaraz. Po 2. u mnie uszkodziły się dwa zawory i przy 154 tysiącach km musiałem robić mini remont góry silnika. Najlepiej więc pilnować poziomu oleju (bo może uszkodzić się napinacz łańcucha) a interwał skrócić (ja co 10 tysięcy km wymieniałem). Sprawa 2. jak dla mnie przednie światła świecą dziwnie - za krótko a przede wszystkim za słąabo. Żarówki H11 tez nie pomagają w tym bo są drogie i dziwnie świecą. Najlepiej co kilka lat (nawet jak się nie spalą) zmieniać je na nowe to jasność świecenia wyraźnie się poprawi. Konkludując, po przesiadce ze Skody Fabii, w Pulsarze przezywałem pozytywny szok i jeździło się przyjemnie. Niestety splot tych złych okoliczności (czyli silnik plus na przykład awaria uszczelki pod wtryskiwaczami) plus kryzys wieku średniego sprawiły, że człowiek po 5 latach postanowił Pulsara sprzedać. Podobno wersje po 2016 r. problemów z olejem i zaworami już nie mają.
4,7
~Grzegorz
Nissan Pulsar
Hatchback 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Samochód Nissan Pulsar zakupiłem jako 4 letnie auto używane w salonie firmowym Nissan w Krakowie. Samochód (w podstawowej wersji wyposażenia Visia, wzbogacony o czujniki parkowania przód i tył) pochodził od pierwszego właściciela, który zostawił auto w rozliczeniu i miał przejechane niespełna 17 tyś km. Pierwszy właściciel zakupił i serwisował samochód cały czas w tym samym salonie Nissana. W 8 miesięcy przejechałem autem niespełna 20 tyś km. Wrażenia zdecydowanie pozytywne. Mimo podstawowej wersji wyposażenia samochód ma wszystko czego potrzeba w moim odczuciu - klimatyzacja, tempomat, pełna elektryka, bluetooth, dużo schowków. Auto jest bardzo pojemne, zaś bagażnik jak na klasę auta niezwykle pakowny. Samochód sprawdził się przy przeprowadzce, urządzaniu mieszkania, wyjazdach weekendowych i wakacyjnych. Nie mam zastrzeżeń do elastyczności silnika i materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Silnik spokojnie dawał sobie radę na krętych górskich trasach, na autostradzie oraz na trasach ekspresowych. Wyciszenie na dobrym poziomie nawet przy prędkościach autostradowych. Na razie auto niezwykle bezproblemowe - nie było konieczności dokonywania żadnych napraw. Co do minusów - spalanie jest znacznie wyższe niż wskazuje producent (co jest raczej standardem). Jazda miejska to około 7.5l - 8l, jazda autostradami/ trasami ekspresowymi (przy prędkości 140-150 km/h) 7l - 7.3l, jazda drogami krajowymi spalanie w granicy 6.3 - 6.7 l. Jednakże biorę poprawkę, że wynika to w dużej mierze z mojego stylu jazdy. Innych minusów/wad auta na razie nie zaobserwowałem. Podsumowując samochód stanowi naprawdę dobrą propozycję w swojej klasie. Mimo początkowych wątpliwości co do zakupu tego auta (podstawowa wersja wyposażeniowa i niewielka pojemność silnika) absolutnie nie żałuję zakupu i z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że jeszcze raz kupiłbym Nissana Pulsara. Z każdym przejechanym kilometrem przekonywałem się do tego auta coraz bardziej. Uważam, że przez małą popularność, niezły silnik, przestronne wnętrze i wyposażenie może stanowić ciekawą alternatywę dla Opla Astry, Toyoty Auris i innych popularnych kompaktów na naszym rynku. Z czystym sumieniem mogę polecić zakup tego modelu - nawet w podstawowej wersji wyposażenia.
5,0
~Robert
Nissan Pulsar
Hatchback 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Jeżdżę drugi rok, kupiłem używanego pulsara. To była dobra decyzja, bo samochód świetnie się spisuje. Są pewne mankamenty, np. zbyt mały zbiornik paliwa, liczyłem też na mniejsze spalanie (niewielki silnik), ale generalnie uważam auto za udane, za relatywnie niezłe pieniądze. Jak do tej pory jest niezawodny - ma przejechane 80 tys. z czego ja zrobiłem 40.
Średnie spalanie dla Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 85kW 2014-2018
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Nissan Pulsar
Hatchback 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Przy jeździe na tempomacie - 3 osoby + bardzo duży bagaż- na niemieckich autostradach wychodziło mi na bagnecie 7,2 litra. Jak wyłączyłem tempomat i bawiłem się pedałem gazu to spalanie wychodziło poniżej 6 litrów. W mieście jak przełączasz biegi zgodnie ze wskazaniem to spalanie wychodzi około 5,8 l. (dane z bagneta). Zauważyłem że przez eko jazdę wariuje wskaźnik paliwa. Im niższe spalanie tym częściej pokazuje się rezerwa pomimo 10-11 litrów paliwa w zbiorniku. (Zbiornik to największa wada tego samochodu - mogli zrobić 55 litrowy jak większość konkurencji).
7,0
Nissan Pulsar
Hatchback 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Wyniki dalekie od katalogowych. W dodatku falują obroty, tzn. z poziomu 750 skaczą samoczynnie na biegu jałowym do 1000 i tak się utrzymują przez kilka minut lub caly czas, po czym ponownie spadają. I tak w kółko nawet przy rozgrzanym silniku. Wariuje rownież system Start/Stop pokazując komunikat Fault. Servis twierdzi, że wszystko jest ok. Ciekawe. Obroty wzrastają nieznacznie na moment w przypadku zwolnienia pedału hamulca.
5,0
Nissan Pulsar
Hatchback 1.2 DIG-T 115KM 85kW
Producent podaje średnio 5,0, wydaje mi się, że taki średni wynik byłby ciężki do uzyskania, ale średnio 5,5 można spokojnie założyć. W trasie podawane przez producenta 4,0- realne- przy spokojnej jeździe oczywiście (90km/h), przy ok 110 km/h (trzeba zakładać ok 4,6l). W mieście podawane 6,3l -realne pod warunkiem "lekkiej" nogi (ale to chyba wiadome) i nagrzanego silnika. Na autostradzie przy prędkości 130-140km/ h średnio trzeba liczyć 6,1-6,4litra.
Nissan Pulsar