Szukaj

Informacje o Nissan X-Trail IV 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Nissan X-Trail, produkowany od roku 2001, to kompaktowy SUV (segment I). Był pierwszym autem japońskiej marki w tej klasie, obok terenowych modeli Patrol i Terrano. Nissana X-Trail także dostosowano do podróżowania po bezdrożach, co odróżnia go od innego kompaktowego SUV-a w ofercie japońskiego producenta – Qashqaia. Trochę niespodziewanie, auto odniosło rynkowy sukces – do dnia dzisiejszego znalazło prawie milion nabywców. Trzecia generacja modelu, wraz z którą X-Trail jest oferowany na całym świecie (stając się modelem globalnym), zadebiutowała na rynku w roku 2014. Na podstawie drugiej generacji X-Traila powstał także bliźniaczy Renault Koleos.
czytaj więcej
Powagosław
X-Trail wołał o zmiany już od paru lat i trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że przeprowadzono je racjonalnie. A efekty? Wciąż praktyczny, wciąż pakowny i może zabrać siódemkę ludzi. No i potrafi więcej od Qashqaia. ~Powagosław
Luzacjusz
No nie wiem. Poprzednie kanciaki miały u swojego kresu tyle uroku, co Tarnobrzeg w listopadzie. To fakt. Ale nowy X-Trail to jest designerskie przetwórstwo nienowych już pomysłów. Więc ciężko zachwycać się czymś, co już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 213 KM (157 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~Karol
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Samochód jest świetny, dynamiczny, wygodny, wszechstronny i funkcjonalny. Nie boi się terenu a w trasie spisuje się znakomicie. Zrobiliśmy wraz z Rodziną (5 osób) trasę do Grecji na tzw. strzała i mimo problemów z kręgosłupem podróż przebiegła bez problemowo. Świetne wyciszenie, wykończenie naturalną skórą robią wspaniałe wrażenie. Powtarzam to każdemu ale nie mogłem lepiej wybrać podczas decyzji niż właśnie w ten sposób. Stosunek ceny do komfortu, jakości oraz proponowanego wyposażenia jest tu na najwyższym poziomie.
5,0
~Karol
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Samochód jest świetny, dynamiczny, wygodny, wszechstronny i funkcjonalny. Nie boi się terenu a w trasie spisuje się znakomicie. Zrobiliśmy wraz z Rodziną (5 osób) trasę do Grecji na tzw. strzała i mimo problemów z kręgosłupem podróż przebiegła bez problemowo. Świetne wyciszenie, wykończenie naturalną skórą robią wspaniałe wrażenie. Powtarzam to każdemu ale nie mogłem lepiej wybrać podczas decyzji niż właśnie w ten sposób. Stosunek ceny do komfortu, jakości oraz proponowanego wyposażenia jest tu na najwyższym poziomie.
5,0
~Karol
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Samochód jest świetny, dynamiczny, wygodny, wszechstronny i funkcjonalny. Nie boi się terenu a w trasie spisuje się znakomicie. Zrobiliśmy wraz z Rodziną (5 osób) trasę do Grecji na tzw. strzała i mimo problemów z kręgosłupem podróż przebiegła bez problemowo. Świetne wyciszenie, wykończenie naturalną skórą robią wspaniałe wrażenie. Powtarzam to każdemu ale nie mogłem lepiej wybrać podczas decyzji niż właśnie w ten sposób. Stosunek ceny do komfortu, jakości oraz proponowanego wyposażenia jest tu na najwyższym poziomie.
Średnie spalanie dla Nissan X-Trail IV 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW od 2022
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Martwiły mnie komentarze o wysokim spalaniu na autostradzie i taka jest prawda, ale po przejechaniu 10 000km w tym połowa na autostradach to mogę powiedzieć że nie jest tak źle średnia 8,0l(styczeń-marzec). Jak na tak ciężkie auto i temperatury zimowe to wynik przyzwoity. Jazda w większości na tempomacie (tryb normal + D) przepisowo +10km/h. W zamian dostaje dobre przyspieszenie, rewelacyjne prowadzenie i wygodę (TEKNA +). Nie wiem jak palą tej wielkości hybrydy konkurencji ale wcześniej jeździłem Opelm Zafirą 2,0 CDI (170KM) i po 200000tyś średnie miałem 7,4l/h, a pamiętam że na początku było 8,3l/h. Więc mam nadzieję że jak się Nissana nauczę to będzie podobnie.
7,7
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Podsumowanie po przejechaniu 4000km. wersja E-power 4x4 213km. koła 21cali: Ogólnie komputer pokazuje bzdury, zwłaszcza przez pierwsze 3km po ruszeniu, kiedy auto jedzie w trybie elektyczym a naspenie sie ładuje akumulator sie ładuje (np jedziesz 1km ze zużyciem zerowym -stajesz na światłach, odpala się silnik i nagle pokazuje 25 l/100 chociaż jeszcze nie ruszyłeś). Rzeczywiste spalanie średnie 7,4 l/100 (40% warszawskie korki, 40% ekspresówki ,20% autostrada). W tym rzeczyste spalanie: - miasto korki, tryb ECO+B z włączonym ePedal dystanse zazwyczaj od 5 do 30 km 6.2-7.1 l/100km. - autostrada tryb ECO + D, aktywny tempomat ustawiony na 145km/h (średnia prędkość 127km/h, dystans 320km) 9,2 l/100km.
7,3
Nissan X-Trail IV
Crossover 1.5 VC-T e-POWER 213KM 157kW
Samochód oszczędny, tylko trzeba nauczyć się nim jeździć. Jazda z delikatnym obchodzeniem się z gazem, przewidywaniem typu światła, skrzyżowanie czyli korzystanie z sytemu rekuperacji powoduje ze ta krowa jeździ na oparach. Na trasie expressowej przy 120km/h ok 7.2l, 140km/h ok 8.5l, 170km/h 12.5l. Generalnie jestem bardzo zadowolony z zakupu.
Nissan X-Trail IV