Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 I Kombi

Bartosz, 21 lat temu
Silnik 2.0 T.S. 150KM 110kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 1 tys. km
Alfa Romeo 156 I Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW 2001-2002 - Oceń swoje auto
3,54
16% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Auto bardzo drogie w utrzymaniu, ale nieprzeciętne. Nie jest to auto dla tatusia, żony, 2 dzieci i teściowej, gdyż jest w nim za mało miejsca. nie jest to też auto dla średniozarabiających. jak chcesz je odpowiednio servisować, to koszty są ogromne (ot, np. teraz wymieniłem klocki hamulcowe z przodu i z tyłu - koszt w ASO - 880 zł). Frajda z jazdy nieprzeciętna, ale w mieście nie prowadzi sie dobrze (głośna praca zawieszenia). Natomiast na trasie... rzadko się trafia ktoś tak zdeterminowany, aby podjął wyzwanie. Najczęściej wyprzedzają mnie jakieś zdezelowane BMW sprzed 10 lat z silnikami 200 km, ale wtedy trudno, na takich nie ma rady, lepiej zjechać z lewego pasa, bo jeszcze im coś odpadnie... Polecam szczerze, ale przestrzegam przed kosztami (bynajmneij nie chodzi o awaryjność, ale o koszty paliwa i eksploatacji oraz servisów w ASO). wbrew pozorom 156 nie cechuje nadmierny spadek wartości. jak się to porówna z innymi autami tej klasy, to jest ok.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten silnik nie ma sobie równych. Kto osiąga 155 km z 2000 cm bez turbo? Tacy "fachowcy" samochodowi jak Niemcy tego nie potrafia. Lepiej się zbiera powyżej 3000 obr, ale i tak jest ogromny zapas mocy, który wystarcza na szybkie poruszanie sie po miescie i sprinty, oraz na szybką jazde w trasie. Rzadko mi sie zdarza, aby mnie ktos wyprzedzał na trasie.
5,0
Skrzynia biegów
Dobra praca skrzynil żadnych haczeń ani problemów. Rzeczywiście, lewarek mógłby być ciut krótszy i wyżej położony.
4,0
Układ jezdny
Tu trzeba podzielić opinię na 2 wersje. Jeśli chodzi o trasę, to doskonale. Auto się rewelacyjnie trzyma drogi, pięknie wchodzi w zakręty, zawieszenie dodrze trzyma. Natomiast jazda po mieście to (przynajmniej w Warszawie) tragedia. Zawieszenie głośno dobija na nierównościach poprzecznych, bardzo to psuje komfort jazdy po mieście. Przyznam, ze po mieście wolę jeździć autem żony. Alfa jest za delikatna na warszawskie dziurska i torowiska.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bez problemu, przy cofaniu gorzej. Trzeba otwierać drzwi i patrzeć, jak daleko można cofnąć. Nie widać płotków i trudno wyczuć odległość. Ale, to nie jest jakieś nudne i multipraktyczne kombi rodzinne. Temu autu takie rzeczy sie wybacza.
3,0
Ergonomia
Model sprzed liftingu ma fatalne ułożenie regulacji lusterek i świateł przeciwmgielnych. W zimie, jak jestem ubrany w kurtkę lub płaszcz nie mam możliwości operowania tymi przyciskami bez wykręcania ręki. tak samo otwiersanie szyb - przyciski są za bardzo w przodzie. Często chcę otworzyć szybę kierowcy, a odruchowo otwieram szybę pasażera z tyłu. Natomisat ułożenie zegarów to ergonomiczny majstersztyk.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działą sprawnie, natomiast auto zbyt długo się nagrzewa. Jest to problem w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu starcza miejsca, z tyłu jest go mniej, ale w takim aucie to nie może być postrzegane jako wada w 156. Chcesz mieć miejsce z tyłu - kup vana i po problemie.
3,0
Wyciszenie
Silnik - jego brzmienie to muzyka. natomiast przy szybkiej jeździe są wyraxne szumy opływającego powietrza. po mieście słychać pracę zawieszenia.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
12-14 litrów na 100 km to mówi samo za siebie. Inna rzecz, że miałem tego świadomość. jak będę chciał mieć oszczędne auto, to kupię fiata punto... Bujdą jest to, ze silnik 2 litrowy może palić 8 litrów (no chyba że prowadzi jakiś emeryt albo jakaś niezdara na trasie). Po co jednak kupować tak mocne auto jak się szuka oszczędności?
4,0
Stosunek jakość/cena
Moja alfa w sumie kosztowałą ponad 90.000 zł. Co za to mógłbym kupoić? Porónywalne mercedesy lub BMW są droższe o 30-40.000 zł. Dobra relacja ceny do wartości, brak obaw przed kradzieżą, rozsądne koszty ubezpieczeń.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz miałem przebicie w tylnej lampie i kierunkowskaz trochę zgłupiał, konieczna była wizyta w servisie. Reszta to drobne usterki w zawieszeniu (jakeś tuleje, drążki? do wymiany na gwarancji). Inna rzecz, ze to trudno ocenić skoro gros czasu krążę po Warszawie i wybijam zawieszenie....
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zawieszenie mogłoby być trwalsze, reszta (odpukać!) bez problemów.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Alfa Romeo 156 I

Liczba wpisów: 63

Alfa Romeo 156 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo 156 I Kombi