Szukaj

Ocena kierowcy - Audi 80 B4 Avant

xmss@op.pl, 15 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi 80 B4 Avant 1.9 TDI 90KM 66kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
3,00
29% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : naprawdę potrafi miło zaskoczyć ekonomicznością, niezawodnościa i elastycznością.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : łączniku, sworznie i wszystkie gumy często padają na naszych drogach.
3,0
Całokształt
Obecnie 15 letnie avanty trzymają mocno cenę. Ciężko jest kupić bezwypadkowy egzemplarz, który nie wie co to rdza. Ale jeżeli znajdzie się egzemplarz zadbany to naprawdę miło się człowiek zaskoczy. Ja szukałem niezawodnego samochodu i wybrałem ten model. Dopiero go poznaje ale miło mnie zaskoczył i myślę, że z racji jego niezawodności, stylistyki i ekonomiczności zostanie w rodzinie kilka lat.
Wrażenia
3,0
Silnik
Troche głośnawy ale idzie się przyzwyczaić. Jak na klekota to i tak w miarę kulturalny :) Elastyczność pow 1800 naprawde niezła - czuć te 90 kucy.
3,0
Skrzynia biegów
Zero chaczenia, wszystkie biegi wchodzą jak powinny, bez zbytniego masła ale konkretnie wiesz który bieg zapinasz. Jak zimno to troszke ciężko ale nie zdażyło mi się haczenie czy wysprzęglanie jak w przypadku Hondy (nagminnie przy wstecznym)
3,0
Układ jezdny
Jak na takiego kolosa to naprawdę jestem pod wrażeniem, na zakrętach obawiałem się że będzie latał tyłem natomiast jest super przewidywalny. Komfortowy na dziurach a twardy na zakrętach - idealny kompromis :)
Komfort
3,0
Widoczność
Jak na 4,5 metra samochód to jestem pod wielkim wrażeniem, widoczność z każdej strony bardzo dobra, nawet do tyłu bardziej ją "czuję" niż Honde w hatchbacku.
3,0
Ergonomia
Typowy niemiec - zero ekstrawagancji ale nie ma możliwości nie trafić intuicyjnie w pokrętła, dzwigienk aod świateł nieco mnie powaliła ale już się przyzwyczaiłem jednak uważam że powinno być pokrętło w kierunkach - wygodniejsze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z klimą to jest to. Wielkie wywietrzniki i mocna dmuchawa dają naprawdę super grzanie w zimie i chłodzenie latem, szkoda że tylko 3 możliwości ale z drugiej strony są to podstawowe ustawienia i w zupełności wystarczają.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niemcy mieli do wyboru: dobre wyciszenie (jak to w audi) czy dużo miejsca (VW), wybrali wyciszenie i myślę że to był dobry krok. Miejsca jest spokojnie dla 4 osób i spory bagaż, choć rodzina z małym dzieckiem (wózek) nie jest rozpieszczona bagażnikiem :) Astra I ma większy.
3,0
Wyciszenie
Naprawdę jak na klekota to nieźle, słychać go przy ok 110-120km/h więc nawet nieźle, spokojnie można rozmawiać szeptem. W Hondzie Było znacznie głośniej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Największy plus tego silnika. 1Z - krytykowany za przepływkę BOSCHA ale chwalony za spalanie. 7l miasto, 5,5l trasa - ciężko znaleźć inny w tym gabarycie o takim spalaniu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dieselki są teraz spowrotem w cenie - szczególnie te trwałe i sprawdzone. Za 10 tys można kupić 15 letniego Avanta lub 8 letnią Meganke, jednak w przypadku Avanta warsztaty odwiedza się naprawdę sporadycznie a w przypadku Francuzów trzeba się zaprzyjaźnić z mechanikami bo jest się ich najlepszym klientem. Naprawdę czasami warto wydać więcej na starsze auto i cieszyć się z bezawaryjnej jazdy niż kupić nowszą Astre I i wiecznie narzekać.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przednie zawieszenie - proste ale mało trwałe - łączniki stabilizatorów, sworznie i gumy na wózku są często wymieniane, na szczęście większość napraw można wykonać samodzielnie w domu ale jakość nawet oryginałów ba naszych drogach jest raczej średnia.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dobrze eksploatowana jest w zasadzie bezawaryjna. Pęknięta guma na przegubie - wywaliło smar i zaczęło strzelać i zrobiłem tak 60km po czym wymyłem przegub, nowa marzeta i zrobione 1000km i lata i nie puka. Raz w roku warto wymieniać filtr powietrza/paliwa - niedrogo a przy turbinie i pompowtryskiwaczach przedłuża ich żywotność

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi 80 B4 Avant 1.9 TDI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi 80 B4 Avant