Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8P Sportback

TOmek, 12 lat temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A3 8P Sportback 1.9 TDI 105KM 77kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prowadzenie / zachowanie podczas pokonywania zakrętów!
5,0
Całokształt
Jedyne co mnie drażni w tym aucie to skrzynia biegów (przydałaby się 6 biegowa) oraz klekot zimnego diesla - reszta to naprawdę same +. Lubię to auto, sylwetka jest bardzo atrakcyjna, robi się tym autem znacznie większe wrażenie niż Golfem czy Leonem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mam 1,9 TDI po podniesieniu mocy (na 138 KM). Elastyczność - wystarczająca. Świetna II, III oraz IV. W przedziałach prędkości 50-120 sprawuje się naprawdę OK (jeździ nie gorzej niż 2,0 tdi 140 KM). Kultura: jak każde TDI jest wyjątkowo głośny. W zimę aż krew zalewa! Rozgrzany staje jest znacznie przyjemniejszy - szczególnie podczas przyśpieszania naprawdę fajnie brzmi (ten dźwięk podoba się nie tylko mi, ale i również kolegom mającym nowsze BMW 320D).
4,0
Skrzynia biegów
Precyzja - rewelacja! Raczej nikt nie będzie narzekał. Fatalne jest jednak to, że z silnikami 1,9 TDI montowano skrzynie 5 biegowe - są świetne do miasta ale męczące w trasie. Zwyczajnie brakuje 6 biegu. Auto powyżej 120 km/h staje się męczące podczas podróży (oczywiście bez przesady) - moja uwaga wynika z dużych oczekiwań w stosunku do Audi (wymagasz więcej)!
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie - każdy zakręt uśmiech na twarzy! Mam czasami wrażenie że im szybciej tym pewniej! MOje poprzednie auto Polo (160 KM), vs. A3 to lata świetlne różnicy na korzyść A3. Spokojnie daję radę za nowymi BMW 320D (które prowadzą się chyba najlepiej w tej klasie)- na moje oko to jedyny lepiej się prowadzący samochód tej wielkości. A3 jest o tyle ciekawsze bo nieco bardziej komfortowo zestrojone - nie tłucze Tobą na każdym wyboru.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - brak uwag. Tył - jest gorzej. Chociaż nie, aż tak fatalnie jak w seacie Leonie II. Przez tylne boczne szybki można śledzić nawet auta jadące w tzw. czarnym punkcie - to ważne!
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Jedyne przełącznik szyb jest fatalnie ułożony (porównuje z Polo/BMW) - jadąc trzeba odrywać się od zajętej pozycji. Podłokietnik świetna sprawa. Brakuje uchwytu na napoje!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima w upalne dni spełnia swoją rolę aż nadto. W zimę, diesel potrzebuje ok 8 minut na rozgrzanie się. Możliwości regulacji / ustawień - wystarczające.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód - bez zarzutów. Tył na trasę to raczej w II osoby. Trójka pasażerów to raczej nie tym autem); Bagażnik - ustawny i można do niego nawet wpakować pralkę! Mam wrażenie że więcej miejsca niż w BMW 3 touring.
4,0
Wyciszenie
Męcząca jest podróż powyżej 120 km/h - to wina 5 biegowej skrzyni - od audi wymaga się nieco więcej! Do 100 km auto jest bardzo ciche/przyjemne. Wyciszenie na wybojach rewelacja - brak żadnych uwag! To auto z benzyniakiem to myślę że złoty środek. Jazda po dziurach - przyjemna (odgłosy w żaden sposób nie drażnią). Najgorzej oczywiście przy zimnym silniku - bardzo go słuchać w środku (szczególnie w zimę). Po rozgrzaniu jest znacznie przyjemniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie ok 5,5 litra na 100km. Po warszawie spala mi średnio 6,5 l/100km. Koszty przeglądów bardzo niskie! Podzespoły te same w Golfie V, skodzie octavii czy Leonie. Najlepszy olej, filtry to koszt max 300 PLN. Klocki, tarcze - ceny na bardzo akceptowalnym poziomie. Wcześniej VW Polo kosztował mnie więcej o 30%.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uwierzcie mi że WARTO dopłacić do Golfa V czy Leona II - miałem te 2 auta na oku szukając nowego samochodu. Wsiadłem do A3 i nie miałem żadnych wątpliwości co kupię!!! Nieco przeraża cena - ale warto dopłacić za banana na twarzy ); Seat w środku nieporównywalnie brzydszy i gorzej wykonany, a Golf materiały ma równie przyjemne ale jakoś nie uderzają do mnie. W klasie tych aut to droższe jest tylko BMW 1 i 3.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterek BRAK. Przebieg 170 tyś. Przejechałem nim 40 tyś km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory BRAK. Jednak muszę przyznać, że szykuje się do wymiany 2mas oraz sprzęgło - tak do 200 tyś wystarczy. Przy przebiegu 140 tyś km wycięty został DPF (w ramach podniesienia mocy. Uwaga po wycięciu DPF'a kopci jak szalony! Auto ma przejechane trochę, jednak sprawia bardzo dobre wrażenie - nie mam obawy jechać nim w trasę!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A3 8P Sportback 1.9 TDI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A3 8P Sportback