Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8V Limousine Facelifting

Mariano, 4 lata temu
Silnik 1.5 35 TFSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A3 8V Limousine Facelifting 1.5 35 TFSI 150KM 110kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik TFSI i automatyczna skrzynia biegów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Na razie żadnej nie było.
5,0
Całokształt
To moje 1 audi i od razu pierwszy automat jaki użytkuję. Po 20 latach jazdy służbowymi fordami mondeo, chciałem spróbować czegoś innego. Szukałem mniejszego, dobrze wyposażonego sedana ze średniej półki z dynamicznym ale oszczędnym silnikiem. Testowałem kilka fajnych aut z których po jazdach próbnych wybrałem własnie Audi A3 w wersji sport. Nie chciałem długo czekać, zrobiłem szybki casting na auta gotowe w kilku salonach. Otrzymałem fajne oferty ze sporymi rabatami i w efekcie z 7 ciekawie skonfigurowanych aut, wybrałem to jedno z extra wyposażeniem i ładnym niebieskim lakierem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny ale bez przesady. 150 koni i 250 niutonometrów, to absolutne minimum żeby się sprawnie poruszać. Bardzo fajna opcja z tym TFSI i odłączaniem 2 cylindrów podczas jazdy = duże oszczędności w zużyciu paliwa.
5,0
Skrzynia biegów
Płynna, szybka i wygodna, jak dla mnie super sprawa/ Przekonała mnie do siebie, choć wcześniej nie wyobrażałem sobie jazdy automatem...
4,0
Układ jezdny
Bez uwag, prowadzi się pewnie w każdych warunkach. Trochę słaby promień skrętu, co ważne w garażach podziemnych. Może to subiektywne, ale sporo większe mondeo skręcało mi w miejscu, stąd odczuwam różnicę na minus.
5,0
Karoseria
Jest OK, ale słyszałem, że trzeba uważać na lakier. Na tę chwilę niebieski lakier perłowy wygląda super.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednia szyba trochę krótka i nie można zbyt blisko podjeżdżać do świateł bo trzeba się potem wyginać żeby zauważyć zmianę na zielone. Z tyłu OK, są czujniki jest kamera. W moim egzemplarzu odczuwalny jest brak sygnalizacji martwej strefy w lusterkach.
5,0
Ergonomia
Całkiem OK, wszystko pod ręką. Multimedia obsługuje się bardzo sprawnie. Siedzi się nisko i wygodnie. Kierownica sportowa robi robotę. Na plus regulacja podłokietnika, na minus miejsce na kubki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK. Klima działa sprawnie, fotele grzeją się momentalnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest sporo miejsca, z tyłu nieco mniej, ale dla 2 "normalnych" pasażerów jest OK. Wersja sport nie ma podłokietnika na tylnej kanapie. W sedanie bagażnik jest pojemny, a dodatkowe siateczki dobrze organizują przestrzeń.
5,0
Wyciszenie
Nie jest głośno. Nawet przy niemieckich prędkościach autostradowych da się spokojnie jechać. Nie ma denerwujących szumów na lusterkach, które miałem w mondeo, więc na plus. Spodziewałem się, że będzie gorzej, ale pomaga dobry system audio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W sumie nie wiem, bo jeszcze nic nie naprawiałem/ wymieniałem. Na pierwszy rok OC i AC było w cenie, zobaczymy ile trzeba będzie zapłacić na kolejny okres.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po rabatach cena za nowe auto obniżona o prawie 50 tys zł. Nic tak fajnego w tej cenie bym nie dostał.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez uwag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez uwag.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 35 TFSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A3 8V Limousine Facelifting