Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B8 Avant

IndiaPapa, 6 lat temu
Silnik 2.0 TFSI 211KM 155kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A4 B8 Avant 2.0 TFSI 211KM 155kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Świetnie się prowadzi, po prostu bajka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Zużywające się tuleje wahaczy powodujące wibracje na kierownicy powyżej 100kmh (choć również może to być wina źłe wyważonych kół).
5,0
Całokształt
Auto świetnie się prowadzi, silnik jest mocno responsywny, dużo możliwości tuningu/polepszania osiągów - katalizator i ECU - do ok 250KM, intercooler FMIC i turbina K04 to dodatkowe 50KM.
Wrażenia
4,0
Silnik
Auto sprowadziłem ze Szwecji z wadą pierścieni. Po solidnym remoncie (pierścienie, odpowietrzenie skrzyni, świece), silnik chodzi bajecznie.
5,0
Skrzynia biegów
Sprzęgło potrafiło mi się ślizgać przy podjeżdżaniu pod krawężniki, jednak skrzynia manualna sama w sobie działa bez zarzutu. Na 1 jak przejdzie przez turbo dziurę to zaczyna się zabawa. Podoba mi się przyspieszanie z 2 z 2500 obrotów do końca. Łykasz wszystkich panów w kaszkietach
5,0
Układ jezdny
Niezawodny. Zwrotność jest ponadprzeciętna. Wersja którą posiadam ma rozdział momentu 40:60 i stały tylny dyferencjał (nowsze wersje Audi mają dyferencjał ze sprzęgiełkami sterowanymi hydyraulicznie, oferując jeszcze lepszą sterowność w zakrętach). W przypadku uślizgu kół, koła które się ślizgają są blokowane elektronicznie (tzw elektroniczna blokada dyferencjału EDL).
Komfort
4,0
Widoczność
Stojąc na światłach trzeba się garbić, ale poza tym jest OK:)
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki intuicyjnie rozłożone, łatwo dostępne i wygodne. Podobnie przełączniki na kierownicy multifunkc.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawne
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodne auto w wersji z fotelami skórzanymi. Nie polecam innych foteli, gdyż trudno jest je doczyścić.
4,0
Wyciszenie
W wersji Avant tylna osłona przestrzeni bagażowej potrafi trzeszczeć, ale poza tym nic poza standardowymi odgłosami. Minimalnie mogłby być lepiej wyciszony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Olej 4.5L + filtr co rok lub flexible time - 200-300zł w zalezności od producenta. Łańcuch sprawdzać co 120 000, hamulce i tarcze wg zużycia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena starszych roczników od 35000 do 40000. Jeśli złapiesz niską cenę z dobrym wyposażeniem (MMI+ nawigacja zamiast samego Radio Concert) to zostawiasz sobie budżet na różnego rodzaju naprawy i modyfikacje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nieotwierające się drzwi zimą (problemy z komunikacją po CAN). Poza tym przez rok zero problemów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pierwsze modele do jesieni 2011 miały problem z pierścieniami na tłokach. Po wymianie zero problemów przez rok z silnikiem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A4 B8 Avant