Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Avant

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Klasa średnia

Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2015. Tradycyjnie, pod względem stylistycznym model B8, zaprojektowany przez Juliana Hoeniga, stanowił koncepcji swoich poprzedników, z wpływami coupe A5. Zwiększyły się za to nieznacznie jego rozmiary. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej VW Group MLB B8 (Audi Modular Longitudinal Platform). W 2008 roku model wygrał plebiscyty „Bild am Sonntag” oraz „Auto Zeitung” (nagroda Auto Trophy) na auto roku. Od 2012 roku był oferowany w wersji po faceliftingu.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A4 B8 Avant

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4703 mm
Szerokość 1826 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2040 mm
Wysokość 1436 mm
Rozstaw osi 2808 mm
Rozstaw kół - przód 1564 mm
Rozstaw kół - tył 1551 mm
Zwis przedni 866 mm
Zwis tylny 1029 mm
Prześwit 125 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1026 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 971 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1410 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1380 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1430 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 490 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Wysokość bagażnika 773 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1027 mm
Wysokość progu załadowczego 631 mm
Drzwi tylne - szerokość 1007 mm

Oceny Audi A4 B8 Avant

Liczba ocen: 60
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,5
~Pliszka
Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW
Audi A4 B8
Jezdzie różnymi samochodami : Toyoty Corolla, Auris, ale nie ma porównania do Audi. W kwestii wykończenia VW,Skoda,Toyota nie mają szans z Audi. Każdy szczegół jest dopracowany. Autko mam 9 letnie i poza paroma rzeczami jak np. wymiana zamków -bo się blokowały (ten model tak ma) oraz wymianą katalizatora (swoje już przejechał), pompa wody nie było wiekszych usterek. Fakt w naprawie nie jest tani ale można zaoszędzić jak się znajdzie dobry nie autoryzowany serwis. Jest niskim autem co dla osób starszych może być problemem. Wnętrze nie niszczy się szybko, mój wygląda jak nowy, zalezy jak kto dba. Podsumowując ten model uważam za super jednostkę, silnik bardzo dynamiczny a przy tym pali ok 5,5 w mieście, na trasie potrafi spalić nawet 4,5 co uważam iż jest rewelacja przy takiej masie auta. Stylistyka auta nigdy sie nie znudzi zawsze bedzie na czasie. Kupując kolejny model pewnie też będzie brana marka Audi A4- to auto ma coś w sobie :).
4,5
~pudzians
Avant 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A4 B8
długo zwlekałem z wypowiedzią ponieważ wcześniej miałem audi a6 c5 i szybko dałem odpowiedz i ech szkoda gadać.Zastanawiałem się nad a4 b7 ale wybór padł po długich poszukiwania na b8.Dlaczego? Nowsze piękniejszy srodek bardzo przytulny intuicyjny zewnątrz to już arcydzieło zawsze rzucające się w oczy ani za duże ani za małe tzn zależy kto co woli.Szukałem również w audi a6c6 i pewnie bym kupił gdyby nie to że skusiła mnie cena bo za tą cene mam młodsze autko i lepsze wyposażone (można powiedzieć pełne)
3,7
~Lukasz P
Avant 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi A4 B8
Mam to autko od dwoch lat. Caloksztalt jest dobry. Po pierwsze wyglad to naprawde durzy plus szczegulnie przod auta wyglada swietnie. Narazie nie mialem zadnych usterek, nawet drobnych ale autko jest glaskane i serwisowane w Audi. Nie polecam serwisu u pana "czesia" w garazu, mlotkiem i srubokretem niewiele sie zrobi. Ma dobre wyposarzenie, System MMA jest super mimo ze trzeba sie na poczatku troche przyzwyczaic, jest troszke skaplikowany. Zato glosniki sa do ****. W zadnym innym aucie nie mialem takich kiepskich. I trzeba przyznac ze w aucie przy predkosciach autostradowych jest niestety glosno. Jak na ta klase to mizernie. Osiagi moga byc. Na niskich obrotach turbodziura nieraz denerwuje. Turbo dopiero daje naprawde rade od 60km/h i wtedy jest przyjemnosc. Auto fajne jednak dla mnie troszke za malo miejsca w srodku. Ale to jest narzekanie na wysokim poziomie. B.dobre spalanie, przy 170KM i jezdzie miasto/autostrada srednia nie przekracza 6,7l.Jak bede zmienial to na wieksze i automat.

Raporty spalania Audi A4 B8 Avant

Liczba raportów: 92
Średnie spalanie dla Audi A4 B8 Avant
7,2 – 12,3
l/100 km
6,0 – 8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi A4 B8
Jeżdżę tym autem od roku, wersja S-line, także ciut niżej zawieszona od podstawowej, opony 225/50/17. Przy bardzo spokojnej nie szarpanej jeździe na trasie, taki trochę eco-driving (drogi krajowe) można zejść do 5,3 (zdarzało się 5,0 choć rzadko). Kiedy dodać do tego spokojną jazdę na krótkich odcinkach do 10km, średnia z baku wychodzi 6,0-6,2. Autostrada przy 140km/h 6,2-6,7 ..i t u może być nawet z 4 osobami i bagażnikiem walizek, wynik różni się niewiele. Przy ostrzejszej jeździe spokojnie można osiągnąć 7,0l/100km. Auto z tym silnikiem prowadzi się naprawdę bardzo dobrze. Zero problemów, polecam.
7,5
Avant 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi A4 B8
Zbior niemieckich wad. Auto ma maly przebieg z pelnym servisem. Duzo pali jest sabe I bardzo ciezkie. Zadnego konfortu, przyrzady na desce zle rozmieszczone, nieprecyzyjne przelaczniki radia na kierownicy. Trzeszczace zawieszenie, drzwi sie blokuja w upaly jak w kazdym vw/audi. Starsze modele byly lepiej wyciszone. Slabe hamulce dla masy auta 1650kg. Jakosc felg lipa luszczy sie farba, lekko sie odksztalcaja po kilku latach. Zaladunek 200kg w bagazniku auto doslownie lezy na ziemi. Napewno nie kupie juz auta z tj klasy aut niemieckich
9,5
Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW
Audi A4 B8
Ogolnie troche jestem zaskoczony wysokim spalaniem w miescie.Testowalem spalanie z baku a nie to co pokazuje komp i spalanie w miescie Szczecin po centrum na ktortkich odcinkach i emeryckim stylem jazdy wyszlo az 13,5 litra, jakbym pojezdzil troche dynamiczniej mysle spokojnie byloby 15.Rozumiem ze auto waz 1600 kg i ma naped quattro ale to chyba jednak za duzo. W trasie da rade jadac 120 uzyskac wynik 7-7,5 przy 140 bedzie juz 9-10 Wczesniej przez 7 lat jezdzilem a4 b6 1.9 tdi i ciezko mi sie przestawic hehe ;)

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 17
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A4 B8 Avant