Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A5 II Sportback

Mr T, 3 lata temu
Silnik 2.0 TFSI 252KM 185kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A5 II Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie sądziłem że mozna zestroic silnik tak żeby pasował zarówno kierowcom lubiącym eco-driving jak i rasowym rekinom miejskich potyczek ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : niepokoi tylko ten trzeszczący plastik
5,0
Całokształt
Auto jest doskonałe pod wieloma względami, muszę tylko zwrócić uwagę ze dobra konfiguracja to co najmniej 250 k a optymalna ok 300. Za wszelkie dodatki typu gniazdo zapalniczki w bagażniku trzeba słono dopłacać. Wygląd zewnętrzny to naprawdę "top of the range" - moim zdaniem to najładniejsze auto do 300k. Potwierdzają to spojrzenia przechodniów i kciuki innych kierowców. Spalanie średnio zależy dość mocno : minimum jakie wycisnąłem przy spokojnej jeździe 80-90 km/h na odcinku 200 km to 5,5 ale nierealne do osiągnięcia w normalnej jeździe. Średnio przy jeździe normalnej należy liczyć 7,5-9,0 i zależy od miksa autostrad, miasta i cykli pozamiejskich Max to 12+, przy jeździe w mieście, wyścigach spod każdych świateł i bardzo agresywnej jeździe poza miastem. Myślę, że nie da się spalić więcej niż 15 na odcinku 100 km ale pewnie znajdą się i tacy co ten rekord będą kwestionować.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tego się nie spodziewałem po 2-litrowym silniku. Sprawdza się doskonale - dzięki wyborowi trybów jazdy mozna nim jeździć delikatnie ale też mega agresywnie, i ten gang z wydechu - nie wiem jak im się to udało ale działa jak narkotyk
5,0
Skrzynia biegów
szybka, precyzyjna, trzeba tylko wyłaczać system Start-Stop jeśli chcemy szybko zjechać ze skrzyżowania bo zajmuje to jakąś sekunde zanim auto ożyje z właczonym
5,0
Układ jezdny
Jeżdziłem wczesniej mniej komfirtowymi autami, jak dla mnie zawieszenie jest w porządku, co prawda nie czuje żadnej zmiany w charakterystyce zawieszenia przy zmianie programów ale ponoc takowa występuje - chwyt marketingowy
Komfort
4,0
Widoczność
Dla wysokiej osoby cięzko sie przestawić na mocno pochyłą szybe i masywne lusterko centralne. za to lusterka boczne maja kształt i połozenie (na drzwiach a nie na słupkach) które praktycznie eliminuje występowanie martwego punktu
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa bez zarzutów - klimatyzacja działa w trybie bezprzeciągowym w większosci przypadków wiec nie wieje w twarz i nie wpływa na samopoczucie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsce z przodu super - z tyłu tez, ale wiadomo że to coupe tylko z 5 drzwiami wiec nie ma sie co spodziewać rewelacji. Siedzienia są osadzone nisko i głęboko ale można je również wyregulowac - tylko wtedy ludzie pow 185 cm będą rozbijać głowę :)
5,0
Wyciszenie
Mały szatan w tej kwestii. Szczególnie jak wieziesz starsze panie i mówisz ze jedziecie 60 podczas jazdy 110. Wierzą i mówią ze cichutko także zdaje egzamin ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tani nie jest to wiadomo. ale każdy kupujący liczył sie z kosztami
4,0
Stosunek jakość/cena
Płaci sie za to auto dużo , i jak policzymy cena/KM też wychodzi ponad 1000 pln za koń mechaniczny. wiec drogo. Ale auto daje tez odczuć swiadomość za co sie płaci
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w trybie sportowym słychać trzeszczenie jakiegos plastiku w kabinie. to jest raczej mocno niepokojące w tym aucie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 252KM 185kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A5 II Sportback