Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 Sedan

Wojtek, 11 lat temu
Silnik 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 227 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A6 C5 Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Jedno slowo - QUATTRO -
5,0
Całokształt
Jak dla mnie samochod prawie ze doskonaly - doskonale byloby nowe Audi z salonu:)Daje duza przyjemnosc i frajde z jazdy, a takze pewnosc prowadzenia. Silnik 2.8 jest kompromisem miedzy moca,a ekonomia. Wyposazenie wnetrza oraz jego wykonanie jest na bardzo wysokim poziomie. Nigdy nie zalowalem zakupu Audi a6 i z czystym sumieniem moge polecic ten model. Moj nastepny samochod rowniez bedzie ze stajni Audi i mam nadzieje ze bedzie to Audi a6 c6 oczywiscie w quattro.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik doskonale radzi sobie z masa auta. Wyprzedzanie nie stanowi problemu, jest tez dosyc elastyczny (jezdzi sie podobnie jak dieslem) nie trzeba krecic go wysoko aby przyspieszyć, ale oczywiscie mozna i wtedy dopiero zaczyna sie zabawa:)No i ten pomruk v6...
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, krotki lewarek skrzyni biegow. Biegi wchodzą bardzo lekko. Szczerze mówiac nie spotkalem sie jeszcze z tak precyzyjnie dzialajaca skrzynia, a jezdzilem wieloma samochodami (toyota honda, volkswagen, citroen, mercedes)tutaj wszystko dziala nieporownywalnie lepiej.
5,0
Układ jezdny
Na ten temat nie ma sie co rozpisywac... Nigdy wiecej nie kupie samochodu bez quattro. Samochod prowadzi sie jak po torach, w zakretach zachowuje sie jak przyklejony. W polaczeniu z niskoprofilowymi oponami Bridgestone Potenza naprawde daje rade. Jazda zima w koncu sprawia przyjemnosc, nie meczy tak jak jazda samochodem z napedem na jedna os. Qauttro daje naprawde duza pewnosc w prowadzeniu. Tego trzeba sprobowac - wtedy kazdy zrozumie o co chodzi:)
Komfort
4,0
Widoczność
Samochód jest dosyc duzy i do tego wersja sedan, lecz jak na takie gabaryty z pozycji kierowcy wszystko widac. Cofanie ulatwiaja czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Samochod bardzo dobrze wyposazony, tak naprawde to niczego nie brakuje kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik dwustrefowy jest bardzo dobry. Zima w samochodzi szybko zaczyna robic sie cieplo,a jak juz silnik osiagnie swoja temperature to mozna w srodku siedziec w krotkim rekawku. Jest naprawde dobrze. Latem jest odwrotnie...moze byc baaardzo zimno.. ale tak ma byc.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kazdy kierowca moze znalezc dogodna dla siebie pozycje za kierownica, ktora jest regulowana w dwoch plaszczyznach. Fotele sa wygodne elektrycznie regulowane z pompowanym odcinkiem ledzwiowym, co przy dluzszych trasach naprawde sie przydaje. Z tylu jeszcze nigdy nie jezdzilem, ale pasazerowie nie skarzyli sie na brak miejsca:) fajna sprawa to uchwyty na napoje wysuwajace sie z tylnej kanapy - niby nic takiego ale nie widzialem w zadnym innym samochodzie czegos takiego.
3,0
Wyciszenie
Jest cicho...Naprawde cicho. Czy jedzie sie 100km/h czy 140km/h nie ma zadnej roznicy. Porownojac do innych samochodow ktorymi jezdzilem to jest bardzo dobrze (przykladowo w nissanie maxima 3.0 v6 w srodku jest o wiele glosniej - bardziej slychac silnik i oplywajace powietrze, japonczycy zaoszczedzili na materialach) W audi silnika praktycznie w ogole nie slychac do 3,5 tys obrotow. Wyzej slychac ale tylko delikatny pomruk szesciu cylindrow.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochod posiadam od 2 lat i zrobilem nim 30 tys. km. Nigdy nie mialem awarii i w sumie to nic sie w nim nie popsulo. Zaraz po kupnie wymienilem kompletny rozrzad - koszt okolo 1100 z robocizna na orginalnych czesciach - czy to drogo? za diesla 1.9 tdi wyjdzie podobna kwota. Po za tym tylko koszty eksploatacyjne: tarcze, klocki, wymienilem rowniez 2 wahacze ktore sie wybily oraz koncowki drazka kierowniczego. W samochodzie mam instalacje lpg, ktora regularnie serwisowana nie sprawia zadnych klopotow - a koszt przejechania 100 km to okolo 33 zl. Mozna wiec powiedziec ze samochod jest wbrew pozorom ekonomiczny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem za okolo 20-25 tys. zl jest to najlepszy wybor. Jakosc wykonania przewyzsza konkurentow Audi - Mercedesa i BMW. Takze wyglad jest bardziej \"swierzy\".
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna usterka, ktora mnie osobiscie denerwuje sa ginace linie na wyswietlaczu komputera, ale niedlugo planuje go wymienic. To jest akurat usterka fabryczna, ktora mialy samochody przedliftowe. Po 2001 r juz nie mialo to miejsca.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochod nigdy mnie nie zawiodl i nie mial zadnej awarii. Jest to moze kwestia silnika v6 2.8, ktory w przeciwienstwie do diesla v6 2.5 jest bardzo udana konstrukcja.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.8 30V quattro 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A6 C5 Sedan 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,50 zł
11,5
l/100km
11,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A6 C5 Sedan