Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C6 Avant

pepe, 8 lat temu
Silnik 2.7 V6 TDI 180KM 132kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 322 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Audi A6 C6 Avant 2.7 V6 TDI 180KM 132kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Moja ocena Audi A6 to 9/10 mogłoby się nic nie psuć, ale biorąc pod uwagę przebieg powyżej 300k i 10 letni samochód to chyba i tak łaskawie obchodzą się ze mną cztery pierścienie. Tankować na sprawdzonych stacjach, robić wymiany co 15tys. (30 to przesada w moim przekonaniu), myć na myjni, od czasu do czasu odgruzować w środku, założyć choinkę zapachową i OGIEŃ. UWIELBIAM TEN SAMOCHÓD ;) Następna będzie A6 3.0 BiTurbo :P
5,0
Całokształt
To moje drugie Audi A6 Avant C6 2.7TDI, poprzednia była w S-line. Poprzednią miałem wypadek, przy prędkości około 50km/h walnąłem przodem w inny samochód, poduchy wystrzeliły. Mi się w zasadzie nic nie stało, oprócz wybitego palca, ponieważ trąbiłem na wymuszającą pierwszeństwo do samego końca- wystrzał poduchy wybił mi palca ;) więc auto jest na pewno bezpieczne. Samochód jest naprawdę bardzo fajny, zapewnia komfort, dynamikę, prestiż. Robienie długich tras jest dla niego niczym- potwierdzam swoją poprzednią opinię- maks 4 osoby dorosłe, w 5 osób to już męczarnia na dłuższą metę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.7TDI jest dynamiczny i bez trudu radzi sobie z tą budą. Gorzej gdy na pokładzie jest 4 chłopa- czuć obciążenie, a silnik musi się bardziej wysilać. Brak jakichkolwiek problemów z osprzętem, czy samą jednostką napędową. Nie ma mowy o braniu oleju lub coś podobnego (wymieniam co 15k)- polecam Mobile 1, wcześniej zalałem Castrola, ale jakoś głośno motor na nim chodził. W tym i poprzednim egzemplarzu zdarza się MINIMALNE pływanie obrotów na jałowym biegu, lekkie, ale jednak... nie wpływa to negatywnie na komfort jazdy, ale denerwuje widok takiego obrotomierza.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegowy manual, działa bez żadnych problemów. Jak ktoś inny jeździ moim autem ma problem wbicia 2, ale to raczej kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Układ jezdny
W poprzednim miałem S-line, było twardo. Teraz mam pneumatyczne zawieszenie- super sprawa. Podczas jazdy drogami szybkiego ruchu lub po torze, obniżam na MAXA. Wjeżdżając na bezdroża, na głęboki śnieg pod stokiem lub na krawężnik podnoszę samochód do góry i jazda :D
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność idealna, ale nie mam czujników parkowania u siebie. Manewruje zawsze na czuja z lekką niepewnością. W poprzedniej miąłem czujniki z przodu i z tyłu- POLECAM. Zaznaczam, że nie mam w swoim obecnym egzemplarzu i go nie zarysowałem, ale przydałyby się ;)
4,0
Ergonomia
Najbardziej wkurza mnie brak możliwości przełączenia piosenki/stacji jednym kliknięciem przy kierownicy, tylko zabawa rolką :/ Tak mnie to irytuje, że muszę odrywać rękę od kierownicy, żeby jednym kliknięciem zmienić kawałek... wrrrrrr Można by się było czepiać cupholderów, że są pod podłokietnikiem i przed nim- jak jest butelka 0,5l to podczas zamiany biegów haczy się o butelkę. No i jak już się czepiam to kierownica w S-line wydawała mi się mniejsza i lepiej wyprofilowana. POLECAM fotele sportowe z wysuwaną częścią na podudzie, naprawdę kozacko się na nich siedzi, człowiek wpada w niego- namiastka kubełkowych foteli!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Grzeje w zimie, chłodzi w lecie, podgrzewane fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
185cm/110kg Czuje się z przodu komfortowo, wszystko pod ręką. Z tyłu na długą trasę, miejsce TYLKO dla dwóch osób 185cm/110kg i 205cm/140kg, no i 0,7 :D jest komfort i klimat ;) Podłokietnik z cupholderami, siateczki na plecach przednich foteli, oświetlenie tylnej kanapy nie przeszkadza kierowcy, przyciemnione szyby jest dobrze... bardzo dobrze ;) 5 osób w aucie tylko na krótkie trasy maxxx 200km To również bagażówka kombi/avant - przewoziłem nim całą komodę 180/100/55, sąsiedzi pomagający mi ją zapakować, nie sądzili, że się zmieści :D (klapa była niedomknięta) W samochodzie po złożeniu tylnej kanapy można normalnie się przespać.
5,0
Wyciszenie
Doskonale, 180-200km/k słychać opory powietrza, silnika nie słychać przy takich prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
40zł świeca żarowa 525zł akumulator Varta Silver 205/215zł klocki hamulcowe przód TRW/Bosh - 30 tys. km 115/130zł klocki hamulcowe tył TRW/Bosh - 30 tys. km 245zł olej 8l Mobile1 ESP 5W30 17zł poduszka stabilizatora 30zł filtr oleju 50zł filtr powietrza 65zł filtr kabinowy 140zł filtr paliwa. Jeśli chodzi o spalanie to średnie jest na poziomie 10l oleju na 100km. Nie bawię się w ekodriving, staram się startować pierwszy z pod świateł, 3-4tys obrotów to norma przy mojej jeździe. Żona potrafi na trasie wykręcić 7-7,5l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest tanio przy zakupie, ale mamy naprawdę fajne auto rodzinne, na męskie wypady, zapakujemy komodę, wygląda atrakcyjnie no i cieszy oko złodziei :/
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
250zł silniczek tylnej wycieraczki Valeo 120/160zł podnośnik szyby od strony kierowcy 200zł trzecie światło stopu
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pękła (przerdzewiała) obejma poduszki od zawieszenia pneumatycznego, efekt- samochód "siadł" na jedno koło. Używana poduszka 400zł, wymiana 100zł, można by było jakoś zregenerować tą obejmę, ale nie jestem fanem takich rozwiązań- koszt 500zł Coś zaczęło mi się tłuc w rolkach/napinaczach z przodu silnika, wspomaganie, okolice pompy CR (jakaś łapa się urwała), wymieniłem wszystko dla świętego spokoju. Koszt gratów, robocizny, lawety - 1.000zł Lawetę wezwałem, ponieważ nie chciałem ryzykować jakiejś większej awarii, a problem nie był jeszcze zdiagnozowany.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.7 V6 TDI 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C6 Avant