Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C6 Limousine

Mateusz, ponad rok temu
Silnik 3.2 V6 FSI 255KM 188kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 212 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A6 C6 Limousine 3.2 V6 FSI 255KM 188kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
3,64
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Napęd Quattro i tyle w temacie… Zima opony 18 szerokie nisko profilowe a i tak idzie lepiej niż każdy inny napęd 4x4
Karoseria : U mnie zero rdzy i oby tak zostało
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Tego lepiej nie komentować
Silnik : Pompa wysokiego ciśnienia, pompa próżniowa, wypadanie zapłonu 2 cylinder(trzeba dogiąć blaszki bo się nie trzymają), czujnik ciśnienia paliwa.
Zawieszenie : Stuk puk stuk puk…
3,0
Całokształt
Jak to z Audi jak dbasz tak masz… Niestety poprzedni właściciel nie dbał i teraz ja muszę się męczyć z wieloma usterkami oraz naprawami które jak wiadomo w Audi nie są tanie.. Rozumiem to że auto jest już stare bo w końcu to 2004 rocznik ale z racji tego że jest to marka „premium” przez wielu uważana to odgłos wszystkich plastików w środku bardziej przypomina markę „eco”. Do tego dochodzi zawieszenie sztywne jak teściowa czyli każda dziurka każdy garb na drodze wyczuwalny jakby się dostało kopa po czterech literach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Co do samego silnika poza drogą wymiana rozrządu który lubi się psuć i awaryjnością jeżeli chodzi o jakieś drobiazgi to nie mam zastrzeżeń. Ma potężna moc, piękne mruczy powyżej 3tyś obrotów i jest to piękny silnik na cwaniaczków którzy siedzą na „zderzaku” i mrugają długimi. Ps. Jeżeli nie chcesz żeby Twój rozrząd skończył swojego żywota za szybko to nie piłuj autka spod świateł na zimnym silniku.
4,0
Skrzynia biegów
Co do samej skrzyni biegów przebieg autka to 212tyś. Skrzynia zaczyna delikatnie szarpać przy zmianie biegów oraz przy redukcji(może pomoże wymiana oleju która niby była robiona 30tyś km temu). Jeżeli ktoś ma łopatki do zmiany biegów idzie się fajnie nią pobawić. Na samym D jest dość zmylona i trzyma niskie obroty przez co zbiera się nagar ale po przełączeniu na tryb S dopiero pokazuje ile ma w sobie potencjału.
5,0
Układ jezdny
Co do układu jezdnego zwanego Quattro to chyba nie muszę za dużo pisać bo każdy wie jak jest. Autko trzyma się drogi jak przyklejone a najmniejszy ruch kierownicą jest od razu wyczuwalny, jedyny mankament to szybko spadająca maglownica(możliwe że to tylko u mnie jest taki przypadek przez poprzedniego właściciela tego pojazdu)
5,0
Karoseria
Co do samej karoserii autka jak na swoje lata nie mam żadnych zastrzeżeń poza listwami w drzwiach które lubią rdzewieć i trzeba wymienić na „nowe”. Jak na razie w autku z 2004 roku ani grama rdzy czy to na drzwiach, progach czy samych błotnikach. Posiadałem Audi z 2009 roku w wersji AVANT i tamto gniło jak popadło począwszy od błotników z przodu następnie progi drzwi a na samym końcu klapa bagażnika.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam 178cm wzrostu i chyba bardzo dobrze ustawiony fotel ponieważ widzę wszystko co się dzieje wokół mnie. Nie mam jakichkolwiek zastrzeżeń co do widoczności.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co do samej klimy(uważać na zacierający się kompresor klimatyzacji podstawowym objawem jest to że nie da się uruchomić pojazdu już na szczęście mam to za sobą). Po wymienię kompresora doszła dodatkowa naprawa(nie pamietam co dokładnie) bynajmniej jak ustawiałem temperaturę np. Na 18 stopni to waliło non stop gorącem jakbym ustawił conajmniej maksymalna temperaturę grzania(koszt naprawy 450zł)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Uważam że przestrzeń dla kierowcy jak i zarówno dla pasażerów jest bardzo dobra w dodatku jeżeli chodzi o ładowność to też nie ma najmniejszego problemu. Potężny bagażnik niczym w wersji AVANT i do tęgo składana tylna kanapa.
5,0
Wyciszenie
Co do wyciszenia. Pojazd jest ze Szwajcarii gdzie właściciel kupując pojazd zażyczył sobie klejonych szyb czyli mam tzw. Podwójne szyby które na prawdę robią robote z uwagi na to że do 180/190km nic nie słychać co się dzieje na zewnątrz powyżej tej prędkości robi się dość głośno od wiatru ale jak to mówią radio na full i jazda.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na autko z 2004 roku ceny części nie są tanie i być nie będą nawet przez sama inflacje. Koszt rozrządu plus wymiany oscyluje w Ok. 7tyś złoty do tego dochodzą inne drobiazgi bynajmniej każda naprawa to kilka stówek mniej w portfelu a każda inna poważniejsza to min. 1000zł
3,0
Stosunek jakość/cena
Elektronika w tym modelu żyje własnym życiem i trzeba brać to pod uwagę, następnie dochodzą koszty naprawy rozrządu, zawieszenia i innych drobiazgów i jeżeli mam być szczerym jest to ostatni mój zakup pojazdu z taką pojemnością silnika(na pewno jeżeli chodzi o markę Audi)
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co chwile coś… Jak nie z elektronika to z silnikiem jak nie z silnikiem to z zawieszeniem i tak w kółko i w kółko… Uważajcie Panowie i Panie na wszystkie czujniki tym bardziej w zimę troszkę zimna troszkę soli i błąd za błędem..
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj już trochę lepiej aczkolwiek zbierający się nagar w tym silniku to przekleństwo więc praktycznie co wyminę oleju proponuje to wyczyścić chociażby chemia.. Następnie dochodzi do „pocenia” się bądź tez całkowitej awarii pompy próżniowej oraz wysokiego ciśnienia oraz cofającego się paliwa(wymiana czujnika ciśnienia paliwa może pomoc). U mnie znowu jakaś awaria i autko na zimnym kręci 2/3 sekundy a na ciepłym odpaliła od strzała a czasami dopiero od 2 razu..

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 FSI 255KM 188kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C6 Limousine