Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Limousine

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Wyższa klasa średnia
Trzecia generacja A6 oznaczona symbolem C6 produkowana w latach 2004-2011. Model został zaprojektowany przez Włocha Waltera de’Silvę. Stylistycznie auto było udoskonaloną wersją swojego poprzednika, choć było od niego dłuższe, a jego sylwetka stała się bardziej dynamiczna. Charakterystycznym elementem nadwozia był nowy grill nawiązujący do starych samochodów wyścigowych. W 2005 roku „A-szóstka” triumfowała w plebiscycie na Światowy Samochód Roku.
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C6 Limousine

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,9 m
Promień skrętu 5,95 m
Długość 4927 mm
Szerokość 1855 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2030 mm
Wysokość 1459 mm
Rozstaw osi 2843 mm
Rozstaw kół - przód 1612 mm
Rozstaw kół - tył 1618 mm
Zwis przedni 994 mm
Zwis tylny 1090 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1033 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 960 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1450 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1421 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 546 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1050 mm
Wysokość bagażnika 500 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1231 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1990 mm
Wysokość progu załadowczego 716 mm
Drzwi tylne - szerokość 923 mm

Oceny Audi A6 C6 Limousine

Liczba ocen: 163
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Drobne usterki - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~Krzysztof2137
Limousine 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
Audi A6 C6
3.0TDI CDYA to świetny silnik wolny od wad poprzedników (BMK i ASB). Motor dynamiczny, podatny na zwiększenie mocy i całkiem oszczędny. Do tego V6 przyjemnie brzmi, czasem można nawet zapomnieć, że to nadal diesel. Po lekkiej modyfikacji (lub usunięciu) tylnych tłumików otrzymujemy V6 brzmiące jak... benzyna. Nie żartuję. Przy tym wszystkim silnik ten jest naprawdę cichy. Skrzynia biegów nie jest najmocniejszą stroną A6 C6. Tiptronic jest dosyć powolny, szczególnie odczuwalne jest to w połączeniu z mocniejszymi jednostkami. Po latach skrzynia zaczyna szarpać i najczęściej wymiana oleju niewiele daje. U mnie wręcz szarpanie nasiliło się po wymianie oleju (statycznej). Posiadam A6 z zawieszeniem pneumatycznym i uważam, że jest świetne. W trybie komfort płynie po drodze, zaś w trybie dynamic auto robi się twardsze i sztywniejsze, przy czym oczywiście obniża się. Wcześniej miałem zwykłe zawieszenie w A6 przed liftingiem i zdecydowanie polecam szukać auta z pneumatycznym zawieszeniem. Kosztowo nie jest źle, sam miech można kupić za 400zł, regeneracja całego amortyzatora to około 1000zł, regeneracja kompresora też ok 1000zł. Jeżeli chodzi o ergonomię, to w A6 wszystko jest na swoim miejscu, niczego nie trzeba szukać, wszystko jest pod ręką. Ogromny plus za to. Posiadam webasto oraz panel solarny w szyberdachu, dzięki czemu mam funkcję przewietrzania. Jest to bardzo przydatne w upalne drzwi, bo samochód stara się wymieniać powietrze wewnątrz. W efekcie tego wewnątrz zawsze jest przyjemnie i nie wali żarem. Zimą zaś można włączyć sobie ogrzewanie postojowe i cieszyć się ciepełkiem. Do tego podgrzewana kierownica i można poczuć się jak w domu. W moim egzemplarzu są szyby akustyczne, więc w środku jest naprawdę cicho. Podczas jazdy z prędkością autostradową w zasadzie najbardziej słychać szum opon, a jego głośność jest już zależna od ich jakości. Zakładając, że mamy opony premium, to ten samochód w trasie pozwala się odprężyć i zapomnieć o świecie zewnętrznym. Niby Audi, niby ocynk, niby niemiecka technologia... Mimo wszystko A6 C6 niestety gnije. Mam już drugi egzemplarz i ogniska korozji pojawiają się w tych samych miejscach: na tylnych błotnikach, progach oraz wokół przedniej szyby. Co ciekawe - tylko z prawej strony.
4,5
~hubi_beerb
Limousine 3.2 V6 FSI 255KM 188kW
Audi A6 C6
Super auto dla tych którzy czerpią radość z jazdy samochodem. Świetne prowadzenie dziki napędowi quattro i doskonały silnik sprzężony z fajnym automatem to recepta na uśmiech podczas jazdy. Wysoka jakość wykonania i cała masa bajerów uprzyjemniających podróż, a także przestronne, dobrze urządzone wnętrze korzystnie wpływa na komfort jazdy. Kto liczy przede wszystkim na komfort jazdy, może czuć się zawiedziony nieco twardszym zawieszeniem i gangiem silnika dobywającym się spod maski. Zawiedzeni z pewnością nie będą Ci, którzy lubią dobrze czuć drogę i dla których liczy się precyzja prowadzenia przy akompaniamencie basowo brzmiącej V6tki, lubiącej również wysokie obroty. Wystarczy tylko wdepnąć pedał w podłogę, aby poczuć się jak w samochodzie sportowym. Osobiście baaardzo przypadł mi do gustu ten samochód, aż pójdę się chyba przejechać ;)
4,6
~audi a6 c6
Limousine 2.0 TDI 136KM 100kW
Audi A6 C6
jest to bardzo dobry samochód, jeżdżę nim kilkanaście lat i mogę coś na jego temat napisać, kupiłem jako 2 letni od pierwszego właściciela i bardzo sobie chwale, żadnych usterek, zawieszenie fabryczne, nic nie robiłem, nie ma takiej potrzeby, tylko oleje, filtry i klocki, nic nie stuka nic nie puka, poprzednim a6 c5 1.9 tdi zrobiłem 480 000 i jak sprzedawałem to nie było się czego wstydzić autko chodziło nadal przyzwoicie, mam nadzieję że tu będzie podobnie. Oczywiście jak ktoś kupi z dużym przebiegiem a na liczniku będzie mały, to wtedy zapewne będzie się dziwił dlaczego nękają go awarie, samochody niestety się zuzywają i nic na to się nie poradzi... gdyby jeszcze producenci z modelu na model nie robili go coraz delikatniejszego... wiem co mówię bo miałem po kolei wszystkie modele a6 pierwszym zrobiłem 900tyś i już czułem że trzeba sprzedawać, drugim 480tyś, a tym sam nie wiem, ale chyba 350tyś i będę sprzedawał tak sądzę patrząc na zużycie... ale mam nadzieję że to będzie więcej :)

Raporty spalania Audi A6 C6 Limousine

Liczba raportów: 239
Średnie spalanie dla Audi A6 C6 Limousine
8,9 – 14,1
l/100 km
7,0 – 9,7
l/100 km
11,9 – 15,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

19,3
Limousine 4.2 V8 40V 335KM 246kW
Audi A6 C6
Miasto od ok 18l w górę. Jeśli zaczniemy bawić się prawym pedałem, to bez mała możemy podwoić ten wynik. Najgorzej jest po zimnym rozruchu i jeździe po mieście - od 25l do nawet 30l. Trasa - nie wiele tras póki co ją robiłem, ale przy stałej prędkości 100-120km/h i okazyjnym wyprzedzaniu 12-12,5l. Jednym słowem smoc okropny. Ale nie ma co się dziwić. Silnik potężny, auto ciężkie, quattro... Jedzie to w każdym bądź razie bardzo fajnie. Moc godna, skrzynia fajnie pracuje, auto zbiera się już od dołu, quattro...i z miejsca raczej mało kto podskoczy ;) Bardzo pozytywne wrażenia z jazdy. Auto potrafi dać emocje. Do tego dźwięk V8... Bajka, która rekompensuje częste wizyty przy dystrybutorze.
7,8
Limousine 2.7 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C6
No tu to mógłbym litanie wystrugać. Nie chodzi o spalanie bo przy tej masie auta trzeba się liczyć z tym, że trochę potrzebuje tego łykać. Miasto przy normalnej jeździe bez jakiś większych korków oczywiście to 10 litrów, trasa za to do 7 litrów załadowany na maxa i prędkość do 160 km/h. A z kosztami utrzymania to zależy jak się trafi. Jeżeli myślisz, że kupisz to auto z tym silnikiem za 30 tyś. zł w super stanie i nic nie będziesz musiał robić to tak jak byś trafił 6-tkę w totka. Najdroższe co jest do roboty to rozrząd i tutaj rozpiszę się trochę bardziej w dziale "Poważne usterki" :)
11,2
Limousine 3.0 V6 TFSI 290KM 213kW
Audi A6 C6
Spalanie na poziomie dobrego wolno-ssaka. Jak na taką moc spalanie jest naprawdę dobre. Byłem mocno zaskoczony po pierwszej trasie - średnia prędkość 170 km/h na odcinku 500 km - spalanie 11,4 l/100. Polecam każdemu fanatykowi mocy oraz marki :)

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 31
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Limousine