Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C6 Limousine

Krzysztof2137, 5 lat temu
Silnik 3.0 V6 TDI 225KM 165kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 249 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dynamiczny, przyjemnie brzmi. Z dobrym wydechem wręcz genialnie - polecam poszukać filmów w sieci, jak brzmi 3.0TDI na przelocie (ang. straight pipe)
Układ hamulcowy : Hamulce są naprawdę dobre. U mnie dodatkowo poprzedni właściciel założył z tyłu hamulce z A8 4.2TDI - rewelacja.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zdarzają się drobne usterki związane z elektroniką, jednak w moim przypadku zazwyczaj same się naprawiają, ewentualnie po jakimś czasie wracają i tak w kółko. Na szczęście przez więcej czasu wszystko działa.
5,0
Całokształt
Świetny samochód. Niesamowicie komfortowy, bardzo poukładany. Wszystko jest na swoim miejscu. Prowadzi się bardzo dobrze, nie czuć masy auta. Skrzynia biegów pracuje płynnie, choć może trochę powolnie, ale też nie jest to sportowy samochód. Jak najbardziej polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Pomimo wielu opinii na temat 3,0TDI, jakoby miałby to być awaryjny silnik, nie zgadzam się z tym. Nie uświadczyłem żadnych poważnych usterek. V6 w dieslu brzmi naprawdę przyjemnie. Przyspieszenie do 100km/h może nie robi wrażenia, jednak 100-200, to co innego. Naprawdę zbiera się to zaskakująco dobrze, w trasie ciężko szukać bardziej dynamicznego auta w podobnej klasie.
4,0
Skrzynia biegów
Moje auto wyposażone jest w Tiptronic. Skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie, nie szarpie. Przełożenia są sensownie dobrane. Jedyna wada, to nieco powolne zmiany, oraz kiepski start z pierwszego biegu. Mimo tego są to bardzo trwałe skrzynie (produkcja ZF) i 500 tys kilometrów wytrzymują bez problemu. Jeżeli skrzynia w tym aucie pada przy 250 tys, to ja bym się zastanowił, czy aby na pewno jest to prawdziwy przebieg. Wymieniać olej co 80-100 tys km i będzie służyła latami.
4,0
Układ jezdny
A6 prowadzi się naprawdę dobrze, wręcz płynie po drodze. Zawieszenie nie przenosi nierówności na kierownicę. Niestety rozkład masy nie jest najszczęśliwszy (silnik wisi na zderzaku), co powoduje, że auto to bywa podsterowne. Quattro niewiele tu daje, bo kiedy już straci się przyczepność przednich kół w krytycznej sytuacji, to niewiele można zdziałać. Jest to zdradliwe, ponieważ A6 prowadzi się naprawdę pewnie, ale tylko do pewnego momentu, który bardzo trudno wyczuć. Kiedy już straci przyczepność, to masa robi swoje, niestety.
4,0
Karoseria
A6 C6 wygląda bardzo dobrze jak na swoje lata, moim zdaniem znacznie świeżej od konkurencji, zwłaszcza E klasy. Ta moim zdaniem wygląda baaaardzo staro. BMW E60 jakoś się trzyma, ale moim zdaniem i tak wygrywa Audi. To tyle, jeśli chodzi o kwestie wizualne. Niespodzianką była dla mnie... rdza. Mój egzemplarz prawie od nowości jeździł po Polsce, więc sól nie jest mu obca. Zaczynało żreć progi. Wychodziły purchle na tylnych błotnikach, a nawet na słupkach (!) przy przedniej szybie. Przy czym jestem w 100% pewny, że w miejscach gdzie ta rdza wychodzi nie było nic malowane.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Jedyny minus to umiejscowienie cupholderów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest i działa. Klimatyzacja wydajna. Polecam szukać auta z webasto, świetna sprawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla pasażerów jest pod dostatkiem, bagażnik jest ogromny. Tylna kanapa nie rozkłada się na płasko, ale niewiele brakuje, jest naprawdę dobrze.
5,0
Wyciszenie
Tutaj A6 nie ma sobie równych. Nawet przy 200km/h można spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Utrzymanie tego auta trochę kosztuje. Niektóre części są drogie, nierzadko brakuje zamienników i trzeba udać się do ASO. Samo spalanie jest dosyć wysokie. W razie, gdyby trzeba było wymienić rozrząd, to jest to koszt ok 5-6 tysięcy złotych. Niestety trzeba wyjąć silnik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki niestety zdarzają się dosyć często, jednak cała reszta w tym aucie rekompensuje je. U mnie zepsuły się między innymi moduły sterujące wentylatorami (silnika oraz klimatyzacji), zepsuł się sterownik turbosprężarki, co jakiś czas znikał całkowicie dźwięk (pomagało odłączenie i podłączenie wzmacniacza), czasem nie działały czujniki parkowania, zepsuły się skrętne przednie światła (mechanizm skrętnych soczewek). Pewnie jeszcze kilka pierdół było, niestety, z tym trzeba się liczyć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie uświadczyłem żadnych bardzo poważnych usterek, jednak było blisko. Urwała się jedna z klap wirowych w kolektorze ssącym masakrując turbosprężarkę. Pozostałe klapy zdecydowałem się usunąć. Poza tym nic poważnego się nie stało.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 TDI 225KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C6 Limousine