Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C6 Limousine

Krzysztof2137, 5 lat temu
Silnik 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 253 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 240KM 177kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,43
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 3.0TDI CDYA to świetny silnik wolny od wad poprzedników (BMK i ASB).
Zawieszenie : Zawieszenie pneumatyczne to świetny wybór, polecam każdemu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : A6 lubi sobie zardzewieć.
Układ elektryczny : Drobne usterki układu elektrycznego nie są rzadkością, bywają irytujące.
5,0
Całokształt
3.0TDI CDYA to świetny silnik wolny od wad poprzedników (BMK i ASB). Motor dynamiczny, podatny na zwiększenie mocy i całkiem oszczędny. Do tego V6 przyjemnie brzmi, czasem można nawet zapomnieć, że to nadal diesel. Po lekkiej modyfikacji (lub usunięciu) tylnych tłumików otrzymujemy V6 brzmiące jak... benzyna. Nie żartuję. Przy tym wszystkim silnik ten jest naprawdę cichy. Skrzynia biegów nie jest najmocniejszą stroną A6 C6. Tiptronic jest dosyć powolny, szczególnie odczuwalne jest to w połączeniu z mocniejszymi jednostkami. Po latach skrzynia zaczyna szarpać i najczęściej wymiana oleju niewiele daje. U mnie wręcz szarpanie nasiliło się po wymianie oleju (statycznej). Posiadam A6 z zawieszeniem pneumatycznym i uważam, że jest świetne. W trybie komfort płynie po drodze, zaś w trybie dynamic auto robi się twardsze i sztywniejsze, przy czym oczywiście obniża się. Wcześniej miałem zwykłe zawieszenie w A6 przed liftingiem i zdecydowanie polecam szukać auta z pneumatycznym zawieszeniem. Kosztowo nie jest źle, sam miech można kupić za 400zł, regeneracja całego amortyzatora to około 1000zł, regeneracja kompresora też ok 1000zł. Jeżeli chodzi o ergonomię, to w A6 wszystko jest na swoim miejscu, niczego nie trzeba szukać, wszystko jest pod ręką. Ogromny plus za to. Posiadam webasto oraz panel solarny w szyberdachu, dzięki czemu mam funkcję przewietrzania. Jest to bardzo przydatne w upalne drzwi, bo samochód stara się wymieniać powietrze wewnątrz. W efekcie tego wewnątrz zawsze jest przyjemnie i nie wali żarem. Zimą zaś można włączyć sobie ogrzewanie postojowe i cieszyć się ciepełkiem. Do tego podgrzewana kierownica i można poczuć się jak w domu. W moim egzemplarzu są szyby akustyczne, więc w środku jest naprawdę cicho. Podczas jazdy z prędkością autostradową w zasadzie najbardziej słychać szum opon, a jego głośność jest już zależna od ich jakości. Zakładając, że mamy opony premium, to ten samochód w trasie pozwala się odprężyć i zapomnieć o świecie zewnętrznym. Niby Audi, niby ocynk, niby niemiecka technologia... Mimo wszystko A6 C6 niestety gnije. Mam już drugi egzemplarz i ogniska korozji pojawiają się w tych samych miejscach: na tylnych błotnikach, progach oraz wokół przedniej szyby. Co ciekawe - tylko z prawej strony.
Wrażenia
5,0
Silnik
3.0TDI CDYA to świetny silnik wolny od wad poprzedników (BMK i ASB). Motor dynamiczny, podatny na zwiększenie mocy i całkiem oszczędny. Do tego V6 przyjemnie brzmi, czasem można nawet zapomnieć, że to nadal diesel. Po lekkiej modyfikacji (lub usunięciu) tylnych tłumików otrzymujemy V6 brzmiące jak... benzyna. Nie żartuję. Przy tym wszystkim silnik ten jest naprawdę cichy.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów nie jest najmocniejszą stroną A6 C6. Tiptronic jest dosyć powolny, szczególnie odczuwalne jest to w połączeniu z mocniejszymi jednostkami. Po latach skrzynia zaczyna szarpać i najczęściej wymiana oleju niewiele daje. U mnie wręcz szarpanie nasiliło się po wymianie oleju (statycznej).
5,0
Układ jezdny
Posiadam A6 z zawieszeniem pneumatycznym i uważam, że jest świetne. W trybie komfort płynie po drodze, zaś w trybie dynamic auto robi się twardsze i sztywniejsze, przy czym oczywiście obniża się. Wcześniej miałem zwykłe zawieszenie w A6 przed liftingiem i zdecydowanie polecam szukać auta z pneumatycznym zawieszeniem. Kosztowo nie jest źle, sam miech można kupić za 400zł, regeneracja całego amortyzatora to około 1000zł, regeneracja kompresora też ok 1000zł.
3,0
Karoseria
Niby Audi, niby ocynk, niby niemiecka technologia... Mimo wszystko A6 C6 niestety gnije. Mam już drugi egzemplarz i ogniska korozji pojawiają się w tych samych miejscach: na tylnych błotnikach, progach oraz wokół przedniej szyby. Co ciekawe - tylko z prawej strony.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jak na samochód tych rozmiarów przyzwoita, słupki nie zasłaniają. Kamera cofania ułatwia parkowanie.
5,0
Ergonomia
Jeżeli chodzi o ergonomię, to w A6 wszystko jest na swoim miejscu, niczego nie trzeba szukać, wszystko jest pod ręką. Ogromny plus za to.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam webasto oraz panel solarny w szyberdachu, dzięki czemu mam funkcję przewietrzania. Jest to bardzo przydatne w upalne drzwi, bo samochód stara się wymieniać powietrze wewnątrz. W efekcie tego wewnątrz zawsze jest przyjemnie i nie wali żarem. Zimą zaś można włączyć sobie ogrzewanie postojowe i cieszyć się ciepełkiem. Do tego podgrzewana kierownica i można poczuć się jak w domu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największą zaletą jest ogromny jak na sedana bagażnik. Wszystko, co do tej pory chciałem przewieźć zmieściło się bez problemów.
5,0
Wyciszenie
W moim egzemplarzu są szyby akustyczne, więc w środku jest naprawdę cicho. Podczas jazdy z prędkością autostradową w zasadzie najbardziej słychać szum opon, a jego głośność jest już zależna od ich jakości. Zakładając, że mamy opony premium, to ten samochód w trasie pozwala się odprężyć i zapomnieć o świecie zewnętrznym.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trzeba pamiętać, że to auto pomimo 10 lat na karku nadal jest autem marki premium i jego utrzymanie nierzadko kosztuje premium. Części nie należą do najtańszych, choć na pewno mogło być gorzej. Co ciekawe, niektóre części są dostępne w ASO w przystępnej cenie. Wybór spośród zamienników jest ogromny, więc jeżeli chodzi o dostępność części, to nie ma problemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
A6 przy odpowiedniej konfiguracji zapewnia luksus niemalże porównywalny z obecną generacją. Jakość zastosowanych materiałów jest naprawdę na wysokim poziomie. Mimo upływu lat C6 wciąż wygląda świeżo. Za zadbanego polifta trzeba dać około 50-60 tys PLN, ale jest to ułamek kwoty nowego, więc uważam, że warto.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 TDI 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 240KM 177kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A6 C6 Limousine