Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E36 Compact

counterweight, 8 lat temu
Silnik 316 i 102KM 75kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 284 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 102KM 75kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt, to, że tak tanie auto może służyć przez tak długi czas i nadal dawać radość z każdej przejażdżki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Po zakupie musiałem wymienić przewody hamulcowe (tył nie hamował)
Przeniesienie napędu : Wytłuczony krzyżak na wale napędowym, drgania we wnętrzu i irytujące dźwięki przy zmianie biegów ;) za 70 zł kupiony używany wał z rozbitka z niemiec i komfort jazdy wzrósł dwukrotnie.
Przeniesienie napędu : Uszkodzony wybierak przez zgubienie pewnej małej części, która łączy wybierak i skrzynię. Usterka naprawiona jednak we własnym zakresie.
5,0
Całokształt
Samochód posiadam od około roku i jestem z niego bardzo zadowolony. Jest oszczędny, bezawaryjny, dowiezie w każde wyznaczone miejsce. Być może jest to nieco kontrowersyjna wersja nadwozia, która ma zarówno wielu fanów jak i całą rzeszę przeciwników, jednak nie warto zwracać na uwagi i cieszyć się całokształtem tego samochodu. Jest to namiastka prawdziwego BMW, dobrze się prowadząca, wygodna i dająca wiele frajdy z jazdy, szczególnie na mało przyczepnych nawierzchniach. Poza tym w M-Pakiecie potrafi wyglądać naprawdę oszałamiająco dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
W moim przypadku jest to silnik 1.6 z LPG. Dzięki temu jest bardzo oszczędny oraz bezawaryjny, jednak dynamika czasem pozostawia wiele do życzenia szczególnie przy włączonej klimatyzacji. Jednak jest to moc zupełnie wystarczająca, silnik dobrze sprawdzi się nawet w trasie, gdyż można nim bez problemu poruszać się prędkościami autostradowymi i nie czuć, by był on tym faktem szczególnie przemęczony.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo dobrze, można doskonale wyczuć skrzynię biegów już po chwili. Jedyna przygoda, jaką z nią miałem, to zerwany przegubik wybieraka (auto zostało na wbitym 3 biegu i nie można było go zmienić) jednak łącznik do wyrwania na każdym szrocie i już na drugi dzień było po awarii. Piąty bieg dosyć długi, dzięki czemu w trasie obroty nie są aż tak wysokie.
5,0
Układ jezdny
Wspomaganie kierownicy jest dopasowane bardzo dobrze, łatwo się tym autem manewruje, a w czasie jazdy kierownica doskonale przenosi informacje z kół. O zawieszeniu ciężko mi cokolwiek powiedzieć, gdyż seryjne które zastałem w tym aucie było już nieco zużyte, a teraz porusza się ono na sztywnym zawieszeniu sportowym, więc odczucia nie będą miarodajne.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu bardzo dobra, tył samochodu jest krótki i 'kompaktowy' ;) przez co parkowanie w zatłoczonych parkingach to bajka, widoczność przez lusterka również bardzo dobra. Polecam jednak lusterka z martwym polem, ja w swoim jednym lusterku tego nie miałem, wymieniłem więc wkład na lustro z filtrem i martwym polem, dzięki temu wzrasta poczucie bezpieczeństwa.
4,0
Ergonomia
Jak to w BMW, wnętrze zaprojektowano z myślą o kierowcy, radio da się podgłaśniać prawie bez odrywania ręki od kierownicy, trzy klasyczne pokrętła od nawiewów można również obsługiwac na wyczucie. Zegary czytelne, klasyczne dla BMW, fotele nie męczą (sportsitze) a kierownica doskonale trzyma się w dłoni, choć wymaga już ponownego obszycia ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepłe powietrze zaczyna lecieć bardzo szybko i sprawnie nagrzewa cały samochód, a klimatyzacja jest bardzo wydajna i utrzymuje komfortową temperaturę w aucie nawet podczas największych upałów, wszyscy wtedy dziwią się, że ktoś w starym BMW jeździ ze szczelnie pozamykanymi szybami w taki upał - a nie zdają sobie sprawy, że w środku jest lodówka ;) szyberdach jest również fajnym dodatkiem na cieplejsze wiosenne dni. UWAGA - jeśli nawet na 3-4 biegu wentylacji dmuch powietrza jest ledwie wyczuwalny, polecam wymienić filtry kabinowe. Koszt około 60-70 złotych, 5 minut roboty, a po wymianie nawet na 1 biegu podmuch jest już wyczuwalny, a na 4. to wręcz wieje w środku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu doskonale, można bez problemu znaleźć pozycję za kierownicą, gdyż fotele są regulowane w wielu płaszczyznach (wszyscy dziwią się, skąd tu tyle tych wajch do regulacji). Każdy znajdzie coś dla siebie. Pasażerowie z tyłu narzekają dopiero po około 250 km ;)
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej, jednak przy prędkościach autostradowych wcale nie trzeba do siebie krzyczeć, można swobodnie prowadzić rozmowę. Cięzko tutaj coś dodać więcej ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są łatwo dostępne i nie są szalenie drogie, na szrotach jest również coraz więcej E36 (niestety) więc ewentualne wymiany nie są zbyt drogie. Spalanie na LPG także nie sieje spustoszenia w portfelu. Idealne na pierwsze auto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kupiłem za 3500 szukając czegoś na pół roku na dojazdy do szkoły. Okazało się, że jest to coś więcej ;) bardzo się do niego przywiązałem i nie planuję sprzedaży. Myślę, że w tej cenie cięzko znaleźć coś równie dobrze wyposażonego, komfortowego i równie bezawaryjnego. Auto którym można dotrzeć nad morze, w góry i myślę, że w każde miejsce w Europie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód czasem sprawia jakieś drobne usterki, które jednak nie unieruchamiają go, ale są dosyć irytujące, jak na przykład elektryczna szyba wypadająca z prowadnic (mnie przydarzyło się to akurat w ulewny dzień), wkład lusterka wypadł z zatrzasków przy zamknięciu drzwi, lub wcześniej wspomniane urwanie się wybieraka przy skrzyni.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód nigdy nie zawiódł i zawsze dowiózł we wskazane miejsce. Myślę, że nie może być lepiej ;)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 316 i 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 102KM 75kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
10,7
l/100km
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E36 Compact