Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Compact

Lata produkcji: 1994 – 2000
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

BMW Seria 3 E36 Compact – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Promień skrętu 5,1 m
Długość 4210 mm
Szerokość 1698 mm
Wysokość 1393 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Prześwit 125 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 680 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 300 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 920 mm
Wysokość bagażnika 750 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Bartek
BMW Seria 3 E36
Compact 316 i 105KM 77kW
Rewelacja! Jestem mega pozytywnie zaskoczony stanem nadwozia po tylu latach, spalanie w trasie jest śmieszne, nawet przy większych prędkościach przelotowych (około 8 litrów LPG przy 130km/h). OBC pokazuje wartości lekko zawyżone względem tych przy litrażowaniu, ale trzeba doliczyć odrobinę benzyny. Wyposażenie bez szału jak na BMW, jednak to co już jest jest świetne. Ergonomiczne siedzenia, szeroki zakres regulacji, dobre wygłuszenie wnętrza, rewelacyjne audio (dość słabe głośniczki ale mega nadrabia akustyka wnętrza - po wymianie głośniczków na ciut nowocześniejsze naprawdę jest szał jak na brak wzmacniacza i subwoofera). Tanie części, niesamowita dostępność. Sporo użytecznych drobnostek - inteligentne wycieraczki, siłowniki maski i klapy, fajnie składane siedzenia. Niestety w mieście z jakiegoś powodu żre znacznie więcej niż w trasie, ale tragedii nie ma - da się zejść do 8-9 litrów przy dość normalnej jeździe. Samochód oprócz bycia tanim, niezawodnym, praktycznym i wygodnym, pozwala się naprawdę pobawić na śniegu i nie tylko. Uwielbiam to auto i raczej już zostanę przy BMW, chociaż następnym razem na pewno coś mocniejszego i z lepszym wyposażeniem.
4,6
~Wojtek
BMW Seria 3 E36
Compact 323 ti 170KM 125kW
Samochód dzisiaj jak i pewnie w czasach kiedy byl produkowany wciąż wprawia w zdumienie. Niby ekwiwalent golfa czy Civica, no bo hatchback. Nic podobnego. Bmw twardo trzymało sie twardo swojej koncepcji budowania swoich samochodow - ma byc głośno i niepokornie. Fetysze spalania niech kupują lepiej golfy czy octavie tdi, bo w tym aucie nie o to absolutnie chodzi. Tutaj liczy się ten dreszcz na plerach za kazdym razem kiedy przekrecasz kluczyk ruszasz i wciskasz gaz, bo nigdy nie wiesz do czego to auto cie sprowokuje. Jako uzytkownik wielu beemek starszych i nowszych twierdze, ze to kwintesencja bmw ze starszych czasow. Powoli takie auta beda znikać z rynku, dzisiaj inne czasy i inne trendy. Jest to ostatni godny nastepca charakternych e30/e34. Polecam szczerze.
4,6
~Wojtek
BMW Seria 3 E36
Compact 323 ti 170KM 125kW
Samochód dzisiaj jak i pewnie w czasach kiedy byl produkowany wciąż wprawia w zdumienie. Niby ekwiwalent golfa czy Civica, no bo hatchback. Nic podobnego. Bmw twardo trzymało sie twardo swojej koncepcji budowania swoich samochodow - ma byc głośno i niepokornie. Fetysze spalania niech kupują lepiej golfy czy octavie tdi, bo w tym aucie nie o to absolutnie chodzi. Tutaj liczy się ten dreszcz na plerach za kazdym razem kiedy przekrecasz kluczyk ruszasz i wciskasz gaz, bo nigdy nie wiesz do czego to auto cie sprowokuje. Jako uzytkownik wielu beemek starszych i nowszych twierdze, ze to kwintesencja bmw ze starszych czasow. Powoli takie auta beda znikać z rynku, dzisiaj inne czasy i inne trendy. Jest to ostatni godny nastepca charakternych e30/e34. Polecam szczerze.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Compact
8,0 – 9,8
l/100 km
6,6
l/100 km
9,2 – 12,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
BMW Seria 3 E36
Compact 316 i 102KM 75kW
z poczatku przy jezdzie w 5 osob do szkoly i "ecodrivingu" jakiego uczą na kursie (zmiana biegow przy 2k rpm) to te auto palilo, nie jechalo. Demonem to to nie jest, jak sie dodaje gazu to moze i nie jedzie, ale za to minimalnie mniej pali o dziwo (po prostu trzeba nim dynamicznie sie rozpedzac, a nie ciagnac faje) i jadac na jakies wakacje w 2 osoby z pelnym bagaznikiem, na takiej durnej mazurskiej trasie, gdzie sie jedzie albo 90-120kmh, albo stoi w korkach, jedzie 30kmh po dziurach to da sie o dziwo zejsc do ok. 7.5l, jak sie jezdzi 65% trasa przy 120kmh a reszte po miescie, w korkach to tez tragedii nie ma, od 8 do 9 litrow. Po prostu tym autem trzeba jechac, a nie je oszczedzac, jakkolwiek to brzmi przy 100 koniach.. Nie ma ogolnie tragedii, pali pewnie tyle co 200 konne auto obecnej generacji ale w sumie fabia 1.2 w trasie lepsza nie jest ;) a BMW to jednak BMW, wyjatkowo dobre auto w trasie, mimo ze miejskie, komfort nieporownywalny do wlasnie takiej fabii czy innego clio, wiec jak na strupa za +- 5 tysi do jezdzenia w trase to polecam
8,5
BMW Seria 3 E36
Compact 316 i 105KM 77kW
Oto moja druga opinia, pierwsza była po 2 latach użytkowania. Prowadzę jeden z najdokładniejszych dzienników kosztów swojego samochodu. Ten kompakt jest jednym z najbardziej zadbanych egzemplarzy E36, które są użytkowane na codzień. Obecnie za mną już ponad 6 lat użytkowania auta, w trakcie których przejechałem ponad 65,000 km. Ostatnie 20,054 km jest już przeze mnie dokładnie notowane na stronie Motostat. Ten dystans pokonałem w ponad 1.5 roku, zużywając przy tym 1,674 L paliwa. Zatem na pytanie "Panie, a ile to pali?" najogólniej odpowiadam tą średnią: 9.08 L/100 km. Ale duże znaczenie ma masa innych czynników, jak chociażby opony. Tutaj są 195/65/R15, nabite na 2.1-2.2 bar. Masa kierowcy to 85 kg. Jeżdżę zasadniczo samemu. Zaznaczę, że mój komputer liczący spalanie jest skorygowany i pokazuje niemal idealnie dokładne wartości+/- 0.1 L/100 km. W zdecydowanej większości (tak 85-90% czasu) poruszam się po mieście, dojazdy do pracy 15 km w jedną stronę, z powrotem, do tego krótkie dojazdy po ok. 3 km na zakupy etc. W takim trybie 100% miejskim, tryb jazdy bardziej eko (+ okazjonalny but pod odcinkę ) jednak z dużą ilością ogromnych ostatnio korków = 9.2-9.3 L/100 km (w zależności od opadów deszczu, wycieraczki podnoszą zużycie, tak samo podgrzewanie tylnej szyby). Ładny tryb eko przy nieco spokojniejszym natężeniu ruchu, gdy jeszcze na drogach nie było takiej maniany jak teraz + okazjonalnie poza miastem (15-20% czasu) ~ 8.5 L/100 km. Trasa trochę poza miastem, trochę miasto, trochę klimy, korki, potem duża dynamika z powrotem = 7.7. Trasa z autostradą w pierwszą stronę z kolegą 95 kg, potem samemu nieco dynamicznej ~~ 7.3. Bardzo spokojnie w nocy, sporo poza obszarem zabudowanym, z krótkim postojem, też z kolegą 95 kg i potem z powrotem = 6.3 L/100 km, rewelacyjny wynik. Spalanie przy 90 km/h (licznikowe 94-95) = 5.7 L/100 km, o 0.1 niż podaje producent dla wartości poza miastem. Przy 120 km/h (licznikowe 125-126) = ok. 6.8 L. Przy 140 (145-146 licznik) niestety nie miałem okazji zmierzyć, stawiam okolice 8.2-8.5. Klima na pewno dorzuca do spalania i jednocześnie pogarsza osiągi, chociaż sama w sobie działa świetnie. Niedawno testowałem dodatek paliwowy a także paliwo Pb98, to pierwsze pomaga, to drugie chyba nie za bardzo, chociaż na nim dzięki płynnemu ruchowi w trybie 75% miasto i 25% poza (to wtedy właśnie robiłem te 6.3 L w nocy) udało się osiągnąć 7.85 L/100 km i na baku przejechać 692.7 km, jakbym się uparł to do 700 km by dobiło. Także zrobić deklarowane przez producenta średnie 7.6 jest absolutnie bez problemu do przebicia, jeśli będzie chociaż te 35% poza miastem. Z reguły na baku ostatnio robiłem 610-620 km. Teraz przez wyższe spalanie w tym okresie bardziej 560-580 km. Tankowanie do pierwszego odstrzału jakiś czas po zapaleniu się rezerwy to około 52-53 litrów. Najwięcej wlałem 55.31 L. Krótkie dojazdy oraz szczególnie parkowanie niweczą Wasze spalanie. Co najbardziej je poprawia? Hamowanie silnikiem oraz płynna jazda bez hamowania, kluczowe znaczenie ma jeżdżenie o porach, gdy natężenie ruchu jest najmniejsze. Do tego sprawne auto, nie wozić gratów w bagażniku. Także ogólnie ze spalaniem jest ok, ale warto tego pilnować swoją techniką jazdy, żeby nie zrobiło się 9.5-10 L, bo to trochę za dużo jak na taki samochód.
9,0
BMW Seria 3 E36
Compact 316 i 105KM 77kW
Ale Wam palą te smoki! To co prawda 1.9l, ale ludzie, to całe 105KM miało jak wyjechało z fabryki. Przyznaję się bez bicia, że ja swojej nie pałuję pod sklepem i nie wiem ile by wtedy spaliła... Ale więcej niż 11l mi nie spaliła, nigdy (takie samo nigdy nie jeździłem po samym mieście), to maksymalnie co osiągnąłem na autostradzie przy 140km/h (wtedy ma 3750obr/min). Najmniejsze spalanie to jazda krajówką do 80km/h, przepraszam współużytkowników. Jeśli chodzi o eksploatację, to ja nie oszczędzam, ale nie naprawiam też w ASO (choć niekiedy części kupuję) i koszt nie jest niski, to nie Fiat, ale jeszcze nie Porsche. A mechanika lepiej mieć zaufanego, znającego markę... bo już przygody też miałem i wcale nie "u Mirka w garażu". Ale Wam palą te smoki! To co prawda 1.9l, ale ludzie, to całe 105KM miało jak wyjechało z fabryki. Przyznaję się bez bicia, że ja swojej nie pałuję pod sklepem i nie wiem ile by wtedy spaliła... Ale z klimą więcej niż 9l mi nie spaliła, nigdy (takie samo nigdy nie jeździłem po samym mieście). Najmniejsze spalanie to jazda krajówką do 80km/h, przepraszam współużytkowników. To spalanie benzyny, za chwilę podam gazu. Jeśli chodzi o eksploatację, to ja nie oszczędzam, ale nie naprawiam też w ASO (choć niekiedy części kupuję) i koszt nie jest niski, to nie Fiat, ale jeszcze nie Porsche. A mechanika lepiej mieć zaufanego, znającego markę... bo już przygody też miałem i wcale nie "u Mirka w garażu".

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Compact