Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E36 Coupe

Mario, 13 lat temu
Silnik 318 is 140KM 103kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 148 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E36 Coupe 318 is 140KM 103kW 1992-1999 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : sportowe precyzyjne prowadzenie a do tego komfort jazdy nawet po naszych dziurach! bezcenne!
5,0
Całokształt
Biorąc pod uwagę moją motoryzacyjną historię, różne samochody jakimi jeździłem oraz awersję do niemieckich 4kółek, to auto mnie zaszokowało. Jest przemyślane, porządnie wykonane, łączy komfort z dynamiką a do tego jest bezawaryjne! Ze wstydem przyznaje że to auto to rewelacja! p.s. moje auto ma oryginalny przebieg, nigdy nie maiło żadnej kolizji a do tego odkupiłem je od pierwszego właściciela, stąd jego perfekcyjny stan. Tak więc sądzę że ocena jest wiarygodna, biorąc pod uwagę dresiarsko-grójecką przeszłość większości egzemplarzy, o składakach nie mówiąc...
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ma rewelacyjną charakterystykę. Moment obrotowy dostępny jest w szerokim zakresie. Można nim komfortowo sunąć na piątce już od 1500rpm. Przyspieszanie nawet wtedy nie wywołuje ksztuszenia się. Silnik rewelacyjnie ciągnie pod odcięcie jakby to lubił najbardziej. Wpada czasami w minimalne wibrację na biegu jałowym. Nie obniżam za to oceny bo to najprawdopodobniej efekt polskiego paliwa... Jak na piętnastoletnią konstrukcję - mocne 5!
5,0
Skrzynia biegów
Nigdy nie haczy i wchodzi z lekkim oporem. Zestopniowana jest dość krótko, co predysponuje ją do przyspieszania. Do szybkiej autostradowej jazdy przydałby się jeszcze jeden nadbieg bo na piątce przy 100km/h jest już ok 2800rpm. Działa podobnie komfortowo jak w Alfie 156 - biegi można zmieniać z ręką na podłokietniku. Rewelacja. Jedynie w nerwowej sytuacji kilka razy wrzuciłem R zamiast jedynki, ale to bardziej wina moja, niż skrzyni
5,0
Układ jezdny
I znowu mocne 5! Prowadzenie jest absolutnie fenomenalne. Te same łuki pokonuje dużo szybciej niż poprzednimi autami i nadal jest bezpiecznie. Idealne wyczucie drogi. Kręcąc kierownicą czuje się że skręca się koła a nie... tylko kierownicę jak to bywa w nowszych autach. Do tego rozłożenie masy 50:50 w wersji z silnikiem m44 i wszystko jasne czemu to auto tak sprawnie jeździ. Tylny napęd bardzo prosto można opanować jeśli człowiek ma trochę fantazji i nie wejdzie w zakręt dużo za szybko.
Komfort
4,0
Widoczność
4 za kufer, którego nie widać, choć do koperty to nie przeszkadza. Brak widoczności rekompensuje promień skrętu godny smarta!
5,0
Ergonomia
Znowu ciężko się do czegoś przyczepić! Klapa na teleskopach, wszystkie przełączniki pod ręką. Fotel pasażera ma dźwigienkę do pochylania go także od strony kierowcy i wraca na swoje dawne położenie (w Civicu np ten temat to był dramat!) Składanie kanapy banalne, dużo miejsca pod maską itp. Na siłę można zauważyć że regulacja lusterek nie ma położenia 0, jest tylko L lub P, więc po trąceniu manetki może przestawić się lekko któreś lusterko. Ogólnie jeśli można było tak ergonomicznie zaprojektować samochód 20 lat temu, to świadczy to chyba że obecne auta są krokiem wstecz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa idealnie, zarówno zimą i latem. Jeśli u kogoś jest inaczej to wina zapchanego filtra kabinowego (sam to przerabiałem). Autoklima świetnie trzyma temperaturę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Stawiam 4, bo jak na coupe tej klasy jest nieźle ale to nie MB CL. Sam mam tylko 177cm więc dla mnie jest jak dobrze skrojony garnitur. U mnie fotela ma regulację w kilku płaszczyznach. Kierownica w 2, więc prawie każdemu kierowcy będzie wygodnie. Z tyłu da radę posadzić dwie mniejsze osoby. Porównując np z Fordem Probe jakiego miałem (wszedł na rynek rok po e36 - ta sama klasa) jest ciut lepiej z przodu i o niebo lepiej z tyłu.
5,0
Wyciszenie
w zasadzie miałem wystawić 4 bo powyżej 140km/h daje dość mocno o sobie znać silnik tylko że ma on mimo 4 cylindrów przyjemny gang więc po co go zagłuszać? Istotniejsze jest że mimo 15 lat eksploatacji i braku ramek na okna świst spod uszczelek nie istnieje! Nawet przy 200 km/h. I za to szacunek i właśnie 5!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie bomba. Ostatnio miałem kilka "nowoczesnych" turbodiesli i muszę przyznać że koszty utrzymania są podobne! Mi auto pali do 9 litrów benzyny. Ale za to można lać wszystko a nie tylko BP Ultimata czy Vervę w obawie przed remontem silnika. Większość napraw ze względu na wiek konstrukcji i prostotę to groszowe sprawy w porównaniu do nowszych aut. Dodam że przez prawie 20tkm nic się nie zepsuło! Tylko elementy eksploatacyjne!
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie interes życia. Niemal najtańsze auto jakim jeździłem a mało które było w czymkolwiek od niego lepsze! Za dobrze wyposażony egzemplarz w naprawdę w idealnym stanie warto wydać i 20 tysięcy, bo według mnie pod wieloma względami oferuje więcej niż E46, nie mówiąc o innych autach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tu wszystko nadal idealnie działa, choć dwukrotnie przez kilka minut nie działały mi wycieraczki. Pewnie niekontaktująca kostka ale za to daje 4, bo niby drobiazg ale w deszczu uniemożliwia właściwie jazdę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 318 is 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E36 Coupe