Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Coupe

Lata produkcji: 1992 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

BMW Seria 3 E36 Coupe – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4433 mm
Szerokość 1710 mm
Wysokość 1366 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1408 mm
Rozstaw kół - tył 1421 mm
Prześwit 135 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 960 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 930 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1352 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1323 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 405 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Bmw wariat
Coupe 328 i 193KM 142kW
BMW Seria 3 E36
Samochud świetny! Sprowadziłem z niemiec przez kolege, od razu wstawiłem gaz, bo wiadomo - na dojazdy też potrzebny jest hehe! Ja tam na spalanie nie zwracam uwagi za bardzo, bo samochud, to ma jeździć, a nie mulić na skrzyrzowaniach, jak to coniektóre. Prowadzenie to bajka, chociaż zapieczony troche układ wspomagania, więc tam ciężko kierownicom kręcić, zwłaszcza na parkingach w mieście, ale jak na podwurku się stawia, to spoko, a ja tam po mieście nie jeżdżę za dużo, to i wspomaganie niepotrzebne ;). Na trasy to się raczej nie nadaje... Co chwilę coś siada niestety w zawieszeniu - głównie wachacze. Ja trochę samochud obniżyłem, żeby siedział na glebie, bo wiadomo - szpanik jest hehe :D. Tylko na wybojach to już gorzej, nie, ale ogólnie to autko fajne, żeby sobie pojeździć czasami, czy tam z laseczką, czy kumplami wyskoczyć. Nie wiem co to BMW ma w sobie, ale wszyscy się oglądają, jak przejeżdżam - naprawdę bezcenne! Nie zamieniłbym na nic innego tego samochodu, nawet mimo tego, że korozja trochę zaczeła go brać :/.
4,2
~xxx
Coupe 318 is 140KM 103kW
BMW Seria 3 E36
Auto naprawdę godne polecenia jeśli ktoś jest młody i chce autko o sportowym zacięciu za nieduże pieniądze i interesuje się tą marką posiadam auto rok i wcale nie mam wielkiej ochoty go sprzedawać jest to mój 9 samochód i 2 bmw e36 wcześniej sedan 1.6 nie polecam... jednak silnik 1.8is to niebo a ziemia jest to tylko 1.8 a posiada 140 koni które naprawdę czuć potrafi zawstydzić wiele aut z większą pojemnością jednak do jakiegoś palenia gumy czy jakiś pseudo draftów troszkę za mało (tu polecam 2.8 silnik) jednak jest bardzo szybki rozpędza się aż do 230km/h ! fajnie się wkręca po 4,5tys. obr komplet osób nie daje dużego odczucia osłabienia auta jestem pełen podziwu dla tego silnika do tego jest bezawaryjny rozrząd na łańcuchu pozwala zaoszczędzić parę stówek. jeśli chodzi o spalanie opinia ze bmw dużo palą jest dla mnie absurdem posiadałem Audi a4 1.8 20v i tankując za 100zł bmw zrobi od 20-30km więcej moją jazdą a moc w Bmw bez wątpienia lepsza szczególnie wysokie obroty. jeśli ktoś zastanawia się czy kupić bmw e36 coupe 2.0 150km czy 1.8is to moja opinia jest taka pomimo ładniejszego dźwięku r6 reszta na plus is moc bardzo zbliżona a w wielu przypadkach lepsza niż w 2.0 czego sam osobiście doświadczyłem, na pewno mniejsze spalanie is , jeśli ktoś myśli o zagazowaniu oszczędzi ok 1000zł w is ponieważ ma tylko 4 cyl, i ogólnie tańsza w utrzymaniu będzie is mniej świec mniej oleju do silnika itp. jedynie 2.5-2.8 bym polecał jeśli ktoś chce czegoś więcej niż is szczególnie polecam 2.8 ponieważ spala nawet mniej niz 2.0 w niektórych przypadkach! a moc bez żadnego porównania. jeśli chodzi o LPG które niestety musiałem założyć po pół roku użytkowania ze względu na dosyć dalekie dojazdy do pracy jest tak sobie moc na LPG sekwencji ( koszt instalacji 2000zł) spadła trochę jakby ze 140 zrobiło się 120koni ale i tak naprawdę daje rade jednak teraz za 100zł moje bmw robi od 400-450km zależnie od stacji na której zatankuje oraz od tego w jakim % jeździłem poza miastem w długiej trasie może zrobi więcej i zawsze możemy przełączyć na benzynę i znów mamy pełną moc :) dodam też ze mój model bmw nie był kupiony po taniości o wszystko dbam jak należy jeśli ktoś kupi e36 is za 2000zł proszę się nie dziwić ze będzie jeździć jak przeciętne 1.6 i będzie pobierać litro oleju na 1000km dobry samochód nawet stary musi kosztować... jeśli chodzi o resztę rzeczy typu skrzynia biegów wykonanie wnętrza itp jak na bmw przystało wszystko w jak najlepszym prządku. 4 minusy 1 wkurzające jest sięganie po pasy bezpieczeństwa ale idzie przywyknąć 2 niska podsufitka w wersji z szyberdachem tylni pasażerowie z 190cm wzrostu mogą nie być szczególnie zadowoleni podróżowaniem 3 słaba jakość siedzeń w wersji podstawowej posiadałem takie w e36 1.6 polecam minimum welurowe siedzenia 4 bardzo słabe nagłośnienie oryginalne. jeśli chodzi o ceny cześć większość cen podobnych jak w wielu autach najdroższe są amortyzatory 300zł za sztukę jeśli chcemy porządny amortyzator reszta części w normie i jeszcze jedno jeśli chodzi o BMW "będziesz miał wydatki" to tyczy się każdego auta nie chcesz mieć wydatków zasuwaj na piechotę
5,0
~miky
Coupe 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
Fajne stylistycznie autko , na swoje lata auto jest komfortowe i dynamiczne choć spalanie małe niejest ale jest to rekompensowne wspaniałym układem jezdnym który jest wzorowy. W zimie polecam zakupić sobie dobre opony żeby niemieć problemów choć jak ktoś jeżdzi powoli i nie szaleje nie powinien obawiać się zimy. 113KM to może nie jest bardzo dużo choć do tego auto w zupełności wystarcza. Dodam że BMW do dzisiaj jest obiektem zazdrości wielu użytkowników innych marek typu audi i mercedes i stąd biorą się wymyślane przez nich historie negatywne na temat tej marki ale to świadczy tylko jak mało rozwinięci intelektualnie i umysłowo posiadacze audi i mercedesa, Pozdrawiam i dla tych którzy planują zakup tego BMW prosze o zwiększoną uwage podczas zakupu bo wpakowć się w szrota to nie problem. Jedno z moich ulubionych samochodów , niezawodny w każdej sytuacji , świetny silnik który lubi wysokie obroty i szybką jazde oczywiście w granicach rozsądku:) , auto nadal prezentuje się jak rasowe niemieckie coupe które podoba się każdemu po dzień dzisiejszy , oko ciesza modele bez zadnych durnowatych przeróbek itd. liczy się 100% oryginał , ewentualnie m-pakiet i auto wygląda olśniewająco a podczas jazdy nie trzeba radia , wystarczy cudowny dżwięk silnika:) Dobre i zadbane modele trzymają cene zwłaszcza 328i ,325i oraz 318is niemniej jednak esli chcemy miec np. 320i w super stanie musimy mieć w kieszeni .ok 12-13 tys zł pozatym e36 jest to auto na którym się nie oszczędza bo może nas to sporo kosztować w przyszłości. jestem zadowolony ze swojego e36 i napewno go nie sprzedam , ewentualnie za jakiś czas mam w planach kupić e30 z mocnym silnikiem i je całkowicie odnowić i odpicować.Samochód w całości oceniam jak najbardziej na wielki plus. Być może nie jestem obiektywny gdyż jestem wielkim fanem tej marki ale mając już kilka egzemplarzy BMW na żaden nie mogłem narzekać. Trzeba pamiętać jedynie żeby dokonać dobrego zakupu (nie najtańszego samochodu, a dopłacić troszkę więcej do średniej krajowej jak trzeba i kupić naprawdę zadbany egzemplarz, który później będzie cieszył się bez awaryjnością). Blacha w tych samochodach jak na mój gust jest bardzo dobra (ocynkowana) mój samochód ma już prawie 16 i jedynym małym ogniskiem rdzy jest maska gdzie wcześniej był odprysk od kamienia (oczywiście po zimie idzie do malowania). Tak więc zadbaj o swój samochód, to później on zadba o Ciebie ;) Jak na wiek to auto jest świetne , brak oznak korozji ale dla pewności zleciłem konserwacje podwozia w profesjonalnej firmie zajmujacej się takimi sprawami , zapłaciłem 800 zł ale podobno na 8 lat mam spokój , ogólnie auto sprawuje się dobrze choć mógłby palić mniej jednak frajda z jazdy gwarantowana :) zresztą raz się żyje :D i szkoda marnować się w powolnym dieslu czy silniku z kosiarki na lpg :D , wsumie za mo model dałem 15 tys zł i mam już jakiś czas i jest rewelacja , tylko płyn do spryskiwaczy lałem a reszta była ok. Polecam bo to auto już powoli staję się coraz żadsze na drogach i nabierze na wartości.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Coupe
8,6 – 11,8
l/100 km
9,9 – 13,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Coupe 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
Auto pali dużo. Dużo dla kogoś kto jeździł autami z koncernu VW TDi. Silnik M52B20. Gazu nie mam i mieć nie będę z uwagi na niskie przebiegi jakie robię nie kalkuluje mi się zakładać instalacji LPG. Poza tym szkoda mi jest auta, a kupiłem naprawdę w świetnym stanie co jest bardzo ciężkim wyzwaniem. Przed kupnem, czytałem tutaj raporty spalania i to jest wielka jedna bzdura, owszem można zejść poniżej 8 litrów ale jeśli się jedzie 70km/h bez wyprzedzania i obchodzeniem się z pedałem gazu jak z jajkiem, wówczas takie spalanie jak najbardziej możemy uzyskać. Ale nie kupiłem tego auta żeby robić 30tys. rocznie;) dlatego też spalanie jest dla mnie do zaakceptowania. Co do samego auta, mimo sędziwego już wieku (mój egzemplarz 1996r.) - majstersztyk. Prowadzenie jest super, wyciszenie również jestem pod wielkim wrażeniem, a ceny części relatywnie tanie. Dla przykładu komplet sprzęgła firmy Sachs to koszt 600zł (tarcza, docisk, łożysko) tuleje wahacza od 40zł lepsze około 70zł. Czy to dużo? Do poprzedniego auta Audi 80 ceny były takie same lub nawet wyższe. Ja zawsze używam części z wyższej półki, co jest gwarancją niezawodności. Jedyną rażącą wadą tego auta to wszechobecna rdza, chociaż u mnie nie jest najgorzej. Gdybym miał kupić drugi raz, napewno wybrałbym wyższy wariant silnikowy 323i czyli 2,5L aczkolwiek 2.0 które posiadam też fajnie się odpycha i do codziennej jazdy jest jak uszyty garnitur na miarę:).
11,5
Coupe 325 i 192KM 141kW
BMW Seria 3 E36
W aucie mam sekwencję staga, wtryski barracuda, reduktor acr01, wszystko wystrojone tak, że w jeździe na gazie i na benzynie nie ma różnicy. Dodam że w aucie jest dyfer od 2.0 z przełożeniem 3.45 co przekłada się na wyższe spalanie, podejrzewam że na dyfrze 3.15 od 2.5 spalanie sporo by spadło. Jeżdżąc w mieście i nie oszczędzając, beemka spali max. 15l gazu na 100km, w trasie najmniejsze spalanie jakie zanotowałem to było +/- 8.9l. Jak na pojemność 2.5 i 192KM myślę że nie ma tragedii, pali tyle samo co inne kosiarki z silnikami o pojemności czajnika ;)
11,7
Coupe 323 i 2.5 170KM 125kW
BMW Seria 3 E36
Biorąc pod uwagę ciężką nogę i uzależniający dźwięk silnika 16,5 litrów gazu w mieście (klima chodzi itd) i około 11 na trasie nie ma co narzekać. Ile pali minimalnie nie wiem, nie po to się kupuje 2.5 litra, żeby jeździć o kropelce. Najmniej paliło mi około 14 litrów w mieście i 10.5 na trasie, przy jeździe autostradowej z prędkościami powyżej 160 pochłania około 13 litrów LPG. Koszt eksploatacji tak na prawdę wychodzi tak samo jak jakieś 1.9 tdi, z tą różnicą, że auto jest bezawaryjne. Ale o tym zaraz:

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 89
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Coupe