Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E36 Coupe

Trzeźwo_myślący, 12 lat temu
Silnik 328 i 193KM 142kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 199 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E36 Coupe 328 i 193KM 142kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko mnie zaskoczyło w tym samochodzie. Został on zaprojektowany w latach \'80, a nawet w dniu dzisiejszym mogą konkurować: drogą hamowania, ekonomią oraz wyposażeniem z najnowszymi autami.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Jeśli nie bita nie rdzewieje - wyjątek tylna klapa pod listwą na tablicą. Jeśli ktoś zajmi się tym w porę usunie we własnym zakresie (miejsce zakryte). Półka pod akumulatorem też często pokrywa się nalotem - wada w R6 z powodu umieszczenia \"alu\" w bagażniku.
Przeniesienie napędu : Jest bardzo trwałe. Po tylu latacha warto wymienić poduszki tulnej belki - koszt 500-600zł.
Silnik : Zawsze lać syntetyk, bo inaczej zabijecie popychacze. Do tego robić to regularnie.
5,0
Całokształt
Generalnie E36 w dobrym stanie, to świetny wybór. Problem w tym, że ciężko taką kupić. Ceny części na przyzwoitym poziomie i do tego jak coś wymienisz, to masz spokój na naprawdę długi czas. Samochód jest naprawdę bez usterkowy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeśli chodzi o silnik, to trzeba przyznać, że BMW bardzo się postarało. Jego obsługa, to w zasadzie tylko wymiana oleju i świec, czyli po prostu standardowa obsługa. Do tego świetny dźwięk, osiągi i ekonomia jak na taką pojemność :).
3,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie skrzynia działa zbyt \"twardo\" i nie ma to nic wspólnego ze sportowym charakterem samochodu. Pomimo wymiany wszystkich elementów ruchomych (koszt zakupu w serwisie mieści się w 200zł) i wymiany oleju działanie skrzyni nie poprawiło się. Jechałem też kilkoma innymi E36 i jest to samo. Biorąc pod uwagę, że te same skrzynie wkładano do E39 oraz E46, to moja ocena to \"3\".
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie bdb. Samochód jest aż za bardzo neutralny ;). Wytrącić go z równowagi można na dwa sposoby: specjalnie, albo z głupoty właściciela. Zawieszenie wybacza nawet słabej jakości opony i przeciętnych kierowców ;).
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki poprawna do tyłu słabej, ale do przeżycia. Wystawiam ocenę 5, bo pozycja za kierowcą jest dość specyficzna, albo ją polubisz, albo znienawidzisz.
5,0
Ergonomia
Deska zwrócona w stronę kierowcy i świetna jej przejrzystość, wsiądź i zobacz. Jedynie może trochę przeszkadzać wrażenie ciasnoty, ale to mija po pierwszych kilku kilometrach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest naprawdę dobrze. Jeżeli ktoś twierdzi, że np. klima słabo mu działa, to niech jedzie ją \"nabić\" i wymieni filtr przeciwpyłkowy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu naprawdę ok. Siedzi się dość nisko, a deska rozdzielcza jest wysoko, dzięki temu jest sporo miejsca na nogi, itd. Z tyłu też nie jest źle - pokonane 1400KM w 4 osoby + bagaż i wszyscy żyją :).
4,0
Wyciszenie
Jeśli poruszamy się w przedziale do 3000 obrotów, to jest naprawdę cicho. Jadąc 90km/h prawie w ogóle nie słychać naszego R6 pod maską :). Przy większych prędkościach zaczyna robić się głośniej, ale dźwięk nie jest uciążliwy. BMW zawsze dba o dźwięk wydechu swoich samochodów, a 328 ma dodatkowo przepustnicę w wydechu. Dzięki temu zapewnia nam ciszę przy zwykłej miejskiej jeździe i naprawdę ładny dźwięk w ostrej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj jest naprawdę ok. Średnie spalanie z przewagą miasta \"na mule\" naprawdę da się zmieścić w 10l i to przy oponach 225/45/17 oraz 245/40/17!!! Jeśli lubimy sobie powyprzedzać w drodze do pracy oraz czasami wkręcić silnik do odcięcia zmieścimy się w 11l. Wszystko co powyżej możesz \"zwalić\" jedynie na to, że pokonujesz krótkie odcinki, preferujesz typowo ostrą jazdę, albo jeździsz w naprawdę dużych korkach (np. W-wa). Jadąc 2x na wakacje spaliłem średnio 8l jadąc bez szaleństw i bez zamulania (190km/h parę raczy na liczniku było, ale głównie tak do 120-140km/h jechałem). Jadąc płynnie i bez szaleństw na trasie zjedziesz nawet minimalnie poniżej 7l, ale to już bez przekraczania 100km/h. Klimatyzacja nie ma w praktyce żadnego wpływu na spalanie, bo to nie Yaris z 1.0 pod maską. Jeżdżąc na oponach o szerokości 195/205 można odjąć jakieś 0.2-0.5l od tych podanych przeze mnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena/jakość - hmmm... rozbicie cenowe jest olbrzymie. Za BMW naprawdę trzeba zapłacić więcej niż za przysłowiowego Opla. Z tym, że w \"bawarce\" naprawdę widać, że ten samochód jest dużo lepszej jakości. Model 328 jest dość specyficzny, bo jest topową wersją po której jest tylko M3. Do tych wersji \"ładowano\" najlepsze materiały i full wyposażenie stąd ich cena na rynku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych drobiazgów - naprawdę!!! :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 14 latach padł czujnik położenia wału (nowy trochę ponad 200zł VDO-Siemens). Wyciek oleju spod uszczelki dekla zaworów (80zł VR). Czasami świerszczy wentylator nawiewu - usunięcie we własnym zakresie (smar w sprayu koło 10-20zł).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 328 i 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E36 Coupe