Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E36 Coupe

Michał, 8 lat temu
Silnik 328 i 193KM 142kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 191 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 3 E36 Coupe 328 i 193KM 142kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo elastyczny. Jadąc 50-60 km/h na "piątce" nie ma potrzeby redukowania biegów do swobodnego wyprzedzania. Zrzucenie na "trzy" bądź "dwa" powoduje, że zaczynam myśleć o Bogu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : padł czujnik położenia wału- auto gasło na jałowym, falowało. Wymiana przepływomierza, gumy dolotu, czyszczenie a następnie podmiana silniczka krokowego nie pomogły. Sprawę załatwiła wymiana właśnie czujnika (nowy, Siemensa). Izolacja na przewodach była zwyczajnie spękana.
4,0
Całokształt
Przyjemne auto, a porównując do e36 320, różnica w mocy zdecydowanie odczuwalna, a spalanie na takim samym poziome.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocy jest pod dostakiem. Delikatne muśnięcie pedału akceleratora i czuć, że auto rwie do przodu, nieależnie na jakim biegu aktualnie podróżujemy. Należy pilnować stanu oleju na bagnecie, wyższe obroty przyczyniają się do ubytku oliwy.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą intuicyjnie, nie zdażyło się jeszcze, abym pomylił się przy wrzucaniu jakiegokolwiek biegu.
5,0
Układ jezdny
Opona zgodna z zaleceniami producenta, 225/45/r16/ Latem trudno wyprowadzić ją z zadanego toru jazdy, mowa oczywiście o normalnym , drogowym użytkowaniu. Zimą zdarza się, że załączy się kontrola trakcji, zwłaszcza przy ruszaniu.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Trzeba się przyzwyczaić do usytuowania przycisków otwierania szyb, wokół lewarka. Jest to jednak typowe rozwiązanie dla aut tej marki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem chłodzi, zimą grzeje:) A tak na poważnie: auto garażowane, układ wentylacji/ klimatyzacji sprawny, ale zimą cieplej we wnętrzu mogłoby robić się szybciej, z reguły przyjemna temperatura pojawia się po ok 4-5 km. Jedyna usterka do tej pory w temacie ogrzewania/ klimy to rezystor. Wentylacja działała tylko na pierwszym biegu. Diagnoza jak i naprawa mechanikowi nie sprawiła trudności, koszty również nie były przerażające.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca na nogi jest wystarczająco, przynajmniej dla kierowcy o przeciętnym wzroście. Wyższa osoba dotykała kolanami kokpitu. Co do przestrzeni dla pasażerów z tyłu- no cóż, limuzyna to nie jest :) Ale jak na nadowzie coupe, jest przyzwoicie.
4,0
Wyciszenie
Jest całkiem nieźle. Ucho nie męczy się nawet w dłuższych trasach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak w każdym aucie ze stażem prawie 20-letnim zdażają się usterki, jednak koszty naprawy nie są duże. Przykladowo, szwankował centralny zamek drzwi pasażera- czasami nie zamykał, bądź nie otwierał. Wymiana siłownka rozwiązała problem, koszt używki: 10 zł. W dużej mierze, drobne usterki można naprawić samemu, nawet jak się nie jest mechanikiem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 328 i 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E36 Coupe