Szukaj

Lista ocen BMW Seria 3 E46 Sedan 1.9 318i 118KM 87kW 1998-2001 (39) - Silnik

Na liście zabraknie 23 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Daniel, Bikepromotor
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Brzmienie już opisałem Teraz o elastyczności - moja wersja ma 118 KM i mam wrażenie, że pod maską jest więcej. Porównuję do 170-konnych diesli, które miałem w Audi i Mercedesie. BMW będzie tu trochę wolniejsze, ale ZDECYDOWANIE lepiej przyspieszające np. z drugiego biegu na skrzyżowaniu przy niskich obrotach. Diesle czekają na jakiś ruch turbiny, BMW bardzo ładnie przyspiesza. "Trójka" jest oczywiście lżejsza. Ogólnie motor daje...
3,0
~Johnny
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Niestety silnik 1.9 M43TU jest najsłabszym punktem tego pojazdu. Byłem zmuszony przekłądać silnik ponieważ rozsypała się panewka na wale korbowym i rytmicznie "rąbała". Fajny dźwięk w sumie powstawał auto nie straciło mocy, ale koniec był już bliski. Osprzęt badziewny, przygotujcie się od razu na wymianę przepływomierza, i na pękające króćce, węże lub zbiorniczek wyrównawczy układu chłodzenia. 118 Koni dla jednego mało, dla...
3,0
~mysza1231
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Naprawdę uważam, że BMW z tym silnikiem nie miało prawa powstać. Nie wiem dlaczego inżynierowie zdecydowali się na wpakowanie tego czegoś pod maskę. Przy wyprzedzaniu w trasie musisz się pięć razy zastanowić zanim wykonasz manewr. Potrzebujesz do tego mniej więcej pasa startowego. Jeżeli jednak jeździsz swoim egzemplarzem tylko po mieście lub zależy Ci na bezawaryjności, to przy wymianie raz w roku oleju, nie musisz nic robić. Jedyne usterki...
4,0
~niklucas
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Silnik M43TU jest niezbyt wyrafinowaną technicznie jednostką, obliczoną na niezawodność i duże przebiegi: 2 zawory na cylinder, łańcuch rozrządu i zaledwie 118 KM z 1,9 litra pojemności pozwala mieć nadzieję na bezproblemową eksploatację. W samochodzie o takiej masie 118 KM wydaje się niewystarczające. Ale to tylko wrażenie, 10,4 s do setki nie jest złym wynikiem. 2 zawory na cylinder oznaczają bardzo komfortową charakterystykę pracy - duży...
3,0
~Michał
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Niski przebieg może wskazywać że jest 'kręcony' ale kupiłem go osobiście z niemiec z takim właśnie przebiegiem. Przesiadłem się z GOLFA III też benzyni. Od silnikia prawie 1.9 spodziewałem się większego 'kopa' . Autko, trzeba wkręcać na obroty aby uzyskać ciekawe wyniki. Przy tym przebiegu już pojawił się klasyczny problem z 'blokującym pedałem gazu' którego naprawa polega na przeczyszczeniu przepustnicy.
3,0
~Michał
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Niski przebieg może wskazywać że jest 'kręcony' ale kupiłem go osobiście z niemiec z takim właśnie przebiegiem. Przesiadłem się z GOLFA III też benzyni. Od silnikia prawie 1.9 spodziewałem się większego 'kopa' . Autko, trzeba wkręcać na obroty aby uzyskać ciekawe wyniki. Przy tym przebiegu już pojawił się klasyczny problem z 'blokującym pedałem gazu' którego naprawa polega na przeczyszczeniu przepustnicy.
3,0
~Michał
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Niski przebieg może wskazywać że jest 'kręcony' ale kupiłem go osobiście z niemiec z takim właśnie przebiegiem. Przesiadłem się z GOLFA III też benzyni. Od silnikia prawie 1.9 spodziewałem się większego 'kopa' . Autko, trzeba wkręcać na obroty aby uzyskać ciekawe wyniki. Przy tym przebiegu już pojawił się klasyczny problem z 'blokującym pedałem gazu' którego naprawa polega na przeczyszczeniu przepustnicy.
4,0
~Adriqq
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Byłem pozytywnie zaskoczony silnikiem, nigdy wcześniej nie spotkałem się z 1.9 benzynowym. Idealnie współgra z instalacją gazową. Słabo pod względem żywotności, musiałem remontować głowicę przy rzeczywistym przebiegu 218tyś kilometrów. Niby 4 cylindry a i tak daje radość z jazdy i ma porządnego kopa. Dość szybko i zwinnie przyśpiesza, potrafi wciskać w fotel.
4,0
~Paweł
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Urzekający świst silnika, bardzo dynamiczny silnik jak na 1,9 :) Jeśli chodzi o układ chłodzenia silnika to już inna bajka... Z usterek to wymieniłem: pęknięty zbiorniczek wyrównawczy, króćce, które nie wytrzymują i się kruszą, termostat, czujnik oleju. Ogólnie to bardzo wrażliwa sprawa i wystarczy malutka nieszczelność i układ się zapowietrza...
4,0
~Grzesiek
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Silnik 1.9 118KM o oznaczeniu m43 jest prostą konstrukcją i w razie jakichś usterek można spokojnie samemu podłubać. Mimo wielu negatywnych opinii na temat tego silnika (dotyczących braku mocy) mogę powiedzieć, że po przesiadce z Peugeota 206 z silnikiem 90KM jest różnica na plus a samochód wbrew pozorom ładnie się zbiera i świetnie spisuje się w trasie.
BMW Seria 3 E46 Sedan