Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan 1.9 318i 118KM 87kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1895 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 118 KM (87 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 83,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Karola
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Świetne auto w stosunku jakość-cena. Brak poważnych awarii po 4 latach jazdy. Brak ognisk rdzy to chyba największy atut! Rok przejeżdżone na LPG STAGa - brak zastrzeżeń, brak spadku mocy. Przyśpieszenie całkiem przyjemne jak na taka ilość KM. Auto ma swój wiek i na pewno znalazłoby się coś do naprawy, np listwy przy oknach i drzwiach lubią się odkleić ale to mały problem. Jak dotąd naprawione usterki to: krociec chlodnica-silnik. Delikatnie przepuszcza olej na zewnątrz ale nie mogę zlokalizować dokładnie gdzie. Ostatnio problem ze stacyjką bo czasem nie łapie i trzeba pogmerać kluczykiem zanim zaświecą się wszystkie kontrolki i jest gotowy do zaplonu. Amortyzatory wymienione 2 lata temu ale już coś stuka...niestety nasze drogi są zabójcze dla zawieszenia. Auto nie jest już tak sztywne jak było, ale nadal dobrze trzyma się drogi. Więcej uwag brak. Czy warto kupić? Jeśli nie było zbytnio pseudonapraw i części są oryginalne nie jakieś chinole to auto na długie lata aż się znudzi. Dla fana BMW super wóz. Podróż dla 2-3 osób ok, chociaż z tyłu troszkę ciasnawo jak z przodu siedzą duże osoby.
4,4
~daniel_węgorek
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Jest to moje pierwsze auto. Nie szukałem BMW, na auto trafiłem przez przypadek, kupiłem oczywiście oczami i emocjami. Na początku obawiałem się kosztów eksploatacji i ewentualnych awarii, ale miałem to szczęście, że ominęły mnie. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta. Wsiadam odpalam i jadę, nigdy mnie nie zawiódł. Czy to zimą, czy w trasie (kilkanaście dłuższych przez ten rok zrobił) jestem pewny swojego samochodu. Do tego fajnie się prowadzi, jak śnieg spadnie to można się pobawić, no i ta stylistyka, która wytrzymyła upływ czasu :)
4,2
~Wojtek
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Moją "trójkę" kupiłem od pierwszego właściciela w Niemczech, z książką serwisową oraz kompletem faktur z ostatnich 10 lat. Bmw jak na razie spisuje się rewelacyjnie. W porównaniu z moim poprzednim samochodem (volvo v50) prowadzi się bardziej stabilnie. Pomimo tego, że to wersja R4, silnik w wyższym zakresie obrotów brzmi po prostu pięknie. Długo się wahałem, jednak już wiem, że ten samochód był wart każdej złotówki. Fani marki pewnie powiedzą, że bmw bez "szóstki" pod maską to nie bmw, jednak przy zakupie kierowałem się m.in. wysokością opłat przy ubezpieczeniu, spalaniem oraz kosztami ewentualnych napraw. Podsumowując - świetne auto za niewielkie pieniądze. Może nie jest demonem prędkości, ale wersja 318i całkowicie wystarcza do normalnej, codziennej jazdy, przy czym swoją dynamiką potrafi nieraz miło zaskoczyć :)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan 1.9 318i 118KM 87kW 1998-2001
8,7
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
CHYBA JEDEN Z OSTATNICH PRAWDZIWYCH SAMOCHODÓW. Silnik na tle współczesnych może pali dużo, ale po założeniu instalacji gazowej nie ma bólu głowy na stacji! Prosta 8 zaworowa konstrukcja z bardzo przyjemną charakterystyką pracy. Wół roboczy! Polecam ten silnik. Szkoda, że nie ma go w wersjach po lifcie. Elementy wnętrza super spasowane, dobre materiały. Przejechałem moim samochodem już blisko 80tys. km w ciągu ponad 3 lat i jestem bardzo zadowolony. Instalację za 2400zł założyłem zaraz po kupnie i był to strzał w dziesiątkę. Samochód kupiłem osobiście w Niemczech z przebiegiem 156tys. km - przebieg prawdziwy! Teraz ma 234tys. nie bierze oleju. Jedynie ze względu na powiększenie rodziny szukam kombi. Inaczej obecny samochód mimo wieku miałby u mnie dożywotkę! W mieście pali 10l LPG, na trasie muskając gaz i jeżdżąc tempem "ciężarówkowym" spalił 7,3l - dystans ponad 500km. Autostrada tylko kierowca i niewielki bagaż 130km/h - 8,5-9,2l/100km, przy 160-170km/h może spalić już 10,5, 11MAX. Nie ma dwumasy, nie ma vanosów, zmiennych skoków zaworów i innych rzeczy, które mogłyby się z czasem zużyć. Przy jeździe w pojedynkę 118KM w zupełności wystarcza, ale przy komplecie osób przydałoby się 40KM więcej. Ale wolę czasem nie mieć tyle frajdy z jazdy, niż płacić majątku za serwis. Wyremontowałem tylne zawieszenie - 800zł Lemforder + geometria 150zł w Kijance w Kielcach. Regeneracja maglownicy 480zł + zbieżność, tuleje przednich wahaczy, hamulce przód ATE 500zł, tył Bosch 300zł (bosch szajs!) i jeżdżę, jeżdżę, jeżdżę! JESZCZE RAZ POLECAM TAKI SILNIK. OCZYWIŚCIE W ZADBANYM EGZEMPLARZU!
8,8
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Uważam autko można kupić w dobrej cenie. Lecz 'wszystkie drobne usterki' które charakteryzują ten model sprawiają że jednak utrzymanie generuje koszty. 1. Problem z centralnym zamkiem (koszt 80 zł przekażniki + koszt ich wymiany) 2. problem z wklądka bagażnika koszt 50 zł u klucznika. 3. tzw. jeż koszt ok. 150 zł (przy wymianie) 4. problem z obudową kluczyka wymiana (90 zł) - lub jeśli chcemy 'skopiować' to już ok. 450 zł 5. rdza na nadkolu koszt od 300 zł 6. wadliwe wahacze przód jeden około 200 zł z wymianą. 7. brak manetki komputera koszt 40 złotych + koszta włączenia funkcji (koszt 100 zł) 8. brak park asistant . Dosyć spore spalanie więc autko raczej do gazu chociaż ja narazie nie planuje tego.
8,8
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
Uważam autko można kupić w dobrej cenie. Lecz 'wszystkie drobne usterki' które charakteryzują ten model sprawiają że jednak utrzymanie generuje koszty. 1. Problem z centralnym zamkiem (koszt 80 zł przekażniki + koszt ich wymiany) 2. problem z wklądka bagażnika koszt 50 zł u klucznika. 3. tzw. jeż koszt ok. 150 zł (przy wymianie) 4. problem z obudową kluczyka wymiana (90 zł) - lub jeśli chcemy 'skopiować' to już ok. 450 zł 5. rdza na nadkolu koszt od 300 zł 6. wadliwe wahacze przód jeden około 200 zł z wymianą. 7. brak manetki komputera koszt 40 złotych + koszta włączenia funkcji (koszt 100 zł) 8. brak park asistant . Dosyć spore spalanie więc autko raczej do gazu chociaż ja narazie nie planuje tego.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Sedan