Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E28 Sedan

misiek_rakieta@o2.pl, 15 lat temu
Silnik 520 i 129KM 95kW
Rok produkcji 1987
Przebieg: 335 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
BMW Seria 5 E28 Sedan 520 i 129KM 95kW 1985-1987 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo elastyczny, trwały i cichy. Do 500tyś dociągnie bez remontu ;-) Mój przy 340000km nie bierze oleju, pomimo jazdy na LPG
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Zaczyna delikatnei korodować
Zawieszenie : Lecą końcówki na naszych drogach
5,0
Całokształt
Sześć lat używałem to auto na co dzień, nigdy mnie nie zawiodło. Dawało radę wjechać tam, gdzie inne nie dałyby rady (szpera 15%), bardzo dobrze resorowane i dość komfortowe. Autko nie jest nowe, i jeśli się o tym pamięta, sprawuje się całkiem dobrze, pewnie jeszcze długo będzie w domu jako zabawka na weekendy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny. Całkowicie bezawaryjny, bezobsługowy, jak zadbasz odpłaca się długą i bezproblemową eksploatacją. Dobrze znosi gaz (ponad 100tys. przejechane) ale musi być odpowiednio wyregulowany, najlepiej zamontować BLOS, autko odzyskuje stracone KM.
4,0
Skrzynia biegów
W tym wieku ciągle działa bez zarzutów, ma synchronizowany wsteczny ;-) Do pełni szczęścia należałoby wymienić tulejki drążka zmiany biegów aby skasować luzy.
4,0
Układ jezdny
Jak na lata 80te znakomicie, nie za bardzo przepada za naszymi dziurawymi drogami, ciągle jakaś końcówka leci. Części zawieszenia w rozsądnych cenach. Prowadzenia w miarę dobre, ale przy szerokich oponach (225) jest dość czuły na koleiny, za to w zakrętach rewelacja - najlepsze jakie dotąd miałem. Komfort resorowania wzorowy, nie przenosi żadnych dźwięków na karoserię, obecnie na co dzień jeżdżę Vectrą B i odczuwa nierówności dużo bardziej i głośniej. Hamulce bez zastrzeżeń, dobrze radzą sobie z autem, po kilku hamowaniach zaczynają tracić na skuteczności...jest dobrze, ale mogło być lepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzerzeń.
5,0
Ergonomia
jeśli się pamięta, że auto ma ponad 20 lat, to jest bardzo dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Długo się nagrzewa zimą, w lato brakuje klimy, ale i tak jest chłodniej niż w oplu.... Fabryczne szyby atermiczne plus szyberdach dają sobie całkiem nieźle radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń, ale 3 osoby z tyło to za dużo na dłuższą trasę.
4,0
Wyciszenie
Z oryginalnym wydechem jest wręcz rewelacyjnie, powyżej 4000obr/min dźwięk bardzo przyjazny dla ucha, jazda do odcięcia to przyjemność ;-) Na trasie powyżej 130km/h zaczyna przeszkadzać szum powietrza, ale w końcu autko jest już pełnoletnie ;-)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na dzisiejsze standardy jest to już klasyk. A w takim przypadku nie wypada mówić o pieniądzach ;-) Jeśli nie umiesz sam naprawić autka to będziesz narzekał, części w rozsądnych cenach, warto zapłacić za lepsze, na najtańszych wychodzi się przeważnie źle.... Ceny w ASO, jak to w BMW ;-/ Zużycie paliwa? Jest LPG więc nie zwracam uwagi, teraz gdy mam drugie auto nosze się z zamiarem wyjęcia gazu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny - rewelacja, jednak trudno znaleźć zadbany egzemplarz....
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ma swoje lata i czasem trzeba coś poprawić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic

LPG - zużycie paliwa dla silnika 520 i 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E28 Sedan