Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E28 Sedan

Lata produkcji: 1981 – 1988
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 E28 Sedan

Liczba drzwi 4
Długość 4620 mm
Szerokość 1700 mm
Wysokość 1415 mm
Rozstaw osi 2625 mm
Rozstaw kół - przód 1430 mm
Rozstaw kół - tył 1470 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 970 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 944 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1350 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1336 mm
Zakres przesuwania foteli przednich 125 mm

Oceny BMW Seria 5 E28 Sedan

Liczba ocen: 47
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Drobne usterki - Wentylacja i ogrzewanie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,1
~Makowsky
Sedan 520 i 125KM 92kW
BMW Seria 5 E28
Jest rok 2018 i dzisiaj to jeden z tych samochodów, które zwracają na siebie uwagę. Dlaczego? Piękna, linia klasycznego sedana, charakterystyczny ryk silnika (a to tylko 2.0!), czy nawet - według niektórych - podobieństwo do Fiata 125p ;) Samochód, z którym parkowanie w mieście, czy tankowanie na stacji paliw nie jest już takie normalne - ludzie podchodzą, zagadują, pytają. Podoba się dzieciom, które zastanawiają się: co to za samochód? Niektórzy wspominają, jakie były rzadkie, a inni od razu rzucają pytaniem o cenę. To nie jest auto, z którym chcesz się schować, czy wtopić w tłum. Musisz lubić stare auta, a przy tym nie być introwertykiem ;) Ocena poszczególnych sekcji jest z perspektywy ponad 30-letniego auta, które kupiłem za 3000 zł ;)
4,5
[email protected]
Sedan 520 i 129KM 95kW
BMW Seria 5 E28
Auto jak na swój wiek jest poprostu ejstra, wielu właścicieli nowych aut mozę pomarzyć, wiem coś na ten temat. Moje auto ma w bardzo dobrym stanie podwozie i w dobrym nadwozie, zero rdzy, ładnie się trzyma drogi, dobrze przyspiesza, chociaż czasem chce się więcej al w 13 s. do setki jak na 86 rok to naprawdę nieżle. Miejsca dużo, bagażnik ogromny, pomimo 60l.butli z gazem, praca silnika niezauważalna, a pomruk, miodzio dla ucha, ma wszystko szyber dach, wspomaganie i elektryke, co wiecej trzeba. Auto polecam szczerze, zadbane wygląda ekstra i jeżdzi również tak samo.
4,5
[email protected]
Sedan 520 i 129KM 95kW
BMW Seria 5 E28
Sześć lat używałem to auto na co dzień, nigdy mnie nie zawiodło. Dawało radę wjechać tam, gdzie inne nie dałyby rady (szpera 15%), bardzo dobrze resorowane i dość komfortowe. Autko nie jest nowe, i jeśli się o tym pamięta, sprawuje się całkiem dobrze, pewnie jeszcze długo będzie w domu jako zabawka na weekendy.

Raporty spalania BMW Seria 5 E28 Sedan

Liczba raportów: 43
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E28 Sedan
8,8 – 13,9
l/100 km
7,8
l/100 km
10,1 – 12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,2
Sedan 520 i 129KM 95kW
BMW Seria 5 E28
Kultowa maszyna ,spalanie zależy przede wszystkim od stylu jazdy.Pamiętajmy ,że gablota wielka a tak naprawdę 2.0 to najmniejsza 6tka i minimum dla tego pojazdu. Jeśli mamy szczelny układ dolotowy to na zwykłej instalacji jeździ bez "strzałowo" i nikt niech nie mówi ,że na gazie nie poleci 240km/h .Pojazd dla prawdziwych koneserów o wysokich umiejętnościach jeździeckich napęd na tył nie wybacza błędów kierowcy.Rekin wymaga wiedzy technicznej od swojego właściciela. Nie lubisz jazdy z "dreszczykiem" , nie jeździłeś nigdy autem z tylnym napędem nie lubisz grzebać w garażu kup sobie lanosa ,pandę lub coś podobnego i ,żyj szczęśliwie oglądając programy motoryzacyjne w telewizji. "BMW to auta dla ludzi inteligentnych ,które naprawia się przejrzyście" cytat z Długiej Gośliny
7,8
Sedan 524 td 115KM 85kW
BMW Seria 5 E28
Auto ma 30 lat, 470 tys km przebiegu, dymi mocno na czarno, posiadam dodatkowo zamontowaną dużo większą turbosprężarkę, a auto nadal jest ekonomiczne! Bez problemu mieszczę się w mieście w 8 litrach, 10 spaliła driftując na śniegu. Naprawdę polecam! Myślę, że auta z przebiegiem 200tys powinny palić jeszcze trochę mniej :)
11,3
Sedan 525 e 2.7 129KM 95kW
BMW Seria 5 E28
Hmmm dość krótko mam to auto ale... pali ile pali silnik nie mały ale niskoobrotowy w trasie nadrabia swój apetyt jaki ma w jeździe miejskiej czy też dynamicznej z punktu A do punktu B. Górną poprzeczke można jeszcze podnieść (nie dużo) poprzez radość z jazdy w deszczu kiedy ucieka tył