Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E28 Sedan

Pablo, 17 lat temu
Silnik 524 td 115KM 85kW
Rok produkcji 1985
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E28 Sedan 524 td 115KM 85kW 1983-1987 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Rewelacyjna limuzyna za bardzo przyzwoite pieniądze. Trwała, elegancka, ´oldschoolowa´, wygodna i całkiem szybka. Do tego akceptowalne koszty utrzymania. Trzeba niestety pamiętać że w naszym pięknych kraju, krzywo się patrzy na stare BMW, więc prestiż może być dyskusyjny. Szkoda, bo to wspaniałe auta dla koneserów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Czuć rewelacyjny moment obrotowy, ale do 2,5 tys obrotów auto jest dość ociężałe. Powyżej tej granicy, gdy ´załączy się´ turbo, zaczyna być bardzo przyjemnie...
4,0
Skrzynia biegów
Niestety, w moim egzemplarzu skrzynia ma juz wyrobione wodziki i właczanie wstecznego jest bardzo problematyczne. Poza tym już trochę hałasuje (auto było intensywnie użytkowane w Niemczech przez miłośnika karawaningu...). Rozglądam się za inną.
5,0
Układ jezdny
Jak na BMW przystało - auto rewelacyjnie trzyma się drogi, jest bardzo przewidywalne, gdy przyjdzie ochota - można sobie sporo frajdy sprawić na śliskim asfalcie. Poza tym rewelacyjny komfort - naprawdę, jak na swoje lata auto jest nie do pobicia. Olbrzymią wadą takiego zawieszenia (wielowachaczowe, z cała masą łączników, sworzni i elementów gumowych) jest jego nieprzystosowanie do polskich dróg. Jest zbyt delikante. Naprawy są dość drogie (odnosząc to do wartości auta), ale z pomocą przychodzą firmy oferujące zamienniki do tego modelu. Gdybyśmy byli skazani tylko na ASO, kiepsko by to wyglądało...
Komfort
5,0
Widoczność
Tak jak lubię - auto jest kanciaste, wyraźnie widać koniec maski z przodu i kraniec bagażnika z tyłu. Rewelacja.
4,0
Ergonomia
Wszystko w porządku - przełączniki umieszczone w miarę sensownie, do wszystkich można dosięgnąć. BMW opanowało bez dwóch zdań sztukę tworzenia tablic rozdzielczych. Są do tego najzwyczajniej w świecie ładne! Poza tym wygodnie umieszczone radio. Do tego regulacja kierownicy w pionie i regulacja wysokości fotela. Nieziemsko wkurza natomiast umieszczenie klamek wewnątrz auta z przodu... Za to ocena w dół.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie rewelacyjne, gorzej z wentylacją. Do odparowywania przydaje się szyberdach (latem do chłodzenia, jeśli nie mamy klimy). Kiepsko ma się sprawa z przewietrzaniem auta otwierając szyby przednie. Aerodynamika cegły sprawia że powstają olbrzymie zawirowania powietrza. Za klasyczny wyglad trzeba płacić ;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zastrzeżeń, z tyłu trochę gorzej, jeśli z przodu siedzą dryblasy... Spory bagażnik. Auto rewelacyjne dla dzieciatej rodziny (ja jeżdżę sam, ale parę razy testowałem wożenie fotelików dziecięcych i mali pasażerowie byli bardzo zadowoleni :) ).
5,0
Wyciszenie
Jestem mile zaskoczony. Auto ma ponad 20 lat, a w środku słychać tylko delikatne ´cykanie´ 6-cylindrówki. Owszem, gdy sie przegazuje dźwięk jest bardziej donośny, ale nadal bardzo przyjemny - zupełnie nie-dieselowski. W trasie, przy 100-130 km słychać tylko szum wiatru (jak wspominałem auto jest dość kanciaste...). Jedynie rano, na zimnym silniku trochę sobie poklekocze. Ale na to przymykam juz... uszy ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali mniej niż moje poprzednie benzynowe Renault 19 z gaźnikowym 1.4... W mieście 8-9 litrów przy spokojnej jeździe (przy szaleństwach nie przekracza 10). Trasa - może zejść do 6.5!!! Nie sprawdzałem jeszcze przy silnych mrozach. Uważam, że biorąc pod uwagę rozmiary auta, to że to jest 6-cylindrowe BMW oraz fakt że auto jest naprawdę zwinne, wyniki te można uznać za rewelacyjne. Wg mnie to świetna alternatywa dla ´skrzywdzonego´ przez LPG benzynowego 520. Co do kosztów serwisu... Faktycznie jest nieco wyższy niż bardziej popularnych aut, ale można to przeboleć, zważywszy na klasę i jakość auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mało jest aut tej klasy w tej cenie. Szczerze polecam! Byleby trafić na ´zdrowy´ egzemlarz...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wysoka jakość wykonania auta daje tu o sobie znać. Jest ono praktycznie nie do zajechania. To zupełnie co innego niż współczesne ´jednorazówki´. Jednak trzeba pamiętać że w aucie mającym już lata świetności za sobą, mogą występować drobne uciążliwości... Psują się drobiazgi z elektryki, zaczynają chybotac fotele, zacinają zamki. Z poważniejszych rzeczy to wspomniana trwałość zawieszenia. Poza tym warto pamiętać, że (zwłaszcza w takim aucie)lepiej zapobiegać niż leczyć...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nie do zdarcia. Trzeba jednak pilnować układu chłodzenia (problemy z przegrzewaniem, wrażliwe głowice i uszczelki pod głowica), dbać o sprężarkę (nie wyłączać gwałtownie silnika po ostrej jeździe), dbać o skrzynię i dyfer (wymienić olej raz na jakiś czas), pilnować blacharki (niestety auta te upodobała sobie ´ruda zaraza´...)

On - zużycie paliwa dla silnika 524 td 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E28 Sedan