Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

lucek, 11 lat temu
Silnik 2.0 520i 150KM 110kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 196 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.0 520i 150KM 110kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : te auto ma dusze...
5,0
Całokształt
Czasami stojąc przed garażem patrze i nie moge uwierzyć że samochód ten jest z drugiej połowy lat 90-tych i co mnie tknęło żeby coś takiego kupić. Mam 23 lata i jest to już mój czwarty samochód z czego najstarszy. I nie świadczy to o tym że jest kryzys i oszczedzam, ale po prostu wcześniej nie mogłem doszukać się w moich samochodach czegoś co trzymałoby mnie przy nich ,jakiejś cechy gdy w momencie sprzedaży byłoby mi smutno i że bedzie mi tego brakować .Ten kto czyta tę opinie zapewne ma lub chce odbyć przygode z BMW E39. Odnalazłem siebie w momencie pierwszej przejażdżki i obcowaniem samochodem wyposażonym w TYLNY NAPĘD! To uczucie gdy przednie koła są skupione tylko na skręcaniu a tylne na napedzaniu pojazdu stawia cię w zupełnie innych realiach. Model E39 jest również swietnie wyważonym pojazdem dzięki czemu precyzja prowadzenia robi z tego samochodu pożeracza kilometrów , chce się poprostu jeździć tym samochodem, nie męczy nie wyprowadza z równowagi wszystko działa w pełnej charmonii i współpracuje z kierowcą . E39 jest jak uszyty garnitur na zamówienie pasuje praktycznie do każdego . Wybór silników i wyposażenia jakie było dostepne w tamtym czasie sprawia że każdy znajdzie coś dla siebie. Lecz nadeszły już te czasy gdy ten model niestety jest już stary i egzemplarzy \"doświadczonych\" na naszym rynku jest zdecydowana większosć i dlatego dla ludzi którzy myślą o zakupie tego samochodu powiem że to zalezy z jakim nastawieniem podchodzimy do tego typu aut , bo jeśli oczekujemy od samochodu za 15 tyś zł. książki serwisowej , pierwszego właściciela , bezwypadkowości i 100 tyś przebiegu to niestety zapraszam do Skody Fabii pana Zbigniewa z garażu obok . Limuzyna taka jak E39 z założenia była sprzetem do pokonywania ogromnych odległości przedstawicieli firmowych lub biznesmenów i 200 tyś km. to te samochody robiły już w przeciągu pierwszych trzech lat użytkowania. Dzisiaj już nie sa tak intensywnie eksploatowane ale nadal są to samochody rodzinne i przebiegi rzedu pół miliona to w sumie całkiem normalna rzecz, a co za tym idzie użytkowanie takiego samochodu staje sie kosztowne bo zaczyna się wszystko \"sypać\" a szczególnie w silnikach wysokopreżnych (czyt.diesla) gdzie jest cała masa zaawansowanej elektroniki, układów common rail, turbosprężarek i wiele wiele innych rzeczy które po zakupie auta mogą ulec awarii i wtedy koszty naprawy mogą zrównać się z kosztem zakupu używanego pojazdu. Nie mówie że BMW ma złe diesle wręcz przeciwnie ich jednoostki wysokopreżne są jednymi z najlepszych na swiecie lecz czasami nawet najlepsze rzeczy ulegną zużyciu. To też zadecydowało u mnie o zakupie modelu 520i ponieważ silniki benzynowe może palą więcej ale kosztami napraw i serwisu są dużo tańsze od teraźniejszych wysokoprężnych . Nie zanudzając więcej ujme to tak: jesteś młody ,lubisz wygode ,masz na benzyne , masz na cześci...kup! bo później może byc juz za późno.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zapewne każdy fan BMW zna tą jednostkę napędową . można się o niej wypowiadać jako motor bardzo żywotny. Napędzany jest łańcuchem rozrządu . Fajny dźwięk przy wyższych obrotach ,żadna inna 2-litrówka a tym bardziej czterocylindrowa nie ma podejścia jeśli chodzi o wrażenia akustyczne. W tej karoserii osiągi przeciętne lecz zawalidrogą nie będziemy. Tani w naprawie , rzekłbym że to najpewniejszy silnik w tym aucie z tego rocznika ponieważ ze względu na braki w dynamice nie był ekstremalnie eksploatowany . W moim nie wiem czy przebieg autentyczny, w tak starym aucie już mnie to po prostu nie interesuje .Jak się rozpadnie to trzasne drzwiami i pójde na Taxi.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra skrzynia, trudno jej cokolwiek zarzucić. Przełożenia maja swój tor nawet po tylu latach nie czuć zmęczenia materiału.
5,0
Układ jezdny
No tu to ten samochód ma się czym pochwalić . Tak duża limuzyna powala lekkością prowadzenia i manewrowania że nawet gdy jedziemy samochodami z 2012 roku dobrej klasy zaczynamy czuć niedosyt jeśli chodzi o precyzje i wrażenia z pokonywania zakretów. Naprawde wybieranie zakretów, dziur i kolein przez ten bawarski kawał niemieckiej stali powoduje nieschodzący uśmiech na naszej twarzy i ciągłej chęci na więcej :)To nie mit że precyzja prowadzenia w BMW jest jedna z najlepszych , to prawda i sam się o tym przekonałem. Hamulce bardzo sprawne.
Komfort
4,0
Widoczność
poczatkujący kierowcy jak mają jechać tym autem to dzień przed są chorzy. I wszystko jest w porządku jeśli mamy wersje touring z czujnikami parkowania , bo zawsze przy parkowaniu możemy okreslić dystans. mój to sedan bez czujników i z przyciemnionymi szybami...:)Ja się tam już przyzwycziłem , chociaż szyby mają normalny rozmiar i moim zdaniem to kwestia przyzwyczajenia lub małe treningi na osiedlu i powinniśmy dojść do wprawy.
5,0
Ergonomia
Wzór do naśladowania . Nawet w nowej F10 czuć te podobieństwo i naśladownictwo modelu E39 ponieważ deska jest wykonana z bardzo dorej jakości tworzyw które bez znaczenia na wiek ,przebieg kolor czy cholera wie co jeszcze, zachowuje się jakby samochód wyjechał wczoraj z fabryki i to jest właśnie pięta achillesowa potencjalnych kupców tego modelu ponieważ często przebieg i stan pojadu weryfikuje się zwracając uwage na zużycie poszczególnych elementów wnętrza ,ja sam tak zawsze robie ,a z tym samochodem miałem problem bo po wysprzątaniu i odkurzeniu wnętrze wygląda jak nowe,żadnych odłażących listew czy łuszczących się tworzyw...normalnie magia:) Podłokietnik w każdej jest ,klimatyzacja w praktycznie 95% E39 dostępna, fotele nawet standardowe wygodne, el. szyby, komputer pokładowy, ja mam jeszcze szyberdach i grzane fotele i co najważniejsze wszystko działa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
zaleta E39 jest również ogrzewanie i ogólna wentylacja przestrzeni pasażerskiej . Nie mam mowy o zaparowanych szybach czy problemem z niedogrzaną kabiną w zime . Apropos zimy, tak szybko nagrzewającego się auta w życiu nie miałem , to również magia!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie idealna , zresztą praktycznie osoby wysokie jak i niskie dopasują dla siebie odpowiednią pozycje za kierownicą. Fotele z tzw. \"kołyską\" docenią nawet najbardziej wybredni. Cztery osoby podróżują w bardzo komfortowych warunkach , bagażnik w sedanie jest ustawny i nawet dosyć głęboki , zawiasy nie wnikają do środka, w mojej wersji nie da się złożyć tylnej kanapy co ma swoje plusy i minusy jak to że nie można przewieśc nic dłuższego a z drugiej strony karoseria jest lepiej wyciszona i usztywniona , dla mnie już po fakcie.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre w sumie najlepsze jakie miałem dotychczas w swoich samochodach, Przy predkościach autostradowych praktycznie każdych panuje niczym nie zmącona cisza. Zresztą to był jeden z powodów zakupu tego pojazdu , lubie spokój i cisze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam LPG ponieważ uważam że jest ona tu nie potrzebna. Jestem spokojnym kierowca i na trasie średnio auto pochłania ok,8,5 l bezołowiowej, w mieście srednio 10,5l.
3,0
Stosunek jakość/cena
płacisz za wreżenia z jazdy, jakość i osiągi. Auto gratis ;-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
świecący się błąd airbag to chyba te auto ma wpisane w geny. Po zakupie samochodu zrobiłem mu mały serwis ze względu na to ze części akurat do tego samochodu są tanie kupiłem: termostat,pompe wody ,nowy olej, nowy płyn chłodniczy,wszystkie filtry, dwa paski wielorowkowe. To był taki standardowy wkład ponieważ nie chciałem mieć nieprzyjemnosci związanych z przegrzewaniem silnika co jest dosyć częstym gościem w BMW z rąk bezinteresownego poprzedniego właściciela.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, taki niemiecki czołg lat 90-tych .

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 520i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,50 zł
11,0
l/100km
12,6
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Sedan