Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4775 mm
Długość z hakiem holowniczym 4802 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1800 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi 2830 mm
Rozstaw kół - przód 1512 mm
Rozstaw kół - tył 1526 mm
Zwis przedni 861 mm
Zwis tylny 1084 mm
Prześwit 135 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 984 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 962 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1442 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1420 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1472 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1487 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1525 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Adrian
Sedan 2.5 523i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E39
Auto kupiłem rok temu, jest bardzo wygodne i wystarczająco dynamiczne jak na razie. Silnik naprawdę godny polecenia, świetnie współpracuje z instalacją gazową - koszt jakieś 3,5k, ale dość szybko się zwraca. Przez rok zrobiłem jakieś 30 tysięcy kilometrów, części do tanich nie należą, musiałem wymienić prawie całe przednie zawieszenie, hamulce komplet, chociaż teraz mam spokój na kilka lat (przynajmniej taką mam nadzieję). Silnik w zasadzie bezawaryjny i prosty w budowie, polecam jednak nie żałować na dobry olej i wymieniać co 10 tysięcy km. Auto raczej nie pasuje do typowych dresiarzy, trochę za ciężkie do driftu pod tesco, ale ogólnie można poszaleć. Moim zdaniem, jedno z najlepszych samochodów jakie kiedykolwiek zostały wyprodukowane, konstruktorzy wykazali się dokładnością i porządnymi materiałami, dzięki czemu nawet po 21 latach nie trzeszczą plastiki w środku, co obecnie się dość często zdarza w samochodach, które mają mniej niż 10 lat. Jeśli trafimy na zadbany egzemplarz (niestety co raz trudniej) to z pewnością przekonamy się do tej marki :)
4,7
~Bartosz
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
Decydujac sie na ten model 3 lata temu, spelnilem moje marzenie z dziecinstwa, gdy jako 8 letni chlopak dostalem zabawke samochodzik model e39 na urodziny. Wtedy tak mnie urzekla, ze gdy tylko nauczylem sie podstaw mechaniki samochodowej i poczulem stabilizacje finansowa, postanowilem spelnic moje marzenie. I tak po 3 miesiacach poszukiwan znalazlem moj ideal. Zadbany 520i, ktory w zachodzacym wiosennym sloncu czekal na mnie w umowionym miejscu na ogledziny... ten samochod, albo sie kocha, albo nienawidzi. Mnie zdecydowanie urzekl juz wtedy gdy mialem 8 lat...
4,2
~Dominik P.
Sedan 3.0 530d 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
Auto godne polecenia. O wiele bardziej przestronne niż seria 3, ale nie jest taką krową jak seria 7, zatem sprawdzi się także w mieście. Niestety znalezienie zadbanego egzemplarza graniczy z cudem. O wiele lepiej jest kupić tańszy samochód z kilkoma usterkami i doprowadzić go do nienagannego stanu samodzielnie. Porady dla kupujących: 1) warto przed zakupem wykupić przegląd w ASO (koszt 500-1000zł w zależności od salonu). Lista usterek zawsze stanowi niepodważalny argument przy negocjacji ceny; 2) należy mieć świadomość, że do tego auta niektóre części po prostu TRZEBA kupować oryginalne; 3) są podzespoły, które należy wymienić profilaktycznie, by cieszyć się spokojem. Z takim podejściem można później tylko tankować i jeździć - choćby i do Chorwacji, bo tam dojechałem swoją 530d w zeszłym roku. I wróciłem. Bez lawety!
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Sedan
9,6 – 14,3
l/100 km
6,9 – 8,7
l/100 km
9,8 – 16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Sedan 2.5 525i 192KM 141kW
BMW Seria 5 E39
Tą wersją zrobiłem jakieś 40000 kilometrów. Przemieszczam się głównie na dłuższych trasach, autostradach, ekspresówkach i drogach krajowych. Unikam miasta i korków, ponieważ 2.5 litra w manualu się do tego nie nadaje. Jak przystało na szesciocylindrówki, potrafią zaskoczyć zarówno od strony minimalnego jak i maksymalnego spalania. Komputer pokładowy w wersji po liftingu nie przekłamuje wskazań vs. rzeczywistość, także wyniki są następujące: Małe miasta bez korków (Niemcy i niemiecka płynność jazdy) 9.5 - 10.5; Większe miasta (Łódź / Warszawa) w przypadku np. Łodzi niemalże przez cały czas samochód stoi na czerwonym świetle także 14 - nawet 19 litrów da się wykręcić; Mocno zakorkowana Warszawa 13.5 - 14.5 i ciężko zejść mimo hamowania silnikiem i delikatnego ruszania.. Na trasach jest niebo lepiej, tak jak: wleczenie się 80 - 90 na godzinę po drogach krajowych i wojewódzkich 6.5 - 7.5 Spalanie średnie na drogach szybkiego ruchu: 100 - 110 = 7.0 120 = 7.5 130 - 140 = 8.0 - 8.5 litra 150 9 litrów 160 10.5 160 - 180 ~12 litrów 180 - 200 - spokojnie 14 litrów na setkę, natomiast ciężko utrzymać taką prędkość w dzisiejszych czasach na autostradach, nawet w Niemczech. Ogólnie po tankowaniu po 500 kilometrach tras zazwyczaj BMW ląduje na 8.2 - 8.7 litrach. W zimę zawsze wychodzi podobnie ponieważ m54b25 błyskawicznie się nagrzewa. Klima nie robi wielkiej różnicy może max 0.5 litra przy ostatnich upałach. Najdłuższa trasa 1200km średnio 7. 7 litra z umiarkowaną prędkością autostradową i sporadyczną przygazówką do 200kmh. Podsumowanie: polecam na trasy, do miasta kompletnie odpada... Wersja sedan w pięciobiegowym manualu.
11,8
Sedan 3.5 535i 245KM 180kW
BMW Seria 5 E39
Jak na taką moc, masę, automat nie można narzekać. Dźwięk V8 jest tu wart każdej złotówki. Dodatkowo jeżeli nie musisz być zawsze pierwszy spod świateł to spalanie też nie jest tragedią. W stolicy wygląda to tak. Jazda nocą, główne arterie, zielona fala to można celować w okolice 14l ale to bez sensu. Godziny szczyty, przejazd z Arkadii na Górny Mokotów (9km w 70 min) - 20,8l. Nie bawiłem się w deptanie od świateł do świateł bo nie do tego została stworzona ta wersja. Dynamiczna jazda po mieście to okolice tak czy siak 17-18l. Jazda w trasie to zupełnie inna bajka. Zmulanie do 90-100km/h na słynnej DK 2 na wschód od Warszawy, bez korków po drodze można celować w okolicy 9l ale męczy się i człowiek i samochód. Bardzo długie przełożenia i spory zapas mocy spokojnie pozwalają śmigać (na autobahnach i S-kach) w okolicach 170-180 do tych 12-13l co uważam za spoko wynik. Jak na taką wygodę i masę myślałem, że będzie palić więcej więc jak dla mnie jest więcej niż ok.
10,6
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
Wyniki z tankowania, nie z komputera. Przy tym silniku w automacie auto jedzie fajnie, ale nie jest szybkie, przyspieszenie do setki pozostawia trochę do życzenia. Na dynamice zyskuje na wysokich obrotach, gdy załączy się Vanos. Pali dużo, nawet bardzo, w połączeniu z automatem to jest najmniej ekonomiczny silnik w stosunku do osiągów w E39. Unikam korków, na autostradzie zazwyczaj jadę w przedziale 140-160, bo jest najwygodniej. Gdyby nie to że trafił mi się całkiem fajny egzemplarz od kuzyna, to wolałbym choćby 523i a najlepiej 528, bo spalanie jest niewiele większe, a myślę że momentami mniejsze (dużo więcej momentu przy niższych obrotach). Auto w warunkach zimowych zanim nagrzeje potężny blok silnika to leje paliwo w chorych ilościach, wtedy komputer śmiało pokazuje 18, 19 litrów, bez kręcenia go oczywiście (bo zimny!).

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 56
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
17 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 53
3,0
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Witam,nie polecam DT Gaz System z Lublina gdyż męczę się z pracownikami i instalacją już od ponad roku i nie mogą fachowo ustawić normalnej pracy silnika na gazie,na biegu jałowym samochód szarpie i gaśnie przy np.dojezdzie do skrzyżowania,zmieniane i czyszczone były szyny itp.Samochód na benzynie pracuje znakomicie;byłem u fachowców,którzy nie mają nic do zarzucenia do...
3,0
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Witam,założyłem instalację gazową w Lublinie na ul.Lubartowskiej około 1.5 roku temu i od tamtej pory nie było miesiąca abym nie był tam 2-3 razy na miesiąc;na początku samochód palił mi w mieście 18-20 litrów gazu.Po regulacji doszedł do normy do 14litrów,ale zaczęły się problemy z gaśnięciem silnika na gazie,na benzynie jest ok.Psychicznie już nie mam nerwów do tych...
5,0
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
instalacja z górnej półki ,sprawdziła się bardzo dobrze,montaż estetyczny i profesjonalny co można potwierdzić na każdej stacji diagnostycznej .czytając inne opinie odnoszę wrażenie że ktoś chce oczernić tego człowieka i mu zaszkodzić (może to konkurencyjne warsztaty montujące lpg w okolicy?) polecam ten warsztat!!!!!
BMW Seria 5 E39 Sedan