Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4775 mm
Długość z hakiem holowniczym 4802 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1800 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi 2830 mm
Rozstaw kół - przód 1512 mm
Rozstaw kół - tył 1526 mm
Zwis przedni 861 mm
Zwis tylny 1084 mm
Prześwit 135 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 984 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 962 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1442 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1420 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1472 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1487 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1525 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Piotrek
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
BMW Seria 5 E39
Kupiłem trochę przypadkowo, szukałem jakiegoś youngtimera w idealnym stanie... Już po przejechaniu pierwszych kilometrów byłem oczarowany! Szczena mi opadła, jak tym się jeżdzi! Komfort podróżowania, prowadzenie, zawieszeniem silnik...miód na serce! Mam duże porównanie do współczesnych aut i powiem wam, że ciężko o taką jakość w nowym, obecnie produkowanym aucie. Fakt, mój ma mały przebieg, a i pakiet starowy w dość pokaźnej kwocie zainewstowany, ale nie żałuję nawet jednej złotówki wydanej na E39. Kupując ponad 20-to letnie auto, trzeba się liczyć z wydatkami i to bez względu na przebieg. Po tylu latach będą wymagały wymiany jakieś gumy, plastiki...i to większość! U mnie nowe min. uszczelki drzwi, uszczelki silnika(komplet), przewody wspomagania i kupa różnej maści innych pierdół...plus standardowo płytka ABS oraz maglownica, a także odma (to chyba standardowe naprawy E39). Dziś to BMW zaczyna już etap auta kultowego, więc musi wymagać nieco dbałości! Za to coraz więcej osób z zazdrością patrzy na ładną 5-tkę. W CPNie, na parkingu...podchodzą, pytają, opowiadają swoją historię zawiązaną z autem - wszystko oczywiście z sentymentem i wyczuwalną nutką zazdrości lub żalu, że sprzedali. To auto przypomniało mi z jaką jakością wiąże się motoryzacja końca XX w. Szkoda, że obecnie przemysł samochodowy to tylko ilość i rachunek ekonomiczny, a takich aut jak E39 już nie ma i nie będzie! Przeważa oponia, iż to ostatnia prawdziwa 5-tka BMW :) Zaskoczyła mnie pozytywnie dostęność części zamiennych - wszystko jest do kupienia i odnoszę wrażenie w cenie niższej niż do obecnie produkowanych aut. Cóż...ja w tej starej 5-tce zakochałem się i jadąc gdzieś wybieram właśnie ten samochód, choć mam możliwość wsiąść we współczesny pojazd. Auto, ze względu na wiek, będzie zapewne wymagło stałej opieki, ale zapewnia, iż odwdzięczy się cudownymi wrażeniami podczas eksploatacji.
4,6
~Jakub
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
Auto idealne dla osób ceniących sobie wysoki komfort, osiągi, pewne prowadzenie i nie straszne im "stare babcie" w postaci 20 letniego BMW. Jeśli trafisz na zadbany egzemplarz na pewno będziesz z niego zadowolony. Większość ma bogate wyposażenie co docenimy z czasem. Warto szukać oferty w przedziale cenowym między 15 a 20 tysięcy. Silnik nie do zajechania i idealnie sprawuje się z LPG, a przy spalaniu na poziomie 11 litrów gazu przekłada się na tanie, szybkie i wygodne przemieszczanie się z punktu A do B. E39 jest godne uwagi i z całego serca polecam !
4,8
~Adrian
Sedan 2.5 523i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E39
Auto kupiłem rok temu, jest bardzo wygodne i wystarczająco dynamiczne jak na razie. Silnik naprawdę godny polecenia, świetnie współpracuje z instalacją gazową - koszt jakieś 3,5k, ale dość szybko się zwraca. Przez rok zrobiłem jakieś 30 tysięcy kilometrów, części do tanich nie należą, musiałem wymienić prawie całe przednie zawieszenie, hamulce komplet, chociaż teraz mam spokój na kilka lat (przynajmniej taką mam nadzieję). Silnik w zasadzie bezawaryjny i prosty w budowie, polecam jednak nie żałować na dobry olej i wymieniać co 10 tysięcy km. Auto raczej nie pasuje do typowych dresiarzy, trochę za ciężkie do driftu pod tesco, ale ogólnie można poszaleć. Moim zdaniem, jedno z najlepszych samochodów jakie kiedykolwiek zostały wyprodukowane, konstruktorzy wykazali się dokładnością i porządnymi materiałami, dzięki czemu nawet po 21 latach nie trzeszczą plastiki w środku, co obecnie się dość często zdarza w samochodach, które mają mniej niż 10 lat. Jeśli trafimy na zadbany egzemplarz (niestety co raz trudniej) to z pewnością przekonamy się do tej marki :)
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Sedan
9,6 – 14,4
l/100 km
6,9 – 8,7
l/100 km
11,5 – 16,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
Posiadam Beemeczkę już drugi rok no i trzeba dbać o ten gaz bo rozregulowany potrafi żreć wiele więcej ale jak jest wyregulowany bajeczka to ze spalaniem da radę zejść na 9L/100km średnio. Na prawdę jazda dziadkowa jeszcze mniej. Chyba że ktoś lubi przycisnąć, no tutaj aż tak bardzo nie ma czym ale jeśli mimo to ktoś butuje to autko potrafi zjeść dużo. Niestety trzeba się spodziewać że silnik niestety będzie trochę zajechany, ja niestety tak trafiłem no ale cóż, tak się zdarza. Szczerze to jeśli miałbym wybrać sobie auto na kolejne to byłoby to być może BMW E39 z 3.0 :)
10,3
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
Posiadam Beemeczkę już drugi rok no i trzeba dbać o ten gaz bo rozregulowany potrafi żreć wiele więcej ale jak jest wyregulowany bajeczka to ze spalaniem da radę zejść na 9L/100km średnio. Na prawdę jazda dziadkowa jeszcze mniej. Chyba że ktoś lubi przycisnąć, no tutaj aż tak bardzo nie ma czym ale jeśli mimo to ktoś butuje to autko potrafi zjeść dużo. Niestety trzeba się spodziewać że silnik niestety będzie trochę zajechany, ja niestety tak trafiłem no ale cóż, tak się zdarza. Szczerze to jeśli miałbym wybrać sobie auto na kolejne to byłoby to być może BMW E39 z 3.0 :)
13,3
Sedan 2.5 525i 192KM 141kW
BMW Seria 5 E39
U mnie wygląda to tak... Automat LPG prins, na trasie przy 140, 150km/h potrafi spalić 10, 11litrów a po mieście 16 litrów. Ogólnie w kółko komina zawsze liczę te 15 litrów LPG. Jak idzie cały czas piz.a i non stop do czerwonego to spokojnie powyżej 20 litrów zje, ale trasa jest bajka, poł Polski autostradą 150, 170 a nawet w porywach do 200 na blacie, wyprzedzania, hamowania a tu ponad 400km na 54 litrach LPG i w tym jeszcze z godzina w korkach w Łodzi na finiszu. Ja polecam i jestem zadowolony.

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 59
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 30
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
18 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 54
5,0
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 335 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Polecam instalacje gazową firmy STAG, sprawuje się świetnie, brak odczuć spadku mocy, średnie spalanie auta nawet z ciężką nogą jest na poziomie 12l, bez problemu można zejść do 10l/100km. Oczywiście wszystko zależy od serwisowania,wystrojenia i podzespołów instalacji. W moim przypadku koszt założenia wynosił 3900zł. Wszystko pod maską tak ukryte, że na pierwszy rzut oka jej...
3,0
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Witam,nie polecam DT Gaz System z Lublina gdyż męczę się z pracownikami i instalacją już od ponad roku i nie mogą fachowo ustawić normalnej pracy silnika na gazie,na biegu jałowym samochód szarpie i gaśnie przy np.dojezdzie do skrzyżowania,zmieniane i czyszczone były szyny itp.Samochód na benzynie pracuje znakomicie;byłem u fachowców,którzy nie mają nic do zarzucenia do...
3,0
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Witam,założyłem instalację gazową w Lublinie na ul.Lubartowskiej około 1.5 roku temu i od tamtej pory nie było miesiąca abym nie był tam 2-3 razy na miesiąc;na początku samochód palił mi w mieście 18-20 litrów gazu.Po regulacji doszedł do normy do 14litrów,ale zaczęły się problemy z gaśnięciem silnika na gazie,na benzynie jest ok.Psychicznie już nie mam nerwów do tych...
BMW Seria 5 E39 Sedan