Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 E39 Sedan

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4775 mm
Długość z hakiem holowniczym 4802 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1800 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi 2830 mm
Rozstaw kół - przód 1512 mm
Rozstaw kół - tył 1526 mm
Zwis przedni 861 mm
Zwis tylny 1084 mm
Prześwit 135 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 984 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 962 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1442 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1420 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1472 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1487 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1525 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg

Oceny BMW Seria 5 E39 Sedan

Liczba ocen: 484
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,7
~Bartosz
Sedan 520i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
Decydujac sie na ten model 3 lata temu, spelnilem moje marzenie z dziecinstwa, gdy jako 8 letni chlopak dostalem zabawke samochodzik model e39 na urodziny. Wtedy tak mnie urzekla, ze gdy tylko nauczylem sie podstaw mechaniki samochodowej i poczulem stabilizacje finansowa, postanowilem spelnic moje marzenie. I tak po 3 miesiacach poszukiwan znalazlem moj ideal. Zadbany 520i, ktory w zachodzacym wiosennym sloncu czekal na mnie w umowionym miejscu na ogledziny... ten samochod, albo sie kocha, albo nienawidzi. Mnie zdecydowanie urzekl juz wtedy gdy mialem 8 lat...
4,2
~Dominik P.
Sedan 530d 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
Auto godne polecenia. O wiele bardziej przestronne niż seria 3, ale nie jest taką krową jak seria 7, zatem sprawdzi się także w mieście. Niestety znalezienie zadbanego egzemplarza graniczy z cudem. O wiele lepiej jest kupić tańszy samochód z kilkoma usterkami i doprowadzić go do nienagannego stanu samodzielnie. Porady dla kupujących: 1) warto przed zakupem wykupić przegląd w ASO (koszt 500-1000zł w zależności od salonu). Lista usterek zawsze stanowi niepodważalny argument przy negocjacji ceny; 2) należy mieć świadomość, że do tego auta niektóre części po prostu TRZEBA kupować oryginalne; 3) są podzespoły, które należy wymienić profilaktycznie, by cieszyć się spokojem. Z takim podejściem można później tylko tankować i jeździć - choćby i do Chorwacji, bo tam dojechałem swoją 530d w zeszłym roku. I wróciłem. Bez lawety!
4,4
~Paweł
Sedan 530d 184KM 135kW
BMW Seria 5 E39
Daję z pełnym sumieniem 5 gwiadek. Przez okres 5 lat użytkowania tej bawarskiej limuzyny poznałem jej wady i alety, w zasadzie większość jej zalet: układ kierwniczy, prowadzenie komfort (nie za twardo nie za miękko) no po prostu super. Jakość wykończenia wnętrza i zastosowanych materiałów perfekt. Oczywiście jest to zaletą ale też i wada ponieważ trwałość materiałów jest duża i często ciężko na pierwszy rzut oka ocenić przebieg auta , co często wykorzystują handlarze:( Oczywiście są tkże wady: aluminiowe zawieszenie, które średnio znosi stan polskich dróg, odmawia posłuszeństwa osprzęt silnika, koło pasowe i wentyaltor chłodnicy klimatyzacji ale o tym poniżej.

Raporty spalania BMW Seria 5 E39 Sedan

Liczba raportów: 775
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Sedan
9,6 – 14,3
l/100 km
7,0 – 8,7
l/100 km
9,8 – 16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Sedan 535i 245KM 180kW
BMW Seria 5 E39
Jak na taką moc, masę, automat nie można narzekać. Dźwięk V8 jest tu wart każdej złotówki. Dodatkowo jeżeli nie musisz być zawsze pierwszy spod świateł to spalanie też nie jest tragedią. W stolicy wygląda to tak. Jazda nocą, główne arterie, zielona fala to można celować w okolice 14l ale to bez sensu. Godziny szczyty, przejazd z Arkadii na Górny Mokotów (9km w 70 min) - 20,8l. Nie bawiłem się w deptanie od świateł do świateł bo nie do tego została stworzona ta wersja. Dynamiczna jazda po mieście to okolice tak czy siak 17-18l. Jazda w trasie to zupełnie inna bajka. Zmulanie do 90-100km/h na słynnej DK 2 na wschód od Warszawy, bez korków po drodze można celować w okolicy 9l ale męczy się i człowiek i samochód. Bardzo długie przełożenia i spory zapas mocy spokojnie pozwalają śmigać (na autobahnach i S-kach) w okolicach 170-180 do tych 12-13l co uważam za spoko wynik. Jak na taką wygodę i masę myślałem, że będzie palić więcej więc jak dla mnie jest więcej niż ok.
10,6
Sedan 520i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
Wyniki z tankowania, nie z komputera. Przy tym silniku w automacie auto jedzie fajnie, ale nie jest szybkie, przyspieszenie do setki pozostawia trochę do życzenia. Na dynamice zyskuje na wysokich obrotach, gdy załączy się Vanos. Pali dużo, nawet bardzo, w połączeniu z automatem to jest najmniej ekonomiczny silnik w stosunku do osiągów w E39. Unikam korków, na autostradzie zazwyczaj jadę w przedziale 140-160, bo jest najwygodniej. Gdyby nie to że trafił mi się całkiem fajny egzemplarz od kuzyna, to wolałbym choćby 523i a najlepiej 528, bo spalanie jest niewiele większe, a myślę że momentami mniejsze (dużo więcej momentu przy niższych obrotach). Auto w warunkach zimowych zanim nagrzeje potężny blok silnika to leje paliwo w chorych ilościach, wtedy komputer śmiało pokazuje 18, 19 litrów, bez kręcenia go oczywiście (bo zimny!).
8,6
Sedan 525 tds 143KM 105kW
BMW Seria 5 E39
Auto bardzo komfortowe i dobrze wyposażone jak na swój wiek, sensor zmierzchu, czujnik deszczu, klimatronik dwustrefowy, xenonon, tempomat i wiele innych rzeczy jakich nie ma 1/5 nowych aut, co BMW miało już w 1996r. BMW swoje waży co przekłada się na spalanie w granicach 8/9l na to kilometrów jeżdżąc wokół komina bez korków. E39 stworzone jest do długich tras. Auto bezawaryjne przejechałem już 40 tys km i póki co zużyciu uległa pompa wody (koszt oryginalnej to 180zl), łącznik stabilizatora 70zl poza tym zmieniam oleje i filtry. Auto godne polecenia.

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 56
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
17 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 51
3,0
Sedan 520i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Witam,nie polecam DT Gaz System z Lublina gdyż męczę się z pracownikami i instalacją już od ponad roku i nie mogą fachowo ustawić normalnej pracy silnika na gazie,na biegu jałowym samochód szarpie i gaśnie przy np.dojezdzie do skrzyżowania,zmieniane i czyszczone były szyny itp.Samochód na benzynie pracuje znakomicie;byłem u fachowców,którzy nie mają nic do zarzucenia do...
3,0
Sedan 520i 150KM 110kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Witam,założyłem instalację gazową w Lublinie na ul.Lubartowskiej około 1.5 roku temu i od tamtej pory nie było miesiąca abym nie był tam 2-3 razy na miesiąc;na początku samochód palił mi w mieście 18-20 litrów gazu.Po regulacji doszedł do normy do 14litrów,ale zaczęły się problemy z gaśnięciem silnika na gazie,na benzynie jest ok.Psychicznie już nie mam nerwów do tych...
5,0
Sedan 528i 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 340 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D montowana przy przebiegu ponad 270 tys,km. Silnik przed montażem przeszedł remont. Instalacja pracuje od momentu montażu bez zarzutu. Moc została jak była, auto wcale nie straciło na dynamice. Spalanie w granicach 10-12l/100km w zależności od warunków.
BMW Seria 5 E39 Sedan