Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

Klemens KLirlicht, 6 lat temu
Silnik 2.0 520i 150KM 110kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 192 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.0 520i 150KM 110kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,92
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niby mały jak na takie auto a daje radę
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : elektro zawory ogrzewania i i tylna szyba jedna przestała się otwierać
5,0
Całokształt
Cudowne auto pod prawie każdym względem. Sylwetka nawet dziś może się podobać. Najmocniejsza stroną auto jest zawieszenie czyli komfort i pewne prowadzenie. Blacharka na ogól jest zdrowa blachy dobrze zabezpieczona. Jaj naj większym problemem tego auto to bardzo duże przebiegi i co za tym idzie powypadkowość i pech tego auta do ludzi których po prostu nie stać na auto klasy premium którzy oszczędzali na serwisie bo na paliwie się nie dało i są tego efekty. Kupić e39 z gazem to proszenie się o kłopoty. Słyszałem różne opinie że 2.0 pali tyle samo co 2.5 2.8 i ja się z tym nie zgodzę miałem 2.8 możne przy oszczędnej jeździe w trasie palą bardzo podobnie ale jak zacznie się jazda po mieście lub kręcenie po obrotach to 2.0 jest dużo oszczędniejsze bo mi średnio pali 11.5 a 2.8 też w manualnu średnio paliło 14.5 ale nie ma co ukrywać zrywniejsze też było za to. Ja polecam e39 jak stać cię na nie i na serwis bo w innym wypadku cała frajda posiadania bmw nie ma sensu
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest spoko 2.0 150 km jakoś już rozsądnie jedzie jedyny niedosyt to na niskich obrotach jest trochę mulasty. Dźwięk tej jest ok ale brakuje mu trochę bulgotania vki jest to tylko rzędowa szóstka.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest prawie idealna jest naprawdę dobrze dobrana do mocy silnika i idealnie dobrane przełożenia choć są też wady czasami nie jest całkowicie idealna biegi wchodzą z lekkim oporem i tylko jak zakręci się silnikiem pod odcinkę głównie 2 i 4 bieg.
5,0
Układ jezdny
To zawieszenie streszczę jednym słowem MISTRZOSTWO to połączenie komfortu bardzo pewnego prowadzenia nie ma mowy o myszkowaniu czy jakimś nieprzewidzianym zaskoczeniu , na początku myślałem że jest za miękkie ale to takie wrażenie mija jak ostro wiedziemy w zakręt a tu pełna trakcja i nawet za specjalnie się nie pochyla.
Komfort
5,0
Widoczność
Czuć że to stary model konstrukcyjnie z wszystkich stron widać perfekcyjnie no może ciut słabiej trochę widać tylną szybą ale ale od czego są lusterka
5,0
Ergonomia
Jest tu wszystko jak się należy obsługa intuicyjna wszystko pod ręką czuć że BMW się przyłożyło.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa silnik , nie wiem jak tam z klimom ja jej nie posiadam ale latem dało się wytrzymać szyber plus nawiew w trasie się sprawdza . Mam srebrny kolor może dzięki temu jest łatwiej. Najciekawszym rozwiązaniem jest nawiew na środku deski można ustawić temperaturę ciepły nawiew czy zimny niezależnie jak ustawione jest ogrzewanie pozostałe .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na klasę auta to mi się wydaje że jest bardzo dobrze audi a6 c5 ma bardzo podobnie .
5,0
Wyciszenie
Mam wrażenie że czasem jest nawet za cicho .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narosły jakieś mity że Bmw to będziesz miał wydatki według mnie to bzdura może to auto nie jest jakoś mega tanie w serwisowaniu ale drogie też nie jest .Największym minusem tego auta jest to że trafia w ręce dusigroszy jeżdżą aż koła odpadną w takim wypadku jak uzbiera się tego trochę to każde auto będzie tak miało. I według mnie jeździć byle do przodu rabunkowo nic nie poprawiać w tym aucie mija się z sensem to auto daje prawdziwą radość jeżdżąc ale musi być sprawne. Kolejna kwestia te auta mało nie palą . Zawieszenie też da się naprawić w rozsądnych pieniądzach jak na wiek i klasę auta.
4,0
Stosunek jakość/cena
To auto jest cudowne perfekcyjnie dopracowane ale kupić dobre auto jest bardzo ciężko w większości przypadków to studnie bez dna złomy na kołach. Ale jak ktoś poszuka to rozsądną sztukę można kupić od 6000 zł w którą nie trzeba będzie dużo wrzucić wiadomo są i dużo droższe ale stan nie idzie z ceną łatwo można się wtopić i kupić gruza w dużych pieniądzach. A jak ktoś szuka e39 z instalacja lpg to odradzam jest skazany na porażkę to jak wygrać w lotto , jak jest lpg to widać to na pierwszy rzut oka wszystko jest zmęczone po wnętrzu i całokształcie jak tu jest gaz to auto klepie kilometry lepiej od ropniaka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ja jak na razie nie miałem usterek jedynie elektrozawory ogrzewania wymieniłem bo spaliły się i dawało cały czas ful ciepłym nie zależnie od ustawienia temperatury ale to było w miarę tanie kupiłem używkę za 90 zł
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic nie było

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 520i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,50 zł
11,0
l/100km
12,6
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Sedan