Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

Karol, 7 lat temu
Silnik 2.2 520i 170KM 125kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.2 520i 170KM 125kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
3,23
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
3,0
Całokształt
Mimo wielu pozytywnych opinii całokształt auta tej klasy wypada słabo.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik M54B22 to jakieś nieporozumienie. 170 koni to wyciąga z wiatrem i z górki przy czym pobór oleju dorównuje benzynie. Po załączeniu sprężarki klimatyzacji trzeba zapomnieć o wyprzedzaniu. Jeżdze na Valvoline 5W40 i zmiany robię co 10tys, przy czym pomiedzy nimi dolewam około 8 litrów. Bardzo kłopotliwa jest odma, która lubi cieknąć. Pękają króćce od zbiornika płynu chłodzącego w niewidocznych miejscach. Padają czujniki wału, regulatory Vanos-a, cewki zapłonowe. Czasem na zimnym silniku nie odpalają wszystkie cylindry, ale po rozgrzaniu problemu nie ma. Zdarzają się wycieki z węży zbiornika układu kierowniczego. Alternator chłodzony powietrzem z zewnątrz zbiera dużo śmieci i kończy żywot. Z czasem kruszeją rury powietrzne do kolektora. Dostęp do osprzętu nie jest najgorszy, eksploatacyjnie łożyska napinaczy pasków. Bezawaryjny łańcuch rozrządu rekompensuje inne usterki.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia i sprzęgło nie nadają się do tego samochodu. Brakuje 6 biegu dzięki któremu przy jeździe autostradą obroty i spalanie mogłyby być niższe. Bez duszenia pedału gazu nie da się ruszyć z miejsca. Jeśli chodzi o lewarek to czasem ciężko wchodzi "1".
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie i układ kierowniczy na wysokim poziomie. Zawieszenie jest bardzo dobrze zestrojone i pokonuje wiele polskich dróg bez problemu. Jedynie geometrie kół trzeba dość często ustawiać.
Komfort
2,0
Widoczność
Pozycja za kierownicą bardzo uciążliwa, trzeba siedzieć dość nisko żeby zobaczyć cokolwiek powyżej dachu, słupki przednie ograniczają widoczność dosyć niebezpiecznie. Fotele mimo, że są z pół-skóry kubełkowe i podgrzewane po zwykłej jeździe plecy i kręgosłup dają odczuć dyskomfort.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo fajną funkcją jest osobne ustawienie temperatury nawiewu na twarz. Z tyłu wentylacja bardzo słaba.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu miejsca w sam raz i dużo wygodniej niż z przodu. Bardzo pojemny bagażnik.
3,0
Wyciszenie
W autach niższej klasy wyciszenie kabiny jest lepsze, silnika natomiast tutaj dość dobre.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części używanych nie są tak tragiczne, nowe niestety już tak, ale to nikogo nie dziwi w aucie tej klasy. Bardzo drogi jest filtr paliwa jak na zwykłą wymianę eksploatacyjną, reszta ok.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest warte swojej ceny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak nie ciągłe kłopoty z silnikiem, to problem z elektryką.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych na szczęście nie miałem, samochód zawsze dojedzie na warsztat o własnych siłach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.2 520i 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 62

BMW Seria 5 E39 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E39 Sedan