Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

rianadrian1, 3 lata temu
Silnik 2.5 523i 170KM 125kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 306 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 523i 170KM 125kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,14
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zanim kupiłem bmw e39 poruszałem się autem które miało 150 koni więc nie spodziewałem się dużej różnicy a uświadczyłem pozytywne zaskoczenie to auto naprawdę dobrze się odpycha nadmienię, że nie odstaje od Mercedesa W211 3.2 V6 224km mojego szwagra c;
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zdecydowanie figle w tym samochodzie płata elektronika.
4,0
Całokształt
Auto wciąż cieszy oko ponadczasowy wygląd zarówno wewnątrz jak i w środku. Niemniej jednak szukałbym egzemplarzy z dołożonym chociażby przednim zderzakiem mpakietowym ponieważ ten "zwykły" zabiera trochę agresji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnikowi towarzyszą po upływie ponad 20tu lat pewne mankamenty nad którymi warto się pochylić, mianowicie często spotykane wypadanie zapłonu czasami wynikające z nieszczelności w dolocie bądź odmie ale czasem również przyczyny tego można szukać i pakować worek pieniędzy bez skutku. Silnik mocny jeśli chodzi o podwójny vanos mam wrażenie że ma więcej niż 170 koni i ciut więcej nm niż deklarują to niektórzy na stronach z danymi technicznymi.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia przeciąga biegi próbowałem adaptować ją do mojego sposobu jazdy i jest troszkę lepiej natomiast na zimnym silniku można odnieść wrażenie, że skrzyni po prostu nie chce się zmieniać biegu. Jeśli chodzi o popularne stwierdzenie, że skrzynia muli, morduje moc to z tym się akurat nie zgodzę oczywiście wyposażony w manualną skrzynie samochód będzie w tym przypadku szybszy ale wciąż ten silnik z automatyczną skrzynią jest nadal energiczny można bez problemu wyprzedzać tira autobus czy osobówkę bez obaw czy się "wyrobimy".
5,0
Układ jezdny
Jedzie jak po sznurku pod względem tego jak ten samochód się prowadzi to jest zdecydowanie to co kierowca może otrzymać najlepszego w tej cenie. Jakość-cena w tym przypadku maksymalna nota.
3,0
Karoseria
E39 ma niestety wiele miejsc w których jeśli nie ma rdzy oznacza to, że owy egzemplarz był garażowany/dbany. Klapa bagażnika oraz pod nią na listwie. Jeśli chodzi o nadkola u mnie nie zauważyłem pojawiła się tylko na tylnym prawym nadkolu ale tam akurat była jakaś przygoda poza tym pozostałe nadkola bez grama rdzy. Progi jak w każdym aucie w końcu się rumienić.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże auto, duże szyby, świetna widoczność, nie ma problemu z parkowaniem, wszystko widać.
5,0
Ergonomia
Jeśli chodzi o wnętrze tego auta to perfekcja wszystko pod ręką wykonane z trwałych i wysokiej jakości materiałów. Ideał
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimowe dni auto potrafi szybko rozgrzać wnętrze do tego jeśli w opcji mamy podgrzewane fotele z domu do auta można iść bez kurtki i nikt się nie przeziębi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże auto więc i dużo miejsca, duża elastyczność jeśli chodzi o regulacje foteli osoba mająca 170cm znajdzie idealną pozycję tak samo jak osoba 190cm+. Jest to limuzyna więc z tyłu również pasażerowie nie powinni narzekać na komfort podróży, można śmiało jechać w trasę w 5 osób.
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej w tym temacie, idealnie było tylko w wersjach z klejoną podwójną szybą których na rynku aut używanych ze święcą szukać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części do auta już nie są tak drogie jak kiedyś chociaż wciąż jest kilka części za które trzeba zapłacić więcej bmw nie lubi zamienników więc w niektórych przypadkach trzeba dopłacić sporo gotówki. Tak jest w przypadku czujników położenia wałka i wału rozrządu warto wspomnieć, że tu koszty uzależnione są od tego czy mamy pojedynczy vanos czy podwójny jeśli ten pierwszy mamy wówczas w sumie 2 czujniki jeden wałka i jeden wału, jeśli podwójny vanos wtedy mamy dwa czujniki wałka ssący i wydechowy ja miałem tą wątpliwą przyjemność zamawiać w ASO BMW czujnik położenia wałka rozrządu przy zaworze wydechowym i koszt takowego był 500zł reszta czujników to koszt od 300zł podkreślam mówię o oryginalnych VDO Siemens, stanowczo odradzam zamienników w wielu przypadkach nie działają wcale albo tylko przez jakiś niedługi czas. Warto zaznaczyć, że po wymianie takiego czujnika będzie z tym spokój na lata. To samo tyczy się przepływomierza który po latach niestety daje o sobie znać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość/cena w przypadku dobrze wyposażonego bmw e39 jest bardzo dobra, dostajemy auto w którym mamy takie opcje jak podgrzewane przednie siedzenia, el regulowane siedzenia, kierownica, składanie lusterek, fotochromatyczne lusterko wsteczne oraz boczne 4x el szyby klimatyzację dwustrefową, czujniki parkowania sumując to z wyglądem auta które jak dla mnie prezentuje sylwetkę idealną w kategorii limuzyny możemy się cieszyć z posiadania bmw e39.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Największa wada bmw e39 czyli drobiazgi które nie są spowodowane przez wady wrodzone a ząb czasu który dogonił te auta mam na myśli to, że kupując w 2021 roku bmw e39 musimy pamiętać, że jest to auto które ma ponad 20 lat i niestety czasami "zakaszlę" w zimę możemy mieć problem z niemozliwością zamknięcia drzwi ponieważ mechanizm się tam znajdujący potrafi zamarznąć i po prostu nie można tych drzwi zamknąć jest to irytujące ponieważ trzeba na odpalonym silniku poczekać gdy na zewnątrz zimno aż rozmrozi się ten mechanizm i dopiero wtedy można jechać, sposób na to to rozebranie i zabezpieczenie mechanizmu chociażby WD-40. Do tego kolejnym problemem może być brak prądu i wcale nie są potrzebne do tego duże minusowe temperatury a chociażby pozostawienie auta na parę dni, może się to zdarzyć nawet pomimo tego, że zarówno akumulator jak i alternator został wymieniony jedyną opcją to po prostu jeździć nie zostawiać auta na parkingu na parę dni.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżdżę już półtora roku auto ma 306 500km przebiegu poważnej usterki nie uświadczyłem i oby tak zostało. Natomiast daję najwyższą notę ze względu na przebieg auta a jest to benzyna, a silniki benzynowe mogą nie dojechać takich przebiegów. Wiadomo chyba, że silnik zadbany interwały wymian oleju nie były olewane.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 523i 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 523i 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,50 zł
10,8
l/100km
13,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Sedan