Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

Canyonrot528, 15 lat temu
Silnik 2.8 528i 193KM 142kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 202 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo elastyczny i ten dźwięk
4,0
Całokształt
Auto doskonałe - najlepsze jakie miałem do tej pory Dynamiczne, komfortowe, dobrze wyciszone. Na manualnej skrzyni biegów nie za bardzo do miasta... chociaż mnie to nie przeszkadza. Auto bardzo dobrze wykonane - wiadomo że wyszło 12 lat temu i ciężko o zadbany model a o bezwypadkowym nie wspomnę Generalnie za szybkie na Polskie drogi...
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepszy silnik benzynowy jaki może być w tym aucie przed lifingiem czyli do 2000r. Pojemność bez zbędnych pierdół w stylu turbin, kompresorów itd. czyli czysta moc z pojemności dzięki czemu auto "ciągnie" w całym zakresie obrotów bez jakiś "turbo dziur" czy innych niespodzianek. Moment obrotowy wynoszący 280 Nm robi swoje - zapewnia elastyczność na bardzo dobrym poziomie. Silnik uchodzi za "niezniszczalny" tzn. bardzo wytrzymały...
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna - 1,2 za krótka co jest "uciążliwe" w mieście, ale już 3-ka pozwala na bardzo dynamiczną jazdę zapewnia bardzo dobre przyśpieszenie. 5-ty bieg to "automat" na trasie Samochód na tym biegu drze do przodu od 80-do końca
5,0
Układ jezdny
ABS w standardzie wszystkich E-39. Dodać do tego kontrolę trakcji to uzupełnienie doskonałego układu jezdnego.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki bardzo dobrze natomiast do tyłu jest nieco gorzej (mam fabryczną roletę) Nie przeszkadza mi to zbytnio ponieważ auto posiada czujniki parkowania...
5,0
Ergonomia
Na "piątkę" :) Jednym może się podobać, innym nie - kwestia gustu ale moim zdaniem to kawał porządnego auta "pancerniaka" a nie jakiejś "tekturki"
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre - osuszanie przedniej szyby to super sprawa Auto szybko osiąga optymalną temperaturę silnika dzięki czemu już po chwili mamy ciepłe powietrze Funkcja REST gdy zostawimy kogoś w aucie dzięki której może się dogrzać bez kluczyka w stacyjce.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca pod dostatkiem Nie ma sytuacji w stylu podsuwania siedzeń dla nóg pasażerów tylnej kanapy Dwa podłokietniki - wygodnie i przestrzennie
5,0
Wyciszenie
Doskonałe Nawet przy 200km/h jest cicho Auto jest bardzo dobrze wyciszone.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wbrew pozorom nie jest źle. Wiadomo że to nie 1.0 i 700kg masy tylko 2.8 ale spalanie w trasie na poziomie 7,5-8,5l przy normalnej jeździe oraz ok 13l w mieście nie jest złym wynikiem. Wiadomo, że spalanie zależy także od kierowcy i stylu jazdy...
4,0
Stosunek jakość/cena
Lata lecą a ceny spadają dzięki czemu za coraz mniejszą kwotę można kupić E-39. Duża różnica cen tych samych roczników daje dużo do myślenia... auto warte swojej ceny
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto naszpikowane elektroniką... nie jest to wada ale gdy zacznie się "sypać" może nie być przyjemnie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na temat zawieszenia nie będę się wypowiadał bo to nie wina samochodu tylko stanu naszych dróg. Wiadomo, że wszystko się zużywa a zawieszenie cały czas pracuje ale gdyby nie te dziury służyło by dłużej...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.8 528i 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
13,8
l/100km
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Sedan