Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

r4ll, 7 lat temu
Silnik 3.0 530i 231KM 170kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 186 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E39 Sedan 3.0 530i 231KM 170kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakość, którą oferuje w tej cenie. Po 15 latach skóry wciąż są świetne, guziki wciąż niewytarte, podróże wciąż fantastyczne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Pierwsze dwa parchy rdzy po 15 latach do dobry wynik
Układ elektryczny : Padło trochę drobnej elektroniki. 200zł i po problemie
Silnik : DISA, Odma, visco, vanosy - na te rzeczy trzeba zwracać uwagę by cieszyć się super autem.
4,0
Całokształt
Świetny, dobrze przemyślany 15 letni sedan.
Wrażenia
5,0
Silnik
Seria M54 to jedne z lepszych silników w historii BMW. Dynamiczny, bez nadmiernego apetytu na paliwo.
4,0
Skrzynia biegów
Nie licząc wybieraka piątego biegu to skrzynia sprawuje się niemal idealnie, przełożenia są długie, do pełni szczęścia brakuje szóstego biegu.
4,0
Układ jezdny
Na seryjnym zawieszeniu auto w zakrętach zachowuje się trochę jak gondola. Jest bardzo wygodne i dobrze wybiera nierówności ale odbiera mu sportowy charakter. Wersje z zawieszeniem s-edc lub mtechnik I lub II są znacznie lepszym kompromisem.
Komfort
3,0
Widoczność
Duży sedan, z długą maską. W mieście jest to odrobinę uciążliwe, ale ludzie większymi autami dają sobie radę. Pdc na przód i tył bardzo ułatwia sprawę.
4,0
Ergonomia
Przycisków ani za wiele, ani za mało. Jak na auto zaprojektowane blisko 20 lat temu wszystko dobrze przemyślane. Przy odrobinie inwencji i szukania po forach auto idzie ładnie zmodyfikować pod swoje oczekiwania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi, czego chcieć więcej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W 4 osoby podróżuje się nad wyraz wygodnie, przepięknie pochłania kolejne kilometry.
5,0
Wyciszenie
Dopiero powyżej 170km/h zaczyna się robić głośniej w kabinie. Uważam to za świetny wynik
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto posiadam rok czasu, felgi 16" póki co. Jeżdżę na PB98 jak zaleca producent (95 im nie szkodzi, ale pali jej więcej, w przeliczeniu wychodzi drożej). Spokojna jazda z tempomatem na trasie to ok 8l. Jazda mieszana bez szaleństwo to jakieś 10l W dużym mieście nocą może się uda 12litrów ;) Za dnia 14-19 w zależności od korków i nogi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zakupiłem auto za nieco ponad 20 tyś zł. Daje mi niesamowity komfort, elegancje, wyciszenie, przestrzeń i radość z jazdy. Auto ma 15 lat więc niektóre drobne usterki to norma - po prostu zmęczenie materiału. Niemniej nie zamieniłbym na żadne 5-8lat młodsze auto w podbnej cenie (ople/alfy itp.) które nie oferują nawet ułamka tych doznań co BMW.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z racji wieku coraz więcej rzeczy ulega zmęczeniu. Należy pamiętać o podstawowych rzeczach eksploatacyjnych i jest całkiem znośnie. Silnik wymaga regeneracji vanosów oraz zwrócenia uwagi na DISĘ, odmę, visco i parę pierdół.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać nic się nie stało

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 530i 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 62

BMW Seria 5 E39 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E39 Sedan