Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

Adimaska@gmail.com, 15 lat temu
Silnik 3.0 530d 193KM 142kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 112 tys. km
BMW Seria 5 E39 Sedan 3.0 530d 193KM 142kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
4,85
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Świetny samochód, wykonany z materiałów o bardzo dobrej jakości. Ciężko niestety dostać egzemplarz z przebiegiem niższym niż 400 tys. wszystkie mają kręcone liczniki. Samochód o przebiegu 200 tys. z pełną historią można znaleźć, ale kosztuje nawet 15 tys więcej niż średnia. Ale za to odwdzięczy się bezawaryjną, luksusową, pełną wrażeń jazdą. Zawsze jeździłem samochodami z napędem na 4 koła, więc tego mi tylko brakuje w tym aucie. Ale następne już będzie 530xd i to już jest mój ideał. Tymczasem pozostają jedynie w sferze moich marzeń. :)
Wrażenia
5,0
Silnik
530d - mówi samo za siebie. Charakterystyka: 193 rączych koników 490 Nm momentu. Cicha praca. Do tego bardzo rozsądne spalanie. Wcale się nie dziwię, że został silnikiem roku przez kilka lat z rzędu.
5,0
Skrzynia biegów
Mam manuala. Biegi wchodzą gładziutko.
5,0
Układ jezdny
To BMW, więc prowadzi się świetnie. Ukłąd kierowniczy i zawieszenie idealnie zestrojone do mocy i wielkości samochodu. Prowadzi się bardzo pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Duże lusterka. Z tyłu (sedan) trochę mało widać, ale idzie się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wszystko dostępne, kierownica z tempomatem i sterowaniem radiem bardzo przydatna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Webasto w standardzie - grzeje się bardzo szybko. Klima chlodzi jak miło, aż się zimno robi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To piątka, więc miejsca jest w brud.
5,0
Wyciszenie
Miałem wiele samochodów, ale żaden z nich nie był tak dobrze wyciszony. Poza tym kształt nadwozia jest tak zaprojektowany, że nawet przy 160-180 jest cisza. Audi, Subaru, Ford nie potrafią sobie z tym poradzić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Odpukać, nic jeszcze nie robiłem poważnego. Wymiana klocków, całego przedniego zawieszenia i poduszki pod silnikiem kosztowała mnie w sumie 900 zł. Więc nie jest tak tragicznie. Zamienniki dostępne w Intercarsie od ręki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja, 7 letni samochód kupiłem za 35 tys. To dużo drożej niż np. francuzy, ale to grzech porównywać BMW 5tkę do C5tki, 406tki czy innego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko działa jak należy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E39 Sedan