Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

Reg, 14 lat temu
Silnik 520 i 150KM 110kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 285 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnętrze, zaskoczyłą mnie jego estetyka( mam niebieskie) i jakość wykonania. Coś gdzieś trzeszczy pod czas jazy, ale nie irytuje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza na tylnej klapie i dołach przednich drzwi
5,0
Całokształt
Auto mam od tygodnia, kupiłem je przypadkiem. Wcześniej pół roku jeździłem Saabem 900NG, zupełnie inna liga auta. W BMW nie przeszkadza mi nawet słaby silnik, to auto pozwala się odprężyć i komfortowo dojechać z punktu A do punktu B. Przeszkadza mi słaby zestaw audio, do metalu i pochodnych się nie nadaje. Wadą auta jest to, że nie czuje się prędkości, 100 km/h w mieście to przegięcie ;) Na szczęście jest duży czytelny licznik i można się w porę opanować zanim wjedziemy na jakiś radar. Nie wiem jaki model kupię sobie za rok, dwa, wiem, że na 100% będzie to kolejne BMW.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dźwięk rzędowej szóstki jest przyjemny dla ucha, we wnętrzu jest cicho poniżej 3 tyś obrotów. Ocena tylko 4 ponieważ do sprawnego poruszania się wskazówka obrotomierza musi wędrować pod czerwone pole, na niskich obrotach nie występuje określenie przyspieszanie ;) Ale da się jeździć, kupując myślałem, że będzie gorzej.
5,0
Skrzynia biegów
W moim BMW mam skrzynię typu półautomatycznego tip-tronic. Biegi zmienia bardzo płynnie, w trybie manualnym dość szybka. Największym mankamentem jest sterowanie trybem manualnym, plus do przodu, minus do tyłu, w jednym z poprzednich aut miałem na odwrót i czasami się mylę. Brakuje trybu zimowego, sportowy jest.
5,0
Układ jezdny
Wygoda akceptowalna, amerykański krążownik toto nie jest, ale nerek nie obija. Hamulce jak na tak wielkie auto dobre. Najbardziej podoba mi się układ kierowniczy, wspomaganie nie za słabe, pozwala czuć auto. Prowadzi się bardzo pewnie. ASC czasami mruga na mokrym asfalcie( ale kto normalny jeździ RWD po mokrym tak szybko jak ja ;) )
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jak na tak duże auto jest wręcz wzorowa. Trochę przeszkadza długi tył, prawie zmiotłem Golfa na parkingu, zaspy nie udało się ominąć ;) Ale w porównaniu do Saaba jest dobrze, w tamtym zupełnie nie czułem wymiarów
5,0
Ergonomia
Jak to w BMW- nic do zarzucenia, wszystko pod ręką, fotel da się ustawić wygodnie, ma duży zakres ustawień tak samo jak kierownica( regulowana w dwóch płaszczyznach)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podczas deszczu szyby nie parują, warunkiem jest przynajmniej 1/3 obrotów nawiewu. Silnik bardzo szybko łapie temperaturę dzięki czemu w kabinie robi się ciepło. Klimy nie miałęm okazji przetestować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto wewnątrz jest ogromne. Mam 190cm wzrostu i pasażer siedzący za mną nie narzeka. Wnętrze jest szerokie, dzięki czemu łokieć pasażera obok nie przeszkadza mi w obsłudze skrzyni biegów.
5,0
Wyciszenie
Jeśli chcę rozkoszować się dźwiękiem rzędowej szóstki muszę uchylić okno, inaczej słychać tylko cichy pomruk. Wzorowe wyciszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu mnie boli, nie mam LPG. W trasie udało mi się zejść do 8-9l/100km, ale w mieście na krótkich dystansach według komputera spala dwa razy tyle. Ale mam ciężką nogę, jeżdżąc spokojniej można podobno w 11 się zamknąć. Myślałem, że będzie gorzej, ale z drugiej strony do ideału daleko.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za swojego zapłaciłem równo 10 tyś zł, pełne wyposażenie oprócz skórzanej tapicerki. Wszystko sprawne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko coś napisać, auto ma od tygodnia. Auto dopracowane, wszystkie niespodzianki wynikają z winy poprzednich właścicieli.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia, silnik ok

Pb - zużycie paliwa dla silnika 520 i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,50 zł
11,9
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Touring