Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

Marcin, 8 lat temu
Silnik 520 i 150KM 110kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 295 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Generalnie świetne auto, mimo 18 lat wciąż wygląda atrakcyjnie, wyposażenie lepsze niż niejedno nowe auto, komfort na bardzo wysokim poziomie, duży minus to słaby silnik do tego modelu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik M52b20 jest za słaby do masy tego auta! Powyżej 3 tys obrotów jakoś jedzie, ale niżej jest naprawdę słabo. Jeśli chodzi o trwałość jest dobrze, bo u mnie prawie 300 tys i chodzi równo, nie grzeje się, oleju nie bierze i żadnych wycieków.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, jeśli chodzi o zmiany biegów i precyzję. Co mi się nie podoba, to fakt, że przy 140 km/h, silnik ma 4 tys obr/min. poza tym żadnych zgrzytów, czy innych hałasów.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się świetnie, jak każde BMW. Tylny napęd to moim zdaniem powinien być standard w każdym aucie tej klasy. Mimo "balonów" (205/65/16), auto w zakrętach prowadzi się pewnie i przewidywalnie. Tutaj bardzo duży plus.
Komfort
5,0
Widoczność
W wersji przedliftowej można trochę ponarzekać na lusterka - trochę słabo widać. Poza tym rewelacja - duże okna, mimo sporych gabarytów auta, bez problemów można wykonywać manewry.
5,0
Ergonomia
BMW słynie ze świetnej ergonomii, tu jest również świetnie. Wszystko w zasięgu ręki, kokpit zwrócony w stronę kierowcy... prawdziwe BMW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima świetnie chłodzi, ogrzewanie dobrze grzeje. Bez zastrzeżeń. Podgrzewane fotele po kilku minutach nagrzane :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jechałem jeszcze z tyłu w tym aucie, więc się nie wypowiem o tylnej kanapie. Pasażerowie, których wiozłem bardzo chwalili wygodę tylnej kanapy i nie narzekali na ilość miejsca na nogi. A jeśli chodzi o przód - rewelacja.
5,0
Wyciszenie
Jak na lata 90 jest bardzo dobrze. Na wyższych obrotach, oczywiście silnik słychać, ale przy 100 km/h na piątym biegu jest cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak to bywa przy autach klasy premium, tanio nie jest, ale masakry nie ma.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu jest rewelacja. Za 7200 zł naprawdę ciężko byłoby kupić coś lepszego, większego i bardziej komfortowego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na 18 letnie auto parę rzeczy się znajdzie, np otwieranie tylnej klapy bagażnika nad tablicą rejestracyjną nie działa, czy też zapadka hamulca ręcznego puściła i szyberdach jest już trochę zmęczony. Ale poza tym wszystko działa (np w pełni elektryczne fotele z pamięcią - wszystko działa).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 520 i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,50 zł
11,9
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Touring