Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

makithefirst, 7 lat temu
Silnik 520 i 24V 170KM 125kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 237 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 24V 170KM 125kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo, że jest to podstawowa jednostka w wersji poliftowej, odznacza się wysoką kulturą pracy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : chcąc zaoszczędzić regeneruję alternator - z różnym skutkiem
Karoseria : rdzewieje tylna klapa
Zawieszenie : Po zimie czekają mnie wydatki w tej kategorii
4,0
Całokształt
Konkretne auto, dla konkretnego użytkownika. Jeżeli zakładasz że kupisz 10-15 letnie BMW i nie pociągnie Cię za portfel to po prostu go nie kupuj i żyj dalej w tym błogim przekonaniu. Niemniej mimo nadprogramowych wydatków, nie do się go nie lubić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetnie brzmi. Doskonały do codziennego użytku. Czy to benzyna, czy LPG doskonale sobie poradzi - ale zapije odrobiną oleju. Nie oszukujmy. Nie jest sportowcem.
4,0
Skrzynia biegów
Silnik nie męczy się przy długich trasach z dużymi prędkościami, ale brak 6 biegu zmęczy kierowcę. Następny model będę celował w automat - pasuje do charakteru auta.
5,0
Układ jezdny
Czujesz, że auto ma tył napęd, ale nie straszy przy każdym zakręcie. Jak jedziesz z głową to masz większą kontrole niż w autach przednionapędowych. Bardzo dobrze wyważony.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo duże możliwości regulacji lusterek i fotela pozwalają przybrać taką pozycję za kierownicą, że nie ma się czego przyczepić w kwestii widoczności.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Np. tempomat dużo lepiej przemyślany, niż np. w mercedesie. Obsługa radia czy komputera pokładowego z kierownicy bezproblemowa. Dodatkowo duży plus za przycisk zamkniętego obiegu powietrza w kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Funkcja auto nie zawodzi - w niej automatyczna klimatyzacja, czy odparowywanie szyb działają zawodowo, ale ustawienie ręczne zdają się być zero jedynkowe. Mrozi lub grzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodne i przestronne auto. Szeroki tunel środkowy potęguje jeszcze to wrażenie. Nawet po długiej trasie nie czujesz się ściśnięty.
4,0
Wyciszenie
Do 150km/h doskonale. Powyżej przeciętnie. Wszystko przez brak 6 biegu. Dodam, że w większości sytuacji jednak chcesz słyszeć rzędową szóstkę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chcesz, żeby auto cieszyło musisz w nie inwestować. Dzisiaj zaznaczę przeciętnie - czeka mnie mała rewolucja w zawieszeniu, która może odebrać tu jedną czy dwie gwiazdki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale. Auto ma już za pasem 14 wiosnę, a i tak nie zamienił bym się z Ojcem na nowego citroena :D.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawie 14 letnie auto - więc usterki są. Zazwyczaj elementy zużywalne. Więc, konsekwentna wymiana na podzespoły dobrej jakości zaowocuje w przyszłości... aktualnie zbieram na nowe reflektory - wypalone odbłyśniki utrudniają nocne podróże
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza alternatorem/akumulatorem - Nie było usterek unieruchamiających pojazd.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 520 i 24V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 24V 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
185,50 zł
12,8
l/100km
13,3
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Touring