Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

mz, 9 lat temu
Silnik 520 d 136KM 100kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 256 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E39 Touring 520 d 136KM 100kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,08
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Auto dla osób lubiących stare porządne samochody, należy się liczyć, że eksploatacja będzie wymagała inwestycji. 2,0 tdi bez comonn- raila, dpf, jeszcze ten stary poczciwy silnik bez udziwnień
4,0
Całokształt
Posiadam auto nie cały rok. W stosunku do auta poprzedniego tj. Peugeot 407 2,0 lpg 2007 rok, auto oceniam wyżej. Przede wszystkim w poprzednim aucie przy przebiegu 80 tys. zaczął poważnie brać mi olej, silnik na 3 biegu wydawał jakieś dziwne dźwięki, jak by miał się zaraz rozlecieć. BMW przede wszystkim jest w kombi i skórach, co przy małym dziecku ma duże znaczenie. Jest na pewno twardsza i mniej komfortowa do jazdy niż peugeot. Natomiast wydaje mi się, że jest to auto pomimo że stare swoim charakterem i wyglądem poprawiające samopoczucie każdego kierowcy. Oczywiści nie mówimy o typowych karkach.
Wrażenia
3,0
Silnik
Uczciwie - za słaby silnik do gabarytów auta. Brakuje trochę mocy - wiadomo, nie wiem ile z tych 136 koni pozostało mi pod maską. Plus silnika to spalanie - ok. 6,5 litra na 100 km. Charakterystyka silnika zupełnie inna niż tdi vW, słaby dół, życie zaczyna się po ok. 2 tys/obr. Ogólnie do normalnego przemieszczania bez szaleństw wystarczy. Kompromis pomiędzy słabszą mocą, a mniejszym spalaniem. Na pewno 3,0 to odpowiedni silnik do tego auta, ale spalanie myślę o 2 litry większe.
4,0
Skrzynia biegów
Nieraz haczy jedynka
4,0
Układ jezdny
Jak pisałem dosyć twarde auto. Napędu na tył nie ma co się bać, w zimę dobre opony i esp gwarantują bezpieczną jazdę.
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu ok, do tyłu czujniki cofania
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, brak zbędnych bajeró
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima działa na dwie strefy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przy 185 ok
4,0
Wyciszenie
Jka to stary diesel z 255 tys. na blacie, na kolana nie powala
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalania niskie do 6,5 litra w ruchu mieszanym. Naprawy droższe niż w przypadku aut grupy VW. Ale to w końcu trochę z innej epoki auto klasy premium.
4,0
Stosunek jakość/cena
auto za 20 tys., nie do pomyślenia dla mnie było jakieś 15 lat temu, że takie będę mial
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
stosownie do wieku. Pakiet startowy po zakupie: wszystkie oleje, filtry, 2 termostaty, chłodnica klimy - 5 tys. Później akumulator, naprawa rozrusznika, zawieszenia - ok. 2 tys. Tano ogólnie nie jest. Nie polecam kupującym za ostatnie pieniądze, bo może was być nie stać na naprawy
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wentylator klimy - 1300 zł, tylko serwis. Czuje że zbliża się koniec turbiny

On - zużycie paliwa dla silnika 520 d 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Touring 520 d 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Touring