Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Sedan

MiSZ, 9 lat temu
Silnik 3.0 530i 231KM 170kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 245 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 530i 231KM 170kW 2003-2007 - Oceń swoje auto
5,00
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
E60 robi wrażenie luksusowego, wygodnego, bezpiecznego, komfortowego, a zarazem sportowego auta, cały czas mi się podoba dodatkowo jest bezawaryjne i cieszę z każdego przejechanego kilometra. Kupiłem auto od pierwszej właścicielki w DE, ja jestem drugim właścicielem i mam całą historię serwisową auta, ja na razie oprócz rzeczy eksploatacyjnych i felg alu 19" nic nie musiałem robić, bo nic się nie psuje i nie wymaga naprawy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Powiem szczerze, że tutaj zostałem pozytywnie zaskoczony, ponieważ auto ma elastyczność diesla. Mogę nim jechać na 4/5/6 biegu w okolicach 1100-1300 rpm, wciskam gaz i auto rozpędza się, elastyczność jest mega zaletą M54B30.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów manualna 6 biegowa, wystopniowana idealnie na 4 biegu mogę jechać spokojnie 40-50km/h a mogę i 205 km/h :) na 2 biegu osiągamy 100km/h a na 6 biegu przy 150 km/h mamy równo 3000rpm.
5,0
Układ jezdny
Ja mam w swojej aktywne wspomaganie, kierownicę przy prędkościach parkingowych kręcić można 1 palcem, 3/4 skrętu kierownicą to pełny skręt kół! Rozwiązanie idealne, przy wyższych prędkościach wszystko się zacieśnia. Posiadam też na wyposażeniu Dynamic Drive, czyli samo poziomuje mi zawieszenie na zakrętach, czyli zakręt z ograniczeniem do 70km/h możemy spokojnie pokonać prędkością 140km/h i tego bardzo nie odczujemy! Również genialne rozwiązanie. Co do układu jezdnego posiadam u siebie również oryginalne sportowe nastawienie zawieszenia, przez co auto dużo lepiej trzyma się drogi, ale jest delikatnie sztywniejsze przez co lepiej można wyczuć nawierzchnię.
Komfort
5,0
Widoczność
Z przodu wszystko widać, lusterka są duże więc z tym też nie ma najmniejszego problemu. Dużo pomagają czujniki PDC dlatego też oceniam wysoko!
5,0
Ergonomia
Auto jest duże, ale dzięki aktywnemu wspomaganiu i czujnikom cofania z przodu i tyłu oraz lusterku które automatycznie się opuszcza w dół, parkuje się bardzo łatwo, tylko trzeba się przyzwyczaić do wszystkich systemów. Można sobie do oryginalnej nawigacji zamontować kamerę cofania wtedy już całkiem bajka :) W czasie jazdy, wyprzedzania i innych manewrów bez problemów jedzie się pewnie i nie myśli o wielkości samochodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj powinno być 10/5! Auto w temperaturach minusowych nagrzewa się już po pierwszym kilometrze, szybko rozmarzają szyby i lusterka, ja nawet skrobaczki nie wożę, dodatkowo można włączyć sobie podgrzewane fotele. Co do upałów klima dwustrefowa radzi sobie bardzo dobrze, aż czasami jest za zimno, z dodatkowych rzeczy jest klimatyzowany schowek, szyberdach i wentylacja foteli. Mamy też opcje przewietrzenia samochodu o wyznaczonej godzinie lub włączenie webasto.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wszystko jest tak jak szyte na mirę, lusterka, kierownica i fotele są ustawiane elektrycznie z pamięcią. Gdy wszystko się pod siebie dopasuje, możemy się oprzeć z obu stron o podłokietnik. W czasie wysiadania podnosi się kierownica. Co do przestrzeni z tyłu to maksymalnie jeździłem w 4 osoby 2/2 to pasażerowie z tyłu mają dosyć miejsca na nogi nawet za kierowcą 188cm, do dyspozycji mają podłokietnik z uchwytem na 2 napoje, półeczkę, kieszeń na fotelu kierowcy a także popielniczkę w drzwiach.
5,0
Wyciszenie
Przy normalnej miejskiej jeździe silnika prawie nie słychać, trzeba się mocno wsłuchiwać. Gdy chcemy przycisnąć z wydech wydobywa się ładny pomruk. Przy prędkości 120/130 słychać tylko opór wiatru na uszczelkach i opony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj też jestem zadowolony, nie jest to diesel i swoje musi spalić, ale jest za to bezawaryjny. Trasa tempomat na 120km/h to 7-7.5l /100km miasto 8-10l, mi więcej niż 12litrów to nie spaliła.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tym autem będę jeździł jeszcze minimum 5 lat, sądzę że nic lepszego nie kupię. Nie oszukujmy się ale nowe silniki BMW zostały naszpikowane elektroniką i są dużo delikatniejsze niż poczciwe M54B30 które było montowane wcześniej w e39 i e46. Jak dal mnie E60 skończyła się na 2005 r później żadnej innej wersji nie chciałbym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem gumowe dywaniki za 160zł bo BMW dawało tylko welurowe, po za tym to nic mi się nie popsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, raz zapalił mi się błąd tempomatu, ale odpaliłem ponownie silnik i wróciło wszystko do normy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 530i 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E60 Sedan