Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Touring

Przemek, 5 lat temu
Silnik 520 d 177KM 130kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E60 Touring 520 d 177KM 130kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,79
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wielkie kombi z mocnym silnikiem spala średnio 6l.
3,0
Całokształt
Piękny samochód, świetnie jeździ, zaskakująco mało pali ale ale przeciętnie trwały, trudny w diagnostyce i drogi w naprawie. Posiadam auto od kilku tygodni więc odczucia z jazdy porównuję do mojego poprzedniego samochodu a o typowych usterkach piszę ponieważ forum obserwuję od bardzo długiego czasu.
Wrażenia
2,0
Silnik
N 47 z mocą 120kw czyli 163 km, takie wersje były dostępne w Belgii. Dobra kultura pracy jak na 4-cylindrowego diesla, osiągi lepsze niż u konkurencji o podobnej mocy, bardzo małe zużycie paliwa ale to kiepski silnik. Cierpi na wszystkie choroby współczesnych diesli a dodatkowo ma awaryjny rozrząd drogi w naprawie, felerne koła pasowe i kolektory oraz drogie wtryskiwacze piezoelektryczne.
4,0
Skrzynia biegów
Manual. Przy szybkiej jeździe działa idealnie, nie sposób się pomylić ale przy próbie delikatnej jazdy w audi , vw i w fordzie nie mówiąc o mazdzie jest lepiej. Częściowo to wina sprzęgła, do którego trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się idealnie. Nawet przy dużo większych prędkościach niż w innych samochodach na zakrętach sprawia wrażenie zupełnego spokoju. Komfort jest przeciętny a zawieszenie mogłoby pracować odrobinę ciszej. Mam felgi 16 i nie polecam większych.
5,0
Karoseria
Wielkie i funkcjonalne kombi. Jak pokazuje znajomym bagażnik to zajmuje to 10 minut. Półki, schowki, podwójna podłoga, otwierana szyba, samounosząca się roleta...(mnie bagażnik nie obchodzi, bo zawsze jest pusty). Praktycznie każdy mówi, że auto mu się podoba.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu widoczność jest lepsza niż we Fiacie Bravo, w którym podczas jazdy po zakrętach albo na rondzie nie wiem czy patrzeć przez przednią czy boczną szybę. Natomiast w czasie manewrów parkingowych widać niewiele i bardzo przydatne są czujniki z przodu i z tyłu.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele i kanapa, wszystko na swoim miejscu a i-drive w niczym nie przeszkadza (i nie pomaga). Fabryczna nawigacja nie jest najgorsza ale nie umywa się do tych z telefonu. Bardzo wygodne miejsca na telefon i portfel ( gumowana półeczka pod radiem a także zamykany mały schowek z lewej strony- wyściełany gąbką)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak należy ale zaraz po kupnie zrobiłem niepotrzebny serwis klimy. Myślałem, że nie działa a miałem w i-drivie ustawioną wysoką temperaturę nadmuchu z środkowych nawiewów. Po ustawieniu na odpowiedni poziom prawie wylatują kostki lodu. Nagrzewa się szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla czworo (środkowe miejsce na tylnej kanapie można wykorzystać tylko awaryjnie-wysoki tunel). Myślę, że czterech koszykarzy wraz z bagażami może podróżować w komfortowych warunkach. Dla pasażerów kanapy są miejsca na drobiazgi w oparciach przednich foteli, w drzwiach i podłokietniku, w którym można wygodnie przewozić także napoje
4,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie doceniam przy szybkiej jeździe albo dynamicznym przyspieszaniu. Przy spokojnej jeździe jest tak jak w autach niższej klasy. Podczas przyspieszania Fiat Bravo jest kilka razy głośniejszy a przy stałej prędkości 100 km/h, na gładkiej drodze jest podobnie. Podstawowy system nagłośnienia mocno rozczarowuje, we Fiacie chyba brzmi lepiej.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeciętna trwałość i drogie naprawy. Na szczęście felerny silnik n47 jest bardzo oszczędny i to wielkie kombi może spalać średnio 6l bez szczególnego oszczędzania.
3,0
Stosunek jakość/cena
BMW e60 to świetny samochód, który nowy kosztował od 200 tys. w górę. Teraz można go kupić w cenie niewiele większej niż golfa w podobnym wieku i to niestety ma swoje uzasadnienie w eksploatacji i w stanie większości egzemplarzy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś lekko poskrzypuje w okolicach tylnej klapy, matowieją osłony lusterek zewn.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bijące tarze hamulcowe trapią ogromną ilość tych samochodów(mój też). Wymiana tarcz często nie pomaga. Problem szeroko opisywany na forum, różne przyczyny.

On - zużycie paliwa dla silnika 520 d 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E60 Touring