Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Touring

lukaszb, 5 lat temu
Silnik 520d 163KM 120kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E60 Touring 520d 163KM 120kW 2003-2006 - Oceń swoje auto
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Praktycznie wszystko :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Mogli coś zrobić już z tą wiązka tylnej klapy i odpływami szyberdachu po lifcie.
5,0
Całokształt
Po pierwsze, a nie ma mozliwości wyboru mialem 520d z 2007 roku po liftingu. Wersja po liftingu ale ze starym silnikiem jeszcze, produkowane do 09.2007, a ja miałem z sierpnia właśnie. Auto może być (i moje bylo) bardzo dobrze wyposażone. Individual audio Panorama Komforty Asystent pasa ruchu Asystent swiateł drogowych Soft Close i inne. Komfortem rozpieszcza. Mimo że 'buda' jest z 2003 roku, to odświeżenie w 2007 roku dało troche nowości. Lepsze, fajniejsze, ładniejsze światła z funkcją świateł do jazdy dziennej, z tylu światła LED. Ładniejszy środek, ja miałem akurat czarny z listwami piano black. Warto wybrać wersję po liftingu. Mi trafiła się perelka, igiełka jak nowa. Jak kupowałem tego nie wiedziałem, sprzedawca zdaje się że też. Jak kupuje auto mam podejście że jak będzie słabe, to je sprzedam, lub naprawie. A te okazało się tak dobre że nawet w BMW byli zdziwieni, że auto jest jak nowe - i na dole, i w komorze silnika, i w środku i z każdej strony. Po prostu dobrze utrzymany egzemplarz.
Wrażenia
4,0
Silnik
M47 2.0d. Po chipie, dawał radę. Lecz mimo podobnej mocy jak 3.0d, ~60nm mniej... nie jechal tak samo. Zakres dostępności mocy i momentu jest inny w 3.0d. Zmienilem u siebie dyferencjal na taki aby zmienić obroty silnika przy danych prędkościach (wybralem od M47 manual). Pozwolilo to obniżyć spalanie w trasie do 9l/100km przy 200km/h! Jednak w mieście niestety wzrosło. Było 8,1l/100km a po zmianie rownież 9 nawet 9,5l/100km czasem. Tak czy siak, silnik pancerny i idealny do chiptunningu, na żeliwnym bloku. Po zakupie - tradycyjnie. Świece/sterownik i termostaty. Rozrząd - bdb, bez potrzeby wymiany - z przodu.
5,0
Skrzynia biegów
Automat, 6 biegów. Początkowo wysokie obroty na 6 biegu - bo przy 180km/h miałem bodajże 3200-3300obr. Po zmianie dyferencjału już jakieś 2400-2500 - nie pamiętam dokładnie. Przełożylo się to na ciszę i ekonomię. Sama skrzynia, chyba również nie do zajechania. Jeszcze ze względu na rodzaj silnika - stary typ skrzyni. Mało ekonomiczna, późno załączający sie lockup, ale... to ta 'stara konstrukcja' - wybrana świadomie. Nadrabia trwałością. Niby do 400Nm, a u mnie było nieco ponad 400, zrobiła 30 tyś km, i nadal ma się dobrze u kolegi.
5,0
Układ jezdny
Nie tak dobrze jak w E91, ale nadal bardzo dobrze. Jak czołg na szynach. Tego mi brakuje w F11. Cisza i miękkie wybieranie nierówności. Brak bocznych przechylów, duża stabilność i pewność prowadzenia. Nawet z 2.0d po chipie - radość z jazdy ! ;)
5,0
Karoseria
Piękny kolor Schwarz2 po 10 latach błyszał jak nowy. Auto kompletnie bezwypadkowe, wszędzie z fabrycznym lakierem. Brak jakichkolwiek śladów korozji. Minusem E61 jest: - wiązka tylnej klapy - zapychające się odpływy z szyberdachu. Jak się powyższe zrobi - będzie służyc i nie denerwować.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
Więcej schowków niż w E91 - jest ok! Fotele komfortowe - miazga. Wygodniej niż w domu. Wsiadając do tego auta - odpoczywałem. Ale gdy chciałem, mozna było mieć nieco funu. Idealny kompromis między szaleństwem a relaksem, albo... to nie jest kompromis, a dwie rzeczy jednocześnie - do wyboru!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mnogość ustwień klimatyzacji/ogrzewania, ogrzewanie postojowe itp. Super! Szybkie nagrzewanie się wnętrza (kosztem temperatury silnika niestety, nawet przy sprawnych termostatach), zaś latem zamrażalnik.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedna gwiazdka zabrana za niewiele większą przestrzeń względem E91. Bagażnik dużo większy. Z tyłu odrobine więcej miejsca, z przodu raczej podobnie. Moze nieco szerzej... ?
4,0
Wyciszenie
Nie tak źle, ale też nie idealnie. Do F11 wiele brakuje - do Citroena C5 również. Jest lepiej niż w Renault Laguna 3 (dużo lepiej). Myślę że te 4 gwiazdki, to mocne 4. gwiazdki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Swój ogzemplarz kupilem za 28 tyś. Nadal w to niedowierzam, gdyż sprzedałem go za znacznie więcej. (40 tyś) Trafiło mi się. Jednak mialbym mieszane uczucia kupując auto takie jak E61 za tą cene gdyż: Nie wiele droższe są F30, troche dokładając można mieć F11 - w niektórych aspektach lepsze, w innych gorsze niż E60 - ale zawsze nowsze... Lub można wydać troche mniej i mieć E91 po liftingu, lub takie z 3.0i lub 3.0d.... Cięzki temat, jednak jeśli ktoś miałby tyle szczęścia i trafil by na taki egzemplarz jak ja, z takim wyposażeniem, 100% aso, 1. lakier itp za 30 tyś, a nawet za 35 tyś - brac bez zastanowienia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
WIązka tylnej klapy - naprawa w 2h - kwestia polutowania/przedłużenia przewodów - koszt 0-5zł Odpływy szyberdachu - naprawa w 30 minut - odetkanie, przepchanie odpływów - koszt 0zl To niżej to nie usterki, ale taki standard pakiet po zakupie: świece żarowe/sterownik - 100-300zł termostat egr, termostat główny - 115-300zł
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 520d 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E60 Touring