Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Touring

Waldek, 6 lat temu
Silnik 525 d 177KM 130kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 248 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E60 Touring 525 d 177KM 130kW 2004-2007 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Zaskoczyl mnie komputer pokladowy, a takze silnik swoja ekonomią.To jedno z najbardziej ekonomicznych aut biorac pod uwage mase pojazdu, pojemnosc silnika, ilosc cylindrów.
5,0
Całokształt
E60 to moje pierwsze BMW. Oceniam bardzo pozytywnie pod kazdym wzgledem. Jesli ktos jest zainteresowany kupnem tego modelu, w tej konfiguracji, zapraszam do poczytania mojej opini, jak i innych uzytkownikow i subiektywnej wlasnej oceny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo cichy, ekonomiczny, elastyczny, nie mam zadnych zastrzezen. 177 km calkiem przyjemnie sobie radzi z 1750 kg autem. Po odpaleniu odrazu cicho pracuje. Silnik ten daje nam wybór jazdy ekonomicznej do 2500 tys/obrotów lub szybkiej. BMW w tym modelu w pierwszych latach produkcji zaproponowalo kilka diesli 2.0 r4 163 2.5 r6 177 3.0 r6 218. Wybralem "cos po srodku" i jestem zadowolony.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bez zadnych zastrzezen. Kazdy z biegów wchodzi lekko. Dosc szybko przyzwyczailem sie do biegu wstecznego wlaczanego zaraz przy 1. Szósty bieg dodaje ekonomii w trasie.
5,0
Układ jezdny
Uklad kierowniczy reaguje na kazdy ruch w kazdej chwili, wszystko jest przewidywalne i proste. Zawieszenie jest tak skonstruowane ze zawsze bedziemy trzymac sie swojego toru jazdy nawet na nierownosciach.
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki parkowania przod/tyl calkowicie rozwiazuje problem parkowania, cofania. Reaguja na kazda przeszkodze i daja zapas 20 cm. Natomiast zdarzylo mi sie nie zobaczyc auta w tzw martwym polu.
5,0
Ergonomia
Poprostu doskonale. Schowek w podłokietniku, dwa stojaki na kubki, niezbyt glebokie schowki w drzwiach co jest plusem, schowek na portfel i dokumenty. Worek w tylnim podlokietniku na narty - pewnie nigdy tego nie uzyje. Navigacja wbudowana. Znowu zadnych zastrzezen
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna Klimatyzacja dwustrefowa, z regulacja poprzez komputer pokladowy na jaka selekcje (nawiew na szybe, twarz, dolny ) jaka wartosc powietrza ma byc generowana. Dodatlkowo grzane fotele przednie z trójstopniową regulacja natezenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
E90 jest poprostu małe, tej sytuacji nie ma w modelu e60. W mojej ocenie nawet przeniesieniu napedu nie spowodowalo dyskomfortu na tylnim srodkowym miejscu. Oceniam to auto w kategori pojazdów osobowych, choc niektorzy twierdza ze miejsca malo gdyz byc moze mieli okazje siedziec np Touranie itd a to juz inna klasa aut.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho po odpaleniu jak i w trakcie jazdy. Nawet podczas gwaltownego przyspieszania nie ma ryku tylko pomruk. Co ciekawe radio podglasza sie wraz ze wzrastajaca predkoscia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W chwili obecnej nie jestem w stanie sie wypowiedziec w tej kwestii. Auto wedlug sprzedajacego nie potrzebowalo absolutnie zadnego wkladu finansowego, powtarzam zadnego i rzeczywiscie moglem tak ten samochod uzytkowac. Jednak wybralem inną droge, auto przeszlo duzy serwis, ktory wyszedl kilka tysiecy i dopiero od tego momentu bede ocenial samochod. Domyslam sie dlaczego wielu uzytkownikow ma szereg problemow ze swoim autem, odpowiedz jest bardzo prosta - kupily nieswiadomie zaniedbany, nie serwisowany samochod. tak w jednej z opini mozna przeczytac "radosc prysła po tygodniu" ( wymienione kilkanascie powaznych usterek). Jest to samochod ktory wymaga od wlasciciela pewnej osobowisci, charakteru, np. jakas kontrolka wyskoczyla - diagnozuje to natychmiast a nie okladam na pozniej i jezdze dalej...W okienkach ''niezawodnosc'' mozna zauwazyc co sie dzieje z autem jesli nie jest nalezycie, profesjonalnie serwisowane.
3,0
Stosunek jakość/cena
Do ceny ktora zaplacilem za samochod doliczam kilka tysiecy za serwis po kupnie i tą sume traktuje jaka koszt calkowity BMW e60. W Moim przypadku to bylo kilka tysiecy ale podejrzewam ze w kilkunastu autach jakie ogladalem ta suma mogla byc powyzej 10000 tys zl. Reasumujac auto tanie nie jest i nie będzi, jednak w mojej ocenienie jak najbardziej warte.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek usterek podczas mojego uzytkowania. Jednak po zakupie zostaly wykryte usterki takie jak, nie działajace poprawnie radio, nie prawidlowa praca dwoch czujników parkowania, centralny zamek nie zawsze dzialajacy, brak niektórych swiatełek - ringów. i kilka innych dronbych. Byly to usterki po poprzednim wlascicielu, zdiagnozowane podczas serwisu po kupnie. Daja ocene maksymalna gdyz mnie zadna usterka mnie spotkala
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek podczas mojego uzytkowania. Jednak po zakupie zostaly wykryte usterki takie jak: pękniety kolektor wydechowy, niepoprawna praca dwoch termostatow, zatkana odma, sparciala uszczelka od filtra dpf, niepoprawna praca zawieszenia tylnego, kolo pasowe zużyte, błedu w silniku, bledy w pracy turbniny, zablokowana mozliwosc wypanialia dpf i kilka innych. Daja ocene maksymalna gdyz mnie zadna usterka mnie spotkala

On - zużycie paliwa dla silnika 525 d 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E60 Touring 525 d 177KM 130kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E60 Touring