Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Touring

Bartosz, 3 lata temu
Silnik 530 d 231KM 170kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E60 Touring 530 d 231KM 170kW 2005-2007 - Oceń swoje auto
4,00
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura pracy, moc, elastyczność
4,0
Całokształt
Auto całkiem przyjemne, choć w mieści się trochę męczy. Czuć zwłokę skrzyni biegów, a później pracę hamulców, gdy trzeba prędkość wytracić. To jest raczej krążownik na długie trasy, których za dużo u mnie nie odbył ze względu na okres użytkowania w trakcie 2020 roku i wszechobecnej pandemii. Auto miało służyć na dojazdy na działkę poza utwardzonymi drogami - stąd wersja xdrive. Przy okazji potrzebny był bagażnika na ewentualne graty, narzędzia, psa czy co tam jeszcze przyjdzie do głowy.
Wrażenia
5,0
Silnik
W wersji standardowej pokazał 219KM na hamowni. Po chipie, jest ich 260, a do tego 565Nm. Daje sporą frajdę z jazdy, zwłaszcza na dwupasmówce, etc. Największa frajda, to włączanie się do ruchu. Nikt nie musi zjeżdżać na sąsiedni pas. Zanim się pas rozbiegowy skończy, to spokojnie można osiągnąć 140-160km/h i można płynnie wjechać pomiędzy inne auta.
3,0
Skrzynia biegów
Mam nadzieję, że będzie przynajmniej trwała, ale jazda nią w wersji normal, to dla mnie często męczarnia. Lubi niskie (wręcz za niskie) obroty. W wersji sport natomiast ma tendencję do przeciągania zmiany na wyższy bieg, kiedy chcemy dynamicznie wystartować/wyprzedzić. Zrobiłem 10k km i jeszcze potrafi mnie czasem zaskoczyć, najczęściej negatywnie, niestety.
5,0
Układ jezdny
To jak się auto prowadzi i jak się trzyma drogi, chyba każdy doceni. Auto jest dość niskie, ciężkie, dobrze wyważone. Prędkość rzędu 180km/h jest jak najbardziej akceptowalną prędkością przelotową. W zakrętach osobiście obawiam się sporej masy auta, zwłaszcza gdy jest ślisko, ale póki co nie wyprowadziłem nigdy auta poza akceptowalny stan uślizgu.
4,0
Karoseria
Moje auto, pomimo niezbyt dużego przebiegu (w miarę realne ~180k km w momencie zakupu) ma dosyć dużo odprysków od kamyków. Tu jakaś listwa się odklejała... Tragedii nie ma, ale widywałem auta z podobnych roczników w lepszym stanie.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzę najniżej jak się da, ze względu na wzrost, ale w aucie czuję się dość pewnie. Auto nie ma czujników parkowania i póki co tylko raz źle oceniłem odległość - lekko dotykając przeszkody. Jak na te gabaryty, uważam że jest nieźle.
3,0
Ergonomia
Ilość schowków, ich wielkość itp. - do tego mam zastrzeżenia. Polityka BMW - że konfigurujesz wszystko nawet z uchwytami na kubki... no tak średnio bym powiedział.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest ok - po około 3km przy temp 0 stopni czuć ze robi się ciepło. Szyby nie parują, a w razie W wentylator na maksa skutecznie sobie radzi z ich oczyszczeniem. Klimatyzacja już trochę mniej ok... jeżdząc z małymi dziećmi muszę uważać, aby nie schłodzić auta zbyt mocno, nawet przy ustawianiu temperatury na 20+ stopni i minimalnym nawiewie. Nie tylko ja mam do tego zastrzeżenia, znajomi w innych autach tej marki również, więc chyba coś jest na rzeczy?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190cm. Siadam sam za sobą dosyć swobodnie. Ale nie to jest moim zdaniem najważniejsze. Mając swój wzrost i wagę około 125kg - nie dotykam kolanem do tunelu środkowego. Coś co mnie irytuje w dziesiątkach innych aut, tutaj nie występuje. Nie zrobiłem jeszcze tym autem trasy ponad 300km, ale śmiem twierdzić, że wysiądę z auta w dużo lepszej kondycji niż z dotychczasowych aut (segmentu C i D). Z tyłu siedziałem zaledwie kilka razy, w tym raptem ze dwa-trzy razy na trzeźwo. Wożę 2 foteliki i dzieci nie kopią w mój fotel, tyle mi wystarcza :D
5,0
Wyciszenie
Mi odpowiada. Jak wspomniałem wyżej, da się tym autem poruszać prędkościami rzędu 180-200km/h i w miarę swobodnie rozmawiać. Wyżej nie wiem, nie miałem potrzeby rozwijania większej prędkości. Dźwięk silnika moim zdaniem nie jest irytujący w kabinie, tak jak i układu wydechowego. Wręcz nie pogniewałbym się za o drobinę konkretniejsze doznania akustyczne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak to mawiają BMW - Będziesz Miał Wydatki. Części są drogie. Nawet niektóre zamienniki. Warto się z tym liczyć, gdyż auto, pomimo swego wieku już, potrafi wydrenować kieszeń przeciętnie zarabiającej osoby. W ciągu roku eksploatacji poszło mi około 15k PLN. W tym były: - opony letnie - klocki tarcze przód - akumulator - półoś przednia - ksenony - 2 x serwis olejowy z filtrami - chip i trochę dodatków, jakichś drobnych części, aby pousuwać drobne, głównie uszkodzone elementy
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- usterka centralnego zamka otwieranego z pilota (uszkodzone kable idące do klapy) - usterka modułu napięcia w alternatorze - uszkodzony czujnik klocków - nadpalone złącze żarówki w lampie tylnej (nie było dobrego styku)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
najpoważniejszą usterką, która wydarzyła się podczas normalnej jazdy przy około 120km/h - uszkodzenie półosi lewej przedniej, co praktycznie unieruchomiło pojazd (3km od domu, więc na szczęście udało się wrócić)

On - zużycie paliwa dla silnika 530 d 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E60 Touring