Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna

Fan BMW, 2 miesiące temu
Silnik 530i 252KM 185kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 113 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna 530i 252KM 185kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo wydajny, mocny
Przeniesienie napędu : Skrzynia i ruszanie pod górkę, rewelacyjne wyjście z progu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Drobnostki wykończeniowe, jakość podstawowej skóry
5,0
Całokształt
Piątka na piątkę. Pomimo drobnych niedociągnięć, G30 jest najlepszą 5-tką w historii. Idealnie łączy nowoczesne technologie z nadal klasycznym designem (ciągle są tu okrągłe pokrętła od klimy i przyciski).
Wrażenia
5,0
Silnik
B48 to obecnie jedna z najlepszych jednostek na świecie. Ustępuje oczywiście swojej wersji R6 (B58), ale dla zdecydowanej większości ludzi wystarczy. Po tuningu dostaje +33 PS/+100 Nm, a sumaryczne ok. 280 PS / 440 Nm to więcej niż trzeba do sprawnego poruszania się na codzień. Przyspieszenie zmierzyłem tylko raz i to na oko z kamerki, wyszło ok. 5.9s, szkoda męczyć auto. Co jest wręcz niewiarygodną zaletą tego silnika to jego natychmiastowy boost od razu ze startu zatrzymanego - to wraz z xDrive gwarantuje nam natychmiastowy wystrzał zawsze i wszędzie. Jedyne zatem czym to się naprawdę mocno różni względem wersji R6 to elastyczność, ale tu właśnie robotę robi program skrzyni i maskuje braki silnika R4.
5,0
Skrzynia biegów
Prawdziwa ocena to 4.5, ale wystawienie 4 byłoby krzywdzące. ZF8HP to niemal najlepsza skrzynia na świecie, tu w serii ma jednak dwie drobne wady w trybie Comfort: 1. za nisko trzyma biegi (lekkie drgania), 2. za wolno reaguje na pedał gazu. Tuning skrzyni rozwiązuje wszystkie problemy i wraz z chipem silnika sprawiają, że pojazd zmienia się w mały pocisk. Skrzynia w serii zmienia biegi niepostrzeżenie, po tuningu jest niemal tak samo, acz ciut mocniej (ktoś kto nie jeździł nie odczuje różnicy), robi to bardziej "sprężyście". Na trasie natomiast zaczyna się magia. Jadąc na 8-mym biegu wystarczy jedynie lekko dotknąć pedał gazu i mamy zaraz redukcję na 7 (wcześniej trzeba było wcisnąć głębiej). Z kolei głębokie i szybkie wciśnięcie gazu powouje błyskawiczną redukcję o kilka biegów, niczym w PDK. W tym momencie tryb jazdy Sport staje się już mało kiedy potrzebny. Można też dać tryb Sport skrzyni, wówczas wraz z trybem Sport silnika auto zmienia biegi dosłownie jak DSG, kopiąc przy tym w plecy. Świetna zabawa wraz z łopatkami.
5,0
Układ jezdny
Pełen pakiet M-Sport wraz ze sportowymi hamulcami i fotelami. Często widać dziwne opinie o jakimś "myszkowaniu". Tu nic takiego nie ma, ale być może sztywność nadwozia i opony runflat (z gwiazdką) pomagają. Auto jest super stabilne, mało podatne na podmuchy. xDrive jest ciekawy i zapewnia wystrzał w każdych warunkach, ale trzeba też o niego dbać i w razie awarii przysporzy dodatkowych kosztów. Moim zdaniem spokojnie można obejść się bez niego, będzie nieco mniej obsługi, ciut lżejsze prowadzenie, mniejszy promień skrętu i spalanie niższe o 0.5 l/100 km. Z drugiej strony, xDrive sprawia, że auto ruszając pod górkę nie drgnie nawet o 1 mm do tyłu, co jest cudowne, uwielbiam to. Zapewni też lepszą wartość odsprzedaży (Polacy nie wiedzieć do czego potrzebują tego napędu).
5,0
Karoseria
Jeśli chodzi o lakier to jak to dzisiaj: dość cienki, nie żeby się super rysował, ale polecam wrzucić ceramikę bądź też PPF na przód i będzie dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
W mojej poprzedniej E90 widoczność była idealna, tutaj ze względu na gabaryty trzeba odjąć jedną gwiazdkę. Najłatwiej tym autem parkować tyłem, kamera cofania i lusterka pomagają. Nie posiadam kamer 360, ale z nimi jest jeszcze lepiej.
5,0
Ergonomia
Po prostu definicja ergonomii. Wszystko jest idealnie pod ręką, kto jeździł BMW ten łatwo się tu odnajdzie,
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W przeciwieństwie do E90, samo nastawienie temperatury i włączenie trybu Auto to jeszcze nie wszystko. Tutaj można jeszcze sterować dmuchawą w ramach trybu Auto. Przykładowo, na 1szym ustawieniu dmuchawa będzie pracowała cicho, no chyba, że we wnętrzu będzie naprawdę gorąco. Jeśli jednak ogólnie jest ciepło, to trzeba ją czasem zmusić do pracy przełączeniem na 2gi a nawet 3ci poziom i/lub obniżeniem temperatury. Niemniej jednak klima działa ogólnie sprawnie, jednak jest jest ciut trudniej ogarnąc wnętrze G30 względem E90. Ponadto jeśli masz szklany dach i masz go zamkniętego ale chociażby odsłoniętą przesłonę w słoneczny dzień - to we wnętrzu będzie cieplej, a klima będzie miała trudniej. Jest zatem naprawdę dobrze, ale nie idealnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niektórzy piszą, że miejsca jest mało, ale ja mam 190 cm i bez problemu siadam sam ze sobą, co chyba zamyka temat przestrzeni.
5,0
Wyciszenie
Po prostu bardzo dobre wyciszenie. Dodatkowo audio Harman Kardon gra naprawdę przyzwoicie, można mocno podkręcić głośność bez narażania się na przestery. Jako amatorski audiofil, nie byłem jednak zwalony z nóg jakością, tutaj potrzeba już Bowersa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ta ocena zależy od tego do czego się odnosicie. Względem E90, G30 jest odrobinę droższa jeśli chodzi o naprawy, a przynajmniej nic takiego na razie nie wyszło. Szczerze to trochę wydałem na rzeczy prewencyjne. Spalanie mam 8.35 l/100 km po 23k km. Na autostradzie przy 145 km/h jest 7.7-7.8. Na ekspresowej 125 km/h jest 6.5-6.8. Poza miastem 5.5-6.5. W mieście 7.8-10.0, najczęściej powyżej 9, mało kiedy powyżej 10.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdybym mógł, to dałbym 6/5. G30 to perfekcyjne value for the money. Jest to auto lepsze, większe, ładniejsze, a co ciekawe - tańsze względem G20 330i, którą też rozważałem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wnętrze: jest kilka uchybień, które trochę wkurzają: eko skóra (Dakota) dość łatwo się niszczy, pas kierowcy szybko się rozciąga, uchwyt od kierowcy traci lakier i robi się lekko lepki, drzwi kierowcy nie zatrzaskują się aż tak idealnie jak pozostałe, także przycisk BC na manetce nie zawsze działa jak trzeba. Poza tym spasowanie materiałów dobre, nie ma żadnego trzeszczenia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silniki serii B są naprawdę świetne, jedynie trzeba zwracać uwagę na układ chłodzenia. Polecam wymienić prewencyjnie rurkę przelewową od zbiorniczka wyrównawczego do chłodnicy, koszt ok. 300 zł. Po rewizji nie jest już plastikowa a gumowa. Niestety, ale jest sporo innych plastikowych elementów, które mogą później pękać i spowodować wycieki, ale nie licząc tej rurki - nic z tych rzeczy nie spowoduje nagłego wycieku, zatem kontrolować poziom płynu regularnie (co 3 tyg) i jak tylko pojawią się pierwsze symptomy - to zrobić od razu. Olej zmieniać co 10k, oprócz tego ruszać dopiero 10s po odpaleniu (a nie od razu) i wówczas zużycie oleju też spadnie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 530i 252KM 185kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 5 G30-G31 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów