Zdecydowanie najlepsze auto jakie do tej pory miałem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żadko słucham teraz radia. Niskie, basowe brzmienie 6 cylindrów ustawionych w rzędzie jest po prostu bardzo przyjemne dla ucha, nawet, a może szczególnie przy wkręcaniu na wyższe obroty. Ogromny moment obrotowy na poziomie 620Nm daje możliwość dynamicznej jazdy bez potrzeby mocnego wciskania gazu. Generalnie 3.0d napędza auto bez żadnego wysiłku, jakby od niechcenia, nawet przy prędkościach dalece nieprzepisowych w Polsce.
5,0
Skrzynia biegów
8 biegowy automat ZF jest klasą sam w sobie. Przekładnia ta jest nie porównanie lepsza np. od skrzyni Stronic w Audi A4 B9 żony, chociaż generalnie jest to również dobre auto. Nie byłbym w stanie lepiej dobierać ręcznie biegów od tego automatu, nawet w górach przy zjazdach i pojazdach.
5,0
Układ jezdny
Daję 5 gwiazdek, ponieważ mam aktiv sterling tj. Progresywny ukła kierowniczy i skrętną tylną oś, adaptacyjne amortyzatory i xdrive. Konfig ten sprawia, że autem jeździ się wyjątkowo. Komfort jazdy jest wysoki, choć ograniczony w pewnym stopniu przez twarde opony run flat.
5,0
Karoseria
Rzecz gustu. Wg mnie może się podobać. Z ponadczasową elegancją.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest OK. Płaska linia dachu nie ogranicza widoku do tyłu.
4,0
Ergonomia
Generalnie wszystko jest na miejscu, pod ręką. Pozycja podczas jazdy wygodna i naturalna. Zmieniłbym tylko ulokowanie przycisków regulacji głośności radia z prawej na lewą stronę kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno ogrzewanie kabiny zimą jak i klimatyzacja w ciepłe dni działają po prostu poprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca. Z tyłu też w mojej ocenie nie można narzekać. Na pewno jest znacznie lepiej niż w poprzedniej wersji F10, zarówno jeśli chodzi o ilość miejsca jak kąt oparcia kanapy.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie można ocenić przy jeździe z dużymi prędkościami. Jazda 120 czy 200 km na godzinę niewiele zmienia w odczuciu hałasu, a to właśnie wskazuje na skuteczne wyciszenie kabiny. Mam tu porównanie do Toyoty Camry. Mam natomiast zastrzeżenia do słyszalnych odgłosów toczenia kół typu run flat.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie z długiego dystansu wynosi 7,2 litra. Nie wygłupiam się, ale jeżdżę raczej dynamicznie. Jak to tej pory, 80 tys. km przebiegu nic się nie dzieje. Bezproblemowe auto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto drogie w zakupie, ale jest dobrze wykonane i daje dużo przyjemności. Nawet po 4 latach użytkowania wciąż mam frajdę z każdej jazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie tylko sam serwis. Oczywiście olej w silniku wymieniam regularnie co 10 tys. km, w skrzyni vtg ( xdrive) co 30 tys km i teraz wymienię olej w skrzyni biegów po 80 tys. km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 530d 265KM 195kW
[l/100km]