Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X5 E70 SUV

Tommy, 12 lat temu
Silnik 4.8 i 355KM 261kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 46 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW X5 E70 SUV 4.8 i 355KM 261kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ten silnik to poezja - brzmienie, osiągi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Styki bezpośrednie elementów plastikowych, które mogą zacząć skrzypień lub stykać - na przykład osławiona roleta części bagażowej.
5,0
Całokształt
Rewelacja. Jak chcę to jadę limuzyną, jak chcę to autem o osiągach naprawdę niemal sportowych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cóż można powiedzieć o takim aucie. Silnik i zawieszenie (o tym później) - to miód malina. Wolnossący i zapewniający doskonałe osiągi. Start - katapulta, elastyczność - niesamowita. Dźwięk - to poezja... Pozwalam sobie czasem wyciszyć muzykę, otworzyć okno i po prostu posłuchać niesamowitej muzyki V8... A kick-down - tego się nie da opisać. To trzeba przeżyć ;-)
5,0
Skrzynia biegów
Jest nieźle. Najlepiej w trybie DS. Ale wtedy wiry w baku powstają chyba. żadnego szarpania, czy innych nieprzyjemności brak. Chyba że kick-down... Ale to właśnie o to chodzi.
5,0
Układ jezdny
Auto jedzie niczym przyklejone. Jest ciężkie i wysokie, ale poza pozycją kierowcy - niczym w limo. Nic nie buja, nic nie przechyla, nic nie trzęsie. W trybie Sport - jest niebezpiecznie. A dlaczego - bo na zakrecię auto jest po prostu proste. Nie przechyla się. A niebezpiecznie jest - gdyż żaden, nawet najlepszy system nie wygra z prawami fizyki. Trzeba się kontrolować, żeby nie okazać się jabłkiem pewnego pana ;-). Uwaga dla kupujących - tylko z Dynamic Drive.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki super. Do tyłu - cóż. Przyzwyczaiłem się. Ale to duże auto i od czego są czujniki. Nie mam kamery parkowania i podejrzewam, że dodaje komfortu [przy cofaniu (w zakresie widoczności).
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, fotele bardzo wygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jeździłem zimą. Wiosna i lata - wszystko OK. Chłodzi szybko. Wiele można ustawić w menu (jak ma chłodzić, rozkład temperatury i tym podobnych z poszczególnych sekcji w programach automatycznych, itd.). Warto sobie to na pocztku przestudiować, żeby później kilkoma klinknięciami dostosować w zależności od potrzeb (zdefiniować sobie samego programy auto).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - bardzo dużo miejsca. Z tyłu - nie ma powodu do narzekania.
5,0
Wyciszenie
Jak się jedzie spokojnie - bardzo cicho. Oczywiście delikatnie słychać pomruki V8, ale nie jest to nachalne tylko przyjemne. Natomiast - zmiana stylu (a zwłaszcza skryznia na DS) - to zaczyna się opera. Ja wtedy wyciszam radio i słucham... I nie mogę się nasłuchać. Brzmienie jest niesamowite. Do bardzo dużych prędkości (naprawdę dużych) - dźwięk opon i powietrza jest praktycznie niesłyszalny. Trzeba się przyzwyczaić - bo na początku musiałem się pilnować i często patrzeć na prędkościomierz - bo cisza w aucie, rozmawiać można niemal szeptem a prędkość spora. Niemal nie można na \"słuch\" było ocenić prędkości.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No coż.... Z jednej strony - nie ma to spalania małego turbodiesla. Jak na masę i osiągi nie jest źle. Jedno wiem na pewno - nie wiem jak mierzone jest zużycie paliwa w testach do podania danych fabrycznych - bo mi nie udaje się zejść do tych wartości. W mieście - bez szaleństw - poniżej 20/100 to trudno zejść. A jak są korki - to 25 - 28/100 nie jest trudno osiągnąć. Na trasie - jadąc spokojnie - czyli bez zrywania, hamowania. Ale płynnie i z przyspieszaniem dynamicznym przy wyprzedzaniu - można zejść do 13/100.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie ok. Denerwuje mnie roleta przestrzeni bagażowej, która czasem się odezwie na nierównościach. Ale są na to patenty ;-) Plus - dla mnie sporym zaskoczeniem (nie do końca pozytywnym niestety) jest duża ilość miejsc gdzie elementy plastikowe stykają się ze sobą. I wcześniej czy później to musi zacząć skrzypieć (nie ma siły). Marka oszczędziła na dodaniu w takich miejscach (a przyjamniej w części z nich) łączenia bardziej elastycznego - np. gumowego, czy też nakładek izolujących. Wtedy nie pojawiałyby się tego typu problemy. Oczywiście jest na to rada i można zrobić to samodzielnie - ale dziwię się, że nie pomyślano o tym na etapie produkcji / projektowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać. Nic na razie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.8 i 355KM 261kW [l/100km]

Średnie zużycie
19,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
28,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X5 E70 SUV