Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 II Hatchback facelifting

ludojad, 4 lata temu
Silnik 1.2 VTi 82KM 60kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C3 II Hatchback facelifting 1.2 VTi 82KM 60kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,50
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Silnik
Układ hamulcowy : Pomimo bębnów z tłu żyleta.
5,0
Całokształt
Bardzo przyjemne w użytkowaniu auto. Zwrotne, lekkie, nie za duże, ale też nie za małe na nieco dalszy wypad. Moja żona, której prowadzenie jakiegokolwiek auta sprawiał wielki stres go polubiła. Polecam szukać wysokich wersji wyposażenia bo w tych najniższych (chyba attractive) jest smutno i słabiej jakościowo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Odjęta gwiazdka za kulturę pracy, a raczej jej brak. Jak już się do tego przywyknie to w takim samochodzie ma to sporo sensu. Nie bierze oleju co w dzisiejszych trzycylindrówkach jest ewenementem. Spalanie zależne od nogi (Ja 7l, Żona 5.3l). Dobra elastyczność i do 80km/h zdaje się mieć więcej mocy niż na papierze. Rozsądna prędkość autostradowa to 120-130km/h. Jechałem również wersją 1.0 i jest wyraźnie słabsza i jeszcze bardziej "narwana".
3,0
Skrzynia biegów
Jak przesiądziesz się z japończyka to będziesz zawiedzoniony. Moim zdaniem to najsłabszy punkt w tym samochodzie. Jest co prawda dobrze zestopniowana z silnikiem, ale minus jedna gwiazdka za precyzję oraz minus jeden za okazjonalne haczenie jak się chce wrzucić wsteczny (trzeba wtedy delikatnie puścić sprzęgło i bieg wskoczy- tak samo było w C4)
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Bardzo łatwe manewrowanie i powrót do pozycji neutralnej. Im większa prędkość tym twardziej. Kontrola trakcji działa bez zarzutu. Auto dzięki niskiej masie nadaje się do dobrej jakości opon całorocznych. Zawieszenie przyzwoicie radzi sobie z dziurami i jest miękko nastawione.
5,0
Karoseria
Podwójny ocynk i dużo części z tworzyw sztucznych oznacza brak rudej. Prosta lecz elegancka stylistyka będzie świerza długo. Szyba Zenith jest super, ale lepiej wykupić pakiet szyby u ubezpieczyciela :)
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, a z panoramiczną (a raczej wertykalną) szybą już nigdy nie będziesz schylał się by obczaić czy już zielone.
4,0
Ergonomia
Czas przyzwyczajenia się do obsługi systemów nie jest długi i wszystko jest w miarę logiczne. Konkurencja jednak wypada tu nieco lepiej (np. jak używasz podłokietnika to, żeby dostać się do hamulca ręcznego musisz nieco się powyginać)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa wydajnie i bez zarzutu jednakże klima czasem jest dość głośna (na początku jazdy)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni nad głową i na nogi jak na tę klasę. Do tyłu wszedł niemały fotelik obrotowy Romer'a i jeszcze osoba normalnej postury usiądzie z przodu (choć z ograniczonym miejscem na nogi). Bagażnik sporo zmieści, choć jak mamy więcej do przewiezienia to umiejętności z grania w tetrisa przydadzą się bardziej.
4,0
Wyciszenie
Standard w tej klasie. Myślę, że jak ktoś zrobi podstawowe car audio (wyciszenie drzwi + głośniki) to będzie o wiele lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedynie regularny serwis. Wszystkie rozwiązania mechaniczne są bardzo standardowe, a więc popularne, a więc tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że dobry czas na kupno bo weszła całkiem nowa trzecia generacja i zaraz szybko zdewaluuje ceny
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem moduł radia się odłącza by wrócić po chwili. Prawdopodnie w moim modelu coś nie łączy w kostce podłączeniowej. Francuska elektryka?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 VTi 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C3 II Hatchback facelifting